Passier van '79

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Re: Passier van '79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:29

Loolapelooza schreef:
Ik kan in ieder geval iedereen Patrick De Clerck in Berchem aanraden, een echte vakman gepassioneerd in wat hij doet! Ik had m'n zadel bij geen enkele andere zadelmaker durven achterlaten, hij heeft er echt iets heel moois van gemaakt. OK dan!

Jouw zadel ziet er écht super uit! Lachen Heel mooi gedaan maar meen je nu echt dat De Clerck uit Antwerpen dit heeft gedaan? Wow! Want in mijn woordenboek staat hij niet omschreven als goede zadelmaker... Integendeel!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 18:35

Nou Precious daar kijk ik dan weer van op Haha! Iedereen die ik ken die is positief over het werk dat De Clerck levert en als ik naar een goeie zadelmaker vraag dan zeggen ze allemaal De Clerck in Berchem. Voor mij heeft hij het bewijs nu wel geleverd dat hij een vakman is. Mag ik vragen waarom hij in jouw woordenboek slecht omschreven staat? Lachen

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:46

Tuurlijk mag je dat vragen! Lachen
Ik had ook van verschillende mensen gehoord dat De Clerck een echte vakman was. Daarom dat ik hem afgelopen zomer heb laten langskomen. Mijn toemalige zadel, een Kieffer overigens, lag niet meer zo goed. Nja, dat is eigenlijk zwak uitgedrukt... Nagelbijten / Gniffelen Het zadel was véél te smal voor mijn paard, het lag achterover en mijn paard zijn schouderspieren waren weggevallen.
De Clerck kwam kijken en vond dat het zadel belange niet zo slecht lag (terwijl de fysio en DA me hadden aangeraden om dat zadel zo snel mogelijk te verkopen). Na lang aandringen van mijn kant, want ik wou een nieuw zadel kopen, ging hij dan toch zijn zadels uit de auto halen. Hij had maar een paar zadels bij en 1 daarvan lag goed. Een Schumacher Knipoog Maar hij vond die niet goed liggen. Neeeee, hij vond de klapperende Stubben Maestoso super goed passen Ziek Dat zadel klapperde zo erg dat zelfs mijn vriend het opmerkte (en dat wil al heel wat zeggen). Toen hij er iets van zei tegen De Clerck, zei die dat zoiets normaal is bij een nieuw zadel. Nou niet dus! Ik heb die man vriendelijk bedankt en ben verder op zoek gegaan naar een passend zadel.
Grappig detail: ik heb nu exact dezelfde Schumacher als dat ene zadel van hem waarvan hij beweerde dat het niet goed lag. Bovendien is de ligging van mijn zadel door 2 zadelmakers en de fysio nagekeken en het past écht wel.

Blijkbaar kan hij dan toch wel fatsoenlijk werk leveren maar ik vertrouw hem niet meer hoor... Mijn vaste zadelmaker is nu Denis Theirlynck.

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:54

Zoals beloofd, hier wat foto's, jammr genoeg zijn ze niet echt duidelijk/scherp

metalen Passier plaatje bij de stijgbeugels;
Afbeelding

De tekst die erin gedrukt staat bij het singelflapje;
Afbeelding

En het gene wat kunstof lijkt bij jouw zadel is bij mij zeker weten leer;
Afbeelding

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:23

wow netjes zeg:d mijn nichtje heeft nog zo een hele oude stubben die ze van haar opa heeft gekregen toen hij nog ree in zijn hele jonge jaren, maar dat ding zit verschikkelijk, hoe zit deze?

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:30

Die van mij zit heerlijk!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 23:53

die van mij ook Haha!
Jouw zadel ziet er onder de flap wel beter uit als de mijne Mare Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:07

Dit zadel is van 1977, een Max Hopfner zonder al te veel wrong (gladde zweetbladen), maar met diepe zit.

Afbeelding

Voor degenen die nog een dressuurzadel zoeken, ik heb een nieuwere (maar ook niet de jongste meer) Max Hopfner dressuur te koop. Deze heeft wel kniestukken in de zweetbladen. Kleur donkerbruin.
Deze zadels gaan net als Stubbens nooit meer af.

De oudjes die je hier voorbij ziet komen op foto's zijn ook nog mooie zadels.

Promis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:19

wil wel is weten hoe dat er uit heb gezien!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:06

Voor de liefhebbers ( en die zijn er op dit topic). Ik heb nog een oude Kieffer Wien liggen.
Ik denk zo'n 19 jaar oud. De laatste 15 jaar ligt ie op zolder te verstoffen. Hij is ongeveer 4 jaar gebruikt. Als er belangstelling voor is, maak ik morgen foto's.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:21

Promis schreef:
wil wel is weten hoe dat er uit heb gezien!

Zadel is ooit gekocht bij Kootstra en deze man zet er een aankoopjaar in. In dit zadel staat dus 77 wat duidt op 1977.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:30

van passier trouwens, mocht het zadel nummer nog geheel (of gedeeltelijk) leesbaar zijn, dan kan je ook even contact opnemen met passier zelf.
Zij kunnen je zo vertellen uit welk "bouwjaar" het zadel komt, met weloke boom maat die is gebouwd ect.

(info@passier.com)