bontje of gelpad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

foetsie

Re: bontje of gelpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:50

Een gelpad vind ik persoonlijk niets. Vooral met het warme weer wordt ie ook warm, kan schuiven en gaat het ook broeien onder het zadel.
Zelf persoonlijk zou ik gewoon voor een schapenbontje gaan, wil je met een extra bescherming rijden.

Sorenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:51

Ik had eerst een gelpad, ik vond het maar een onhandig ding, het schoof de hele tijd en drukte op de schoft. Nu heb ik een bontje, zit perfect en staat ook nog eens mooi!

AmandieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 16:28

een hele hoop zeggen dat ik een ander zadel moet kopen... sorry maar die hebben echt niet gelezen... ik heb een goed passend zadel is zelfs helemaal nagekeken door deskundige het ging mij gewoon om wat ik nog meer kon doen uit voorzorg om dr schoft te sparen...

It_is_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:33

Als je zadel goed past, zou ik er alleen een dekje onder doen en geen bontje of gelpad. Door 1 van die 2 te gebruiken, wordt je zadel toch iets smaller en past je zadel niet meer zo goed. Alleen zorgen dat je dekje goed ruimte geeft op de schoft en niet strak zit.

Promis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:00

allebij als ze erg last er van heb!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:50

het is zo'n onzin dat het allemaal smaller wordt als je een bontje met uitsparing erpnder doet. Dit wordt door meerdere professionals aangeraden. Juist de 'oude' zonder uitsparing doen dit wel maar de nieuwe zonder bont bij de ruggengraat doen dit niet meer en maken je zadel dus niet minder passend. Het verdeeld de druk waar het moet bij de kussens en laat de pasvorm verder in tact.