Vraagje aan de mensen met zadel van zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Vraagje aan de mensen met zadel van zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:01

koop dan een 2ehands JC, 400 euro en je hebt ene goed zadel! Knipoog

alies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 14:26

Waar is die 2e hands te koop dan? Tong uitsteken

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:50

check eens op marktplaats, zijn genoeg 2e hands zadels te koop. Ik heb zelf geen ervaring met zadelmarkt, maar topics goenoeg gezien (gebruik de zoekfunctie eens dan vind je veeeel ervaringen) en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt daar ooit wat te gaan kopen.
Een stubben zadel is naar mijn mening altijd een goed investering en zeker omdat je paard al problemen had is het een goed idee de zadelmaker erbij te halen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:02

Is er geen ruitersportzaak of zadelmaker in jouw buurt die je kunt bellen en vragen of hij misschien jouw zadel wil inruilen tegen een ander zadel en die dan gelijk komt passen. Meestal hebben ze zelf wel een aantal merken en ook tweedehands zadels die in jouw budget passen en als je dan jouw eigen zadel kunt inruilen scheelt dat misschien ook weer. Succes ermee. Clown

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:00

Hai Lachen

Joy heeft inderdaad een erg gevoelige rug, maar ik vind dat voor ieder paard geldt dat je het zadel moet laten nakijken door een goede zadelmaker! dus zowel het zadel als het paard..
succes Lachen

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:00

ProudJustify schreef:
Is er geen ruitersportzaak of zadelmaker in jouw buurt die je kunt bellen en vragen of hij misschien jouw zadel wil inruilen tegen een ander zadel en die dan gelijk komt passen. Meestal hebben ze zelf wel een aantal merken en ook tweedehands zadels die in jouw budget passen en als je dan jouw eigen zadel kunt inruilen scheelt dat misschien ook weer. Succes ermee. Clown

Inderdaad precies! dit heb ik Alies gister ook in een PB gestuurd *LOL*

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:04

Van wintec heb je ook grotere (dikkere) kniewrongen, misschien een betere optie??

alies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 18:07

Ben ik naar aan het zoeken, ga binnenkort eens informeren in een ruitersportzaak,
kan er op internet namelijk niets over vinden!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:11

ellepel schreef:
en als je je wintec nieuw gekocht hebt zit er altijd 1x gratis opvullen bij he

bij elke winkel? ook na 3jaar.?

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:12

StalHaast schreef:
Van wintec heb je ook grotere (dikkere) kniewrongen, misschien een betere optie??

ik zou ook wel graag willen weten waar Knipoog
of waar je gewone kan kopen
ik ben er nml 1 kwijt Tong uitsteken

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:13

Volgens mij kan elke winkel die wintec verkoopt dat wel bestellen....

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:21

alies schreef:
Ben ik naar aan het zoeken, ga binnenkort eens informeren in een ruitersportzaak,
kan er op internet namelijk niets over vinden!

Aangezien dat je in Harderwijk woont ...
Kan Den Beste(n) je niet helpen die zit in hierden...
Die deden na mijn weten ook inruil van zadels en verkoop van
2e hands zadels. ( vroeger teminste)

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:25

Den Besten in hierden is een aanrader! Laat hem 2e hands mee nemen en wat nieuwe van tot de 600,- bijv. Heb zelf een wintec pro dressuur met cair. Voor 500,- echt een topzadel! Zou echt niet voor zadelmarkt gaan. Wat betreft de cair in een wintec, dit is een luchtkamersysteem die de druk verdeeld over de rug. Wel aan te raden voor je paard met gevoelige rug!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:33

ik heb een dressurzadel van de zadelmarkt!!
hij is PERFECT! ik heb ook geen idee wanneer een zadel past en ze hebben me supergoed geholpen en hij zit heerlijk!!
groetjes

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:38

Wij hebben ook al twee keer een zadel bij zadelmarkt gekocht en wij zijn en blijven erg tevreden.
Het eerste zadel was een veelzijdigheid en die werd te klein (we hadden hem gekocht toen ons paard net was ingereden en na een jaar was hij veel bespierder geworden en wat gegroeid).
Toen zijn we (met paard) naar de winkel zelf gegaan en zijn we overgestapt op een dressuurzadel.
We hebben een aantal zadels erop gelegd en goed advies gekregen over wanneer iets wel of niet paste.
Meerdere mensen vinden ons zadel ook erg lekker zitten en je gaat er automatisch netjes van zitten (omdat je benen bij dit zadel ook stil liggen).
Wij hebben bij ons zadel dus wel voldoende steun bij je knieën.
Vooral als jij een paard hebt met een gevoelige rug zou ik je paard zeker weten meenemen als je een zadel gaat kopen.
Waar je dan ook een zadel koopt, het is toch echt belangrijk dat het perfect past.
Nou, het is en blijft je eigen keus.
Maar je hebt in ieder geval wel heel wat verschillende reacties Lachen
Succes met de koop!

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:39

Als ik jou was zou ik niet naar zadelmarkt gaan, ben er zelf niet gweeest maar ik hoor van veel mensen dat de boom scheef is, dat lijkt mij nou ook niet bepaald fijn voor je paard

verder heb ik nog een 2de hands JC te koop.. ik weet niet wat voor paard je hebt? (breed/smal/ras/hoge schoft of weinig schoft)
ik heb er op het moment geen foto's van omdat hij te koop hangt bij tweespan (boarnbergum)

Edit: dat is wel een veelzijdigheids zadel maar volgends mij is hij wel richting de dressuur, zit erg fijn

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:38

Ik kan je eigenlijk maar 1 tip geven; Investeer ipv een nieuw zadel van zadelmarkt in een tweedehands merkzadel. Geloof me; daar heb je veel meer plezier van. Ten eerste blijft een merkzadel veel langer mooi, omdat de kwaliteit een stuk beter is en bovendien is de pasvorm vaak beter en zit het lekkerder. Ik heb zelf een aantal mensen meegemaakt die een zadel bij zadelmarkt gekocht hadden, omdat ze zich blind staarden op de prijs, maar achteraf toch uitkwamen op een tweedhands merkzadel.

Ik heb zelf ook eens op zo'n zadel gereden. Het zadel paste op zich goed op het paard, maar het zat echt voor geen meter! Ik moest gewoon moeite doen, om stil op het zadel te kunnen zitten!

Er zullen gerust mensen zijn die positieve ervaringen hebben hoor, maar dit is mijn ervaring. Ik zou het je echt afraden.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:49

Ik heb een zadel van zadelmarkt gehad en dat was echt 10 keer niks! Ben daarna overgestapt op wintec (de Isabell werth). Moet zeggen dat dat niet te vergelijken was.. Wat een superzadel was dat. Helaas heb ik het weer moeten verkopen.

Ik zou iig nooit aan een zadelmarkt zadel beginnen, iig niet de Merano's, dat is niks. Ik las op de site dat ze tegenwoordig ook Kentaur verkopen enzo, dat lijken me betere zadels. Maar neem alsjeblieft altijd iemand mee die er verstand van heeft, en laat je niet door hun adviseren.

caroliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:04

Ik zou ook voor een tweedehandszadel gaan. Die kan je na laten kijken door iemand die er echt verstand van heeft, maar vraag ook eerst aan de adverteerders op wat voor een soort paard het heeft gelegen. Ik heb ook echt nare ervaringen met het wintec zadel dat jij ook had, het lag niet goed op mijn paard, en ik zat er zelf ook heel vlak in, heel onveilig gevoel ook. Nu heb ik sinds een week een tweedehandse Passier (voor minder dan 400 euro) die heel goed ligt op mijn paardje (echt het lijkt alsof ie ervoor gemaakt is.) Nu gaat het met ons allebei stukken beter met rijden.

heel veel succes ermee!!

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:03

ik heb een stockzadel van zadelmarkt en er is echt niks mis mee.
mijn zadelmaker heeft er naar gekeken en hij is prima in orde geen scheve boom dus.
Maar ik ken Joy ook en weet van haar rug af dus in jouplaats zou ik wel een zadelmaker laten komen en een goed zadel laten aanmeten.
Ik weet niet wat je te besteden hebt natuurlijk.

Kijk eens naar een kentaur.
Hen ik ook nog en dat zijn echt fijne zadels.

succes in elk geval

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:32

Ik heb dit zadel van Merano

Afbeelding

(niet bij zadelmarkt zelf gekocht, maar wel van het merk dus)

Hij bevalt mij prima, en ik heb een hele goede steun bij mijn knieen. Mijn paard gooit ontzettend hoog op, dus ik heb wel goede steun nodig, wil ik niet over het zadel heen vliegen. Goede dikke zachte steun vind ik het!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:02

Ik had ook een zadelmarkt zadel had ik helemaal naar gekeken van buiten niks aan te zien rechte boom.. maar nu naar 6 maanden is de boom wel zo goed als gebroken en dus niet meer bruikbaar.. ik koop daarom ook geen zadels meer bij zadelmarkt alleen al omdat ik van dat geld een ander 2e hands zadel had kunnen kopen ben nu overgestapt naar een wintec.. ook krijg je bij zadel markt nooit je geld terug wat al slecht is je kunt alleen ruilen voor een ander zadel.. past die niet en je zet hem te koop raak je hem bijna niet/nooit kwijt omdat niemand een zadel markt zadel wil dus dan zit je er mooi mee..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:31

Weet je zeker dat je zadel wel goed ligt? Als het dieptepunt (vanaf de zijkant gezien) niet in het midden ligt maar verder naar achteren, dan gaan je onderbenen ook automatisch naar voren. Verder zou ik persoonlijk geen geld investeren in een zadel van zadelmarkt. Ik had eerst een tweedehands Wintec, maar die kreeg in niet passend op mijn pony. Ik heb nu een nieuwe Thorowgood Griffin, kostte €500 incl. beugels, riemen en singel en de zadelpasservice is er voor langs gekomen, wel zo prettig!

_jeanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:16

ik heb een veelzijdigheids zadel van Merano, gekocht bij de zadelmarkt ( urk ), bevalt me goed, maar de knievrongen niet, die zijn er bijna niet, ik heb gezien dat die er wel zijn bij andere zadels daar, er is daar volgens mij ruime keuze en voor mijn gevoel advieseren ze goed, ze laten je op verschillende soorten zadels zitten en je mag je paard dacht ik ook meenemen. Het zijn hele aardige mensen en ze proberen echt te helpen. Bij mijn vorige B pony heb ik een Merano in Urk gekocht en bij mijn nieuwe D pony weer, het bevalt me goed.