Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nina88 schreef:Ik heb de Wintec Isabelle Werth..

succes met je keuze nina88 schreef:Ik heb net precies nog even gesprongen. Ik heb even extra op mijn houding laten letten door wat mensen die stonden te kijken.
Ik heb sprongen gemaakt van ong. 80 cm. Ik merkte zelf erg weinig, had er geen last van, maar ik zal eens een spring of vzh zadel proberen te lenen en is kijken of ik dan wel verschil voel.
De mensen aan de kant zeiden, dat ik mijn paard niet hinderde, maar dat ik minder steun aan mijn knieen had en dat dit alleen nog maar zou verergeren zodra de sprongen hoger zouden worden.
Ik wil ook meteen even mededelen dat ik me net heb opgegeven voor mijn allereerste springparcours (BB nog wel) en dat ik daar erg trots op ben.. Dat wordt nog een hele overwinning op mezelf
ulestro schreef:nina88 schreef:Ik heb net precies nog even gesprongen. Ik heb even extra op mijn houding laten letten door wat mensen die stonden te kijken.
Ik heb sprongen gemaakt van ong. 80 cm. Ik merkte zelf erg weinig, had er geen last van, maar ik zal eens een spring of vzh zadel proberen te lenen en is kijken of ik dan wel verschil voel.
De mensen aan de kant zeiden, dat ik mijn paard niet hinderde, maar dat ik minder steun aan mijn knieen had en dat dit alleen nog maar zou verergeren zodra de sprongen hoger zouden worden.
Ik wil ook meteen even mededelen dat ik me net heb opgegeven voor mijn allereerste springparcours (BB nog wel) en dat ik daar erg trots op ben.. Dat wordt nog een hele overwinning op mezelf
minder steun aan je knieen had?
bedoelen ze dat je moet steunen met je knieen?
dat is fout, je moet steunen op je stijgbeugels en met je onderbenen, want hoe hoger de sprong word en hoe meer steun je neem aan je knieen hoe meer je onderbenen naar achteren zullen zwaaien...en dus geen vaste zit hebt als je paard bv weigert, sprong misrekent,...
in principe als je dressuurzadel een open zit is en het is af en toe kan het niet echt kwaad, zolang je mooi mee bent in de sprong en hem weinig hindert, als je meer zult springen raad ik je een springzadel aan, dat heb ik ook gedaan
als dressuurruiter wen je wel snel aan eentje met kniewrongen, zelf heb ik een bruno delgrange gekocht en die overgang was echt supper, devouceau raad ik je ook aan, daar heb ik ook mee gereden, 2e hands rond de 1000euro en is ook echt supper als dressuurruiter
het is natuurlijk te zien hoeveel geld je er aan wilt uitgeven voor je comfort.
als je op springwedstrijd zult gaan ben je normaal verplicht om een springzadel of tot een bepaalde klasse vzhzadel te kopen
toch in belgie is dit zo
als je echt eens wil testen of je dressuurzadel handig om te springen moet je een in uitje doen en een dubbelsprong met 1galloppas ertussen, dan zul je ondervinden hoe moeilijk het is om uit je zadel te komen of te landen op zo'n moment, 1hindernis is altijd makkelijk
succes ermee