Deze of toch maar die ;) ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Deze of toch maar die ;) ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:33

Ja dat is maar hoe je het bekijkt. Ook een paard wat zich niet aan tikt kan zich eens verstappen of eens schrikken en er raar vandoor gaan. Ik heb er altijd wat omheen. Puur voor de zekerheid. Ik heb al teveel problemen gehad. Nu heb ik een gezond paard en ik wil hem graag gezond en heel houden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:44

harnessmaker schreef:
draumpje schreef:
waarom wil je beenbescherming?
tikt je paard zichzelf aan ?
klapt ie met de benen op de hindernis?

zolang een paard op zijn eigen benen loopt en zichzelf niet aantikt of strijkt zou ik helemaal niet aan beenbescherming beginnen

Dit is waarom ik mijn post plaatste.
Zolang je je eerst maar bedenkt waarom en waarvoor in plaats van de kudde te volgen.....
Gelukkig wordt er dus over nagedacht!

ik had dezelfde vraag in principe...vandaar mijn vragen dus ook , omdat ik ook benieuwd ben waarom de ts been bescherming wil Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:46

WinBinChes schreef:
Ja dat is maar hoe je het bekijkt. Ook een paard wat zich niet aan tikt kan zich eens verstappen of eens schrikken en er raar vandoor gaan. Ik heb er altijd wat omheen. Puur voor de zekerheid. Ik heb al teveel problemen gehad. Nu heb ik een gezond paard en ik wil hem graag gezond en heel houden.

maar een paard wat zich niet aantikt en goed op zjn eigen benen loopt kan door beenbescherming wle minder voorzichtig worden ,
en ik vind de opwarming van d ebenen , kans op schuren en drukken etc etc een groter risico dan een keertje aantikken
bij een correct op zijn benen staand en lopend paard

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:19

DAt vindt ik flauwekul. Een paard wordt echt niet minder voorzichtig! eerder voorzichter als je er geen bescherming erom heen doet. Als je verder goed uitrijdt en bij warme benen koelt is het geen probleem

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:44

, ik ken verschillende dieren die eerst prima liepen, maar baasjes wilde beenbescherming, want iedereen had dat en het paste zo leuk bij het setje
die na regelmatig gebruik van beenbescherming wel neiging tot vaker aantikken hadden tot licht zijn gaan strijken
dus je kunt het flauwekul vinden of niet
ik wil alleen maar zeggen dat als er iets niet stuk is je het niet moet gaan repareren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:26

Laten we het wel een beetje gezellig houden hè Knipoog
Maar ik ben iig voor 4 pijpekousen gegaan Lachen Ben er heel blij mee. En ik heb ook nog springschoentjes gekocht.
Ik heb voor voor nog peesjes Lachen
Over een tijdje ga ik én 3 in 1 beschermers erbij halen én nieuwe peesjes & strijklappen Lachen
Nu dressuur ik meer dan dat ik spring Knipoog
Xx

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:42

ik houd het hartstikke gezellig Tong uitsteken
wil alleen er even tussendoor gooien dat je niet zomaar allerlei bescherming etc bij je paard om moet gaan doen terwijl het misschien helemaal niet nodig is
want de regel baat het niet dan schaad het niet gaat vaker niet als wel op Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:38

Ja je hebt op een bepaalde hoogte wel gelijk, maar je hebt ooknog met een ruiter te maken. Ik heb het nog niet mee gemaakt dat een paard meer strijkt na het dragen van peesjes.

Ik voelde me niet aangevallen hoor. Wij zijn gewoon aan het discussieren. Maarre ik heb gewoon en eerg onvoorzichtig paard en teveel meegmaakt. en wat de mode betreft. Roze dekje met bruine pezen en kappen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:41

Nee oké dan is het goed Clown Ik dacht ; laat ik het maar op tijd zeggen, voordat het weer zo'n Zeiktopic gaat worden Nagelbijten / Gniffelen

@ Draumpje ; de laatste zin Vork Nu even in gewone taal ? Haha!
@ WinBinChes ; heb ik ook nog nooit meegemaakt ..
Maar ik heb liever voorkomen dan genezen Knipoog Ik gebruik altijd bescherming voor de zekerheid. Knipoog

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:09

Dat je paard wat meer strijkt is niet onlogisch, de benen zijn immers 2 cm dikker geworden door de bescherming en dus meer kans op aantikken Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:33

Piaffe schreef:
Dat je paard wat meer strijkt is niet onlogisch, de benen zijn immers 2 cm dikker geworden door de bescherming en dus meer kans op aantikken Lachen

Ja dat wel, maar ik bedoel meer dat ze dan zonder ook ineens gaan strijken.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:58

Dat heb ik nou echt nog nooit meegemaakt dat mijn paarden op wedstrijd ineens gaan strijken

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:19

Piaffe schreef:
Dat heb ik nou echt nog nooit meegemaakt dat mijn paarden op wedstrijd ineens gaan strijken

Nee ik dus ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:27

En ik ook niet Knipoog
Maar de bescherming is om te beschermen, voor het geval dat er iets zou gebeuren. Xx

Promis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:14

met peesbescherming heb je kans op wondjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:56

Zónder ook .. Clown

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:32

...