Beenbeschemers met koelsysteem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleine

Re: Beenbeschemers met koelsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:57

Allereerst onder bijna elke beschermers wordt het warm, alleen onder bandages en 3 in 1 beschermers nog warmer (té warm). Als je air-flow wil, zou ik kiezen voor de dalmar boots. Ze zijn niet goedkoop maar wel goed, er rijden een heleboel topruiters mee.. Over NEW ben ik nooit zo tevreden, ik vind de kwaliteit niet geweldig (kan met deze best anders zijn, maar dat weet ik niet). Dan nog over de Anky beschermers, Anky rijdt er momenteel zelf niet eens mee, er schijnt een productiefout in te zitten..

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:30

Marije_jiplover schreef:
Pasvorm is per paard verschillend, bij mijn paard zitten de HH beschermers als gegoten, terwijl ik Norton niet mooi vind aansluiten, terwijl bij een fjord bij ons op stal Norton heel mooi aansluit.

Daar gaat mijn theorie! Ik dacht namelijk dat de HH koeler bleven omdat ze minder aansluiten dan bijv BR Haha!

Maar goed, het neoprene dat er in zit is inderdaad ook anders en de 'casing' ook. Helemaal koel blijven de benenen natuurlijk niet, maar voor een kleine prijs vind ik het een behoorlijk verschil..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:03

Jennyxx schreef:
Schokken opvangen en ondersteunen is misschien wel hetzelfde Verward En misschien zijn ze inderdaad alleen nodig als je paard al wat aan zijn pezen heeft of als je z-dressuur rijdt ivm passage en piaf enzo? Alleen snap ik dan nog niet waarom eventers en springruiters ze dan niet gebruiken, want die paarden ontvangen toch veel meer schokken?

Tijdens wedstrijden ed. mag je geen beenbescherming aan (dressuur, springen) omdat dat het rijden kan beinvloeden, dmv iets erin waardoor de paarden de benen hoger optillen. Bij eventers weet ik het niet. Ik denk zelf dat het schokken opvangen meer te maken heeft met het zachte materiaal van de 3-1 beschermers, waardoor ze als ze loopt te debielen buiten de klappen net iets minder hard aan zouden moeten komen. Ondersteunen kan je mi pezen niet, maar hetgeen ik ervan weet is al uitgelegd door Dierfysio.

Heb je geen mogelijkheid een paar verschillende uit te proberen? Niet kopen en dan terugbrengen Clown maar bv. op stal iemand die ze even uit wil lenen ofzo?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 20:13

Denk ook dat het zachte materiaal van de 3 in 1 beter schokken opvangt. De vraag is waarom dat nodig is?? Je zou juist denken dat het juist bij springen en eventing nodig is, omdat het paard daar grotere sprongen maakt dan bij dressuur.

De Dalmar kan ik helaas niet kiezen, want die hebben ze alleen maar in maat full en mijn paard/pony heeft maat cob.. De HH is nog een optie, maar daar hoor ik wisselende berichten over. En ik ben bang dat hij witte strepen op zijn voorbenen krijgt van die peesjes. NEW heeft trouwens naast crossbeschermers ook pijpkousen met het air systeem. Maar ja die zijn bijna net zo duur, dus misschien beter meteen dan de beste als je toch al veel geld uit gaat geven..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:17

Jennyxx schreef:
Denk ook dat het zachte materiaal van de 3 in 1 beter schokken opvangt. De vraag is waarom dat nodig is?? Je zou juist denken dat het juist bij springen en eventing nodig is, omdat het paard daar grotere sprongen maakt dan bij dressuur.

Ben ik helemaal met je eens. Maar ik neem ook aan dat de paarden tijdens de trainingen wel degelijk bescherming om hebben, om de benen te sparen. Maar tijdens wedstrijden mag het echt niet.

De USG 3-1 hebben de maten S t/m XL. Mijn Fries heeft L, dus ik vermoed dat voor jou paardje de M goed zou zijn. Dmv het opmeten van het onderbeen kan de maat bepaald wordt. En mijn paardje heeft ze nu toch al redelijk veel aangehad, en nog geen wit haartje te zien.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:48

Eventers mogen ook geen dressuur rijden met beenbescherming om. Ze vangen ook zeker geen schokken op. Ze zijn echt puur om de buitenkant te beschermen.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:04

Hier iemand met ervaring met de Air beschermers van New.
Ben er zeer over te spreken.

In de voorbeschermers zit aan de achterkant een harde plaat en in de achterbeschermers zit aan de voorkant een verdikking, maar geen kunstof plaat.

De beschermers blijven goed zitten en zijn ook zo schoon en droog.
Het is inderdaad even een uitgave, maar ben er zeer tevreden over!

Ik heb trouwens voor mijn paardje van 1.65 de maat M.

En wat betreft het schokken opvangen... de schokken komen door in de voet en het been zelf. Daar kun je geen beschermer voor omdoen (of je moet ijzers met een gel-inleg gaan fabriceren ofzo!).

In de eventing rijden we niet met bandages vanwege het risico van loslaten en ook het opnemen van water door de bandages... zijn dingen die je niet wil laten gebeuren in de cross.... Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:46

Je hebt toch ook van die beenbeschermers met een aantal lagen die geen warmte vasthouden. Ik kan helaas niet op de naam komen maar ze doen me een beetje denken aan de GPA alien cap...

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:55

Ik heb de Dalmar racing, met harde plaat aan de achterkant. Blijven heel goed zitten, ze zijn alleen een beetje aan de korte kant..... Ik heb een warmbloed met lange benen. De benen blijven ECHT koel, voorheen had ik nog wel eens schuim onder de beschermer uit als het warm was, terwijl ik echt niet overdreven hard werk met mijn paard. Canter-Equipment heeft ze voor mij besteld. Wel prijzig, maar het geld waard.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:05

Crosskip schreef:
Hier iemand met ervaring met de Air beschermers van New.
Ben er zeer over te spreken.

Ik heb trouwens voor mijn paardje van 1.65 de maat M.

Ik heb maat S gekocht voor mijn pony van ongeveer 1.53m. Vooraf dacht ik dat ze wel eens zwaar zouden kunnen zijn met dat koelsysteem. Maar dat is dus gelukkig niet zo. Het is meer een gaasachtig materiaal. Alleen ben ik bang dat ik een maatje te klein heb gekocht... Weten jullie dat? Ik kan namelijk nergens op internet een plaatje vinden van de New Air om een paardenbeen.. Wel eentje om een nep been en daar stak het onderste gaas iets onder de kogel uit en niet zo aansluitend als op mijn pony zijn been. Help!
Afbeelding
Afbeelding

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 16:07

Niemand? Jammer. Ik ga ze voor de zekerheid toch maar omruilen voor een M denk ik.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:18

Ik zou ze inderdaad groter nemen Knipoog