Dressuurlaarzen voor springen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Dressuurlaarzen voor springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:33

Ik heb je een pb-tje gestuurd.
Heb nog een paar petries maat 9 1/2 die staan te wachten op en nieuw eigenaar. Bloos

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:35

Alina schreef:
Op naar Lipica in Raamsdonksveer Lachen
Daar kun je voor €160,- rundslederen laarzen op maat laten maken met veter en rits.
Ik heb ze ook, ze zijn erg soepel maar wel stevig/sterk en ik rij er M1 dressuur mee en springen Lachen
Heb ze nu een jaar en ze lopen echt perfect, zou ze niet meer willen ruilen voor mijn Cavallo's Lachen
Je kunt ze met en zonder dressuurboog laten maken, helemaal naar je eigen smaak Lachen

Inderdaad goed advies. Mijn dochter heeft sinds maart dit jaar ook lipica's, op maat gemaakt. Ze zitten erg fijn en voor 160 euro waren we klaar.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:36

met mijn cavallo winner spring ik zonder problemen hoor Ja in het begin uiteraard niet maar na een paar maandjes inzakken/inlopen zijn ze helemaal naar wens. Aangemeten bij drunensruiterhuis, echt een aanrader!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:59

Ik kan met mijn rijlaarzen echt niet springen... dan voel ik ze toch in mijn knieholten Clown Ik heb trouwens de petrie standard... ben d'r erg over te spreken, prima laars maar geen veters Knipoog
Voor springen heb ik lederen chaps.

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 21:00

Thnx iedereen voor de reacties Lachen
Wat ik alleen nog niet snap, is waarom mensen per se stugge laarzen zouden willen... ze blijven dan wel mooi enzo (maar verbeteren ze dan ook iets aan je houding?) want van die 'kachelpijpen' lijken me niet zo lekker voor het gevoel van je benen aan je paard Knipoog
(en wat is 'te slap'?)

Enne... zijn er laarzen in mijn prijsklasse van echt leer of alleen leer met coating? (of is dat eigenlijk geen nadeel meer tegenwoordig? Knipoog)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:45

ik had eerder petrie, die zijn zo stug, ze blijven dan wel in model, maar ik vind dat je er minder contact mee hebt met je paard en ze sluiten minder aan met je been.
ik heb nu de derby's en die zijn veel soepeler, dat is gewoon heel lekker om je been, voelt eerder als 2e huid..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:50

ik heb voor dresuur leren rijlaarzen
en voro springen schoentjes met chaps Bloos

Estah_horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:01

Wolffie schreef:
Dankjewel...
Nee, 300 is ook de absolute max hoor... het was te lang sparen om niet met iets goeds thuis te komen Lachen (het gaat me ook meer om het niet constant hoeven zoeken van nieuwe paardrijschoenen / chaps / rubberen laarzen... dat is altijd zo'n hel :S)

p.s. Als iemand Rectiligne / Cavallo / Petri oid te koop heeft... wil ook 2e hands overnemen! (maat 43)

jammer Tong uitsteken wij hadden nog wel paardrijlaarzen maat 43 (volgens mij?) te koop staan Haha! maar die is volgens mij niet 1 van die dikgedrukte.

lasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:13

ik heb de petrie glascow, vind met een vetertje ook veel mooier, er zit ook een rits in heel handig. door het vetertje zit het wel gelijk lekker niet zo naar met inlopen. ik geloof dat ze 238,- zijn die van mij waren half maatwerk aangezien ik vrij lange dunne benen heb en toen waren ze 288,-

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 09:37

Hmm, ik heb toch zeker liever meer contact met m'n paard dan 'hele mooie laarzen' ... tegen de tijd dat'k in het Z rij en m'n paard alles doet waar ik aan denk, post ik nog wel een keertje Knipoog

@ Estah_horses... nevermind! You've got a pm Tong uitsteken
@ Lasje... ga ik misschien ook moeite mee krijgen (ik ben ook vrij lang en m'n kuiten zijn niet al te breed... als je lang bent gaan ze er ook gelijk vanuit dat je groot bent *rolleyes* :S)