LindaD schreef:Mischien is je bit gewoon te groot?
Nee dat weet ik zeker ze heeft nu een 11,5 volgens mij en de 10,5 is echt te klein en de 13,5 is echt te groot.
Het is trouwens een bustrens
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LindaD schreef:Mischien is je bit gewoon te groot?
zitake schreef:als een bit goed zit moet je twee plooitjes zien in de mondhoek. Anders ligt het bit je los in de mond. Dit zie je niet echt bij jouw foto's. Verder kun je idd een neusriem gebruiken, ook hiermee kan het bit vaster in haar mond liggen.
Juin schreef:zitake schreef:als een bit goed zit moet je twee plooitjes zien in de mondhoek. Anders ligt het bit je los in de mond. Dit zie je niet echt bij jouw foto's. Verder kun je idd een neusriem gebruiken, ook hiermee kan het bit vaster in haar mond liggen.
Dat denk ik ook, het bit hangt wat te laag, er zijn helemaal geen plooitjes te zien op jouw foto's. Daarnaast inderdaad een neusriem gaan gebruiken.
runningkawa schreef:Wat heeft iedereen toch met die neusriem?
CxX schreef:Maar mijn pony rijd veel fijner en volgens mij vind ze het ook fijner zonder neusriem!
Het is toch alleen maar fijn al je met zo min mogelijk spullen op je pony kunt rijden. Ik wou dat ik zonder iets op haar kon rijden! maar dat gaat nu eemaal niet
Showpony schreef:mn nekharen gaan hiervan overeind staan...
als je pony zn mond open doet hup gewoon die neusriem erom en sperriem aansnoeren,
doet ie het dan nog, gewoon nog een gaatje strakker..
en werkt dat nog niet nou dan gooien we er gewoon een aansnoer neusriem omheen!!
Een paard wat zijn mond opendoet, tong over het bit gooit, etc. heeft 9 vd 10 keer pijn/ last van het bit.
een enkel gebroken bit heeft een soort van notekraker werking en prikt ook nog eens in het gehemelte.
ik zou het eens proberen met een dubbel gebroken bit, ook niet te dik!! vaak rijden mensen met een veel te dik bit en dan maar zeggen: kijk eens hoe goed hij schuimt, wat loopt ie mooi ontspannen!
T arme beest heeft vaak dan zon volle mind dat ie niet kan slikken..
Mocht je er wat meer tijd en geld in willen investeren dan zou ik je aanradenom je eens te verdiepen in Mylet bits, ik spreek uit eigen ervaring dat het een wereld van verschil kan maken, mits je je goed door iemand van myler laat adviseren.
ik wens je veel sterkte en ik vind het goed van je dat je zo op de reactie van je pony let.
runningkawa schreef:aub geen bit met een stuk van ander metaal ertussen
Ook niet de tegels vastzetten, of de bakstukken in een soort van haken
Dat werkt idd meteen in...omdat het strenger is
Een gewoon dubbel gebroken trens van 1 metaal soort in demond
Of een ongebroken trens, de rest is RT
runningkawa schreef:Zulke bitten, dus dat de teugel of het bakstuk niet los zitten werken scherper in.
Zijn daarom op wedstrijd ook niet toegestaan
deze, dus zonder sleuven, dus een gewone bit ring heb je ook van myler en is wel toegestaan en ook vriendelijker
git schreef:Misschien is een rubberen stangetje het proberen eens waard. Dat wringt nergens in de mond, en is toch lekker zacht