wyko schreef:Dus dit wil zeggen dat je zelf ook meer vanuit je knieen moet rijden. Anders kunnen je enkels echt niet knakken. Of je bent dan gewoon ongecontroleerd hard aan het draven, dat alles (je knieen) los gaan van het zadel.
Zucht je kunt natuurlijk wel heel makkelijk zoiets zeggen als je er zelf geen last van hebt. In jouw theorie ligt het aan mijn houding, maar hoe verklaar je dan dat ik het alleen links heb (waar ik dus ook een blessure aan gehad heb) en nooit rechts. Plus hoe wil je verklaren dat ik ook met lopen zo door mijn enkel kan zakken links? Moet ik dan ook mijn knie aan het zadel houden met lopen?
Ik weet niet hoe het bij de TS zit maar ik heb er niet zo veel last van alleen als ik een fanatieke priveles heb zoals vorige week en dat was voor jou informatie met doorzitten en het was een heel verzamelde draf dus geen ongecontroleerd harde draf ofzo.
Het gebeurde trouwens ook gewoon toen ik overging in stap. Heb nog even zonder beugels uitgestapt en na het rijden ging ik nog een keer door mijn enkel toen ik naast mijn paard richting stal liep. En op mijn houding let mijn instructrice wel hoor daar heb ik geen mensen van bokt voor nodig die zelfs zonder foto's/filmpjes etc weten hoe mijn houding is blijkbaar 
Als je zonder verklaarbare reden alleen met paardrijden door beide enkels gaat dan zul je ongetwijfeld iets niet goed doen. Maar als je door een blessure of iets dergelijks zwakke enkels hebt dan zul je je best moeten doen om iets te vinden waardoor je er zo min mogelijk last van hebt. Bij mij was het voldoende om vandaag een enkelband om te doen.
Ik hoop dat een beweegbare beugel of iets dergelijks uitkomst bied voor TS.
Ik gebruik zelf beugels waarvan het voetstuk iets naar beneden kantelt waardoor je makkelijker je hakken uit kunt drukken zeg maar. Hier zit verder geen vering of iets dergelijks in en het gaat ook echt maar om enkele millimeters maar ik vind ze wel fijn. Of het echt nut heeft als je zwakke enkels hebt betwijfel ik, bij mij valt het gelukkig wel mee het is puur een overblijfsel van een enkelblessure vorig jaar. Op mijn eigen pony heb ik er ook eigenlijk geen last van gehad maar nu heb ik daarnaast 1 keer per week priveles op een ander paard en daar heb ik dus af en toe wel last van. Heeft niets met het paard te maken maar meer met de zwaarte van de les. Vorige week hebben we even goed de puntjes op de i gezet en na drie kwartier kreeg ik last van het doorknakken van mijn enkel links. Vandaag weer les gehad en nu met enkelband om geen enkel probleem.
De spieren en banden worden vanzelf weer sterker maar af en toe hebben ze wat hulp nodig. Bij gewoon lopen heb ik er al zo goed als geen last meer van en met paardrijden let ik nu gewoon wat meer op.
Zo dat was weer een hele lap tekst 
@TS ik hoop dat je wat vindt!