Lage neusriem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:18

Een lage neusriem geeft een paard vaak een lang hoofd. maar bij ponys vindt ik altijd wel leuk staan.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:07

Daantje1981, als je nog niet weet of een lage neusriem beter gaat werken met je paard, dan zou ik zeker nog geen duur hoofdstel gaan kopen! Mijn idee is, als het goed is, moet je het goed laten. Ik heb zelf eerst een poos een gruwelijk goedkope lage neusriem gehad (aangezien ik dacht dat het maar voor tijdelijk zou zijn). Nu blijkt dat ik ermee blijf rijden, heb ik een goed hoofdstel besteld.

Overigens zal het mij een zorg zijn wat anderen ervan denken. Ik krijg heel vaak commentaar. De meest voorkomende is "oh, je paard is nog jong zeker" en "brrr, die hadden ze vroeger op de manege ook altijd" en "ouderwets". Ik rijd vrolijk door, door toeval is dus gebleken dat mijn paard het er beter mee doet en het is nog eens veel makkelijker ook.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:38

ik rijd er gewoon op concours mee. Niks raars aan hoor. Zit misschien iets minder mooi uit. Maar als mijn paard er beter op loopt rijd ik er ook gewoon concours mee.

Ik heb eerst een goedkope van 10 euro gekocht. Merkte toch dat ik hem meer ging gebruiken en ondertussen was di van 10 euro ook niet veel meer waard. Toen kwam ik toevallig eentje tegen van kieffer die heerlijk zacht onderlegd is.

Ik ben er nu helemaal aangewend....natuurlijk vind ik het mooier met gecombineerd maar mijn paard zit minder in zijn mond te rotzooien als ik de lage eraan heb.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:56

@Bergje; Was ook niet van plan zo een dure te kopen. Het verbaasde me een beetje dat die zo duur was. Tot nu toe heb ik of hele goedkope en dus waarschijnlijk flut leer hoofdstellen gezien. Of hoofdstellen met zo een dure prijs. Zit weinig tussenin lijkt het wel.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:39

Iets van een gemiddelde prijs heb ik dus ook niet kunnen vinden. Uiteindelijk heb ik dus ook besloten om dan maar voor iets moois te gaan, wat hoop ik heeeel veel jaren meegaat. Eigenlijk stom dat je de "normale" hoofdstellen wel in een gemiddelde prijsklasse hebt en de lage neusriemen eigenlijk bijna niet.

K_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:09

ik reed ook op een paard dat altijd moeilijk was in de mond, ik heb verschillende bitten gebruikt, maar er kwam geen verbetering. Uiteindelijk heb ik eens een lage neusriem geprobeerd met een simpel bitje en ze liep direct veel beter. De lage neusriem ziet er inderdaad manege-achtig uit maar ik vind het belangerijker dat het paard goed loopt...

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 00:15

Toen ik mijn paard ging inrijden wou ik dat graag met lage neusriem doen. nu 4 jaar vedre rijdt ik er nog steeds mee bevalt me prima