is dit duur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: is dit duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:11

liesJ schreef:
waarom zou je paard er niet blij mee zijn dan?? ( heb er nie veel verstand van, maar vroeg het me af)

Omdat de goedkope zadels (wat dit dud zeker is) heel vaak van slechte kwaliteid zijn!
Ga maar eens bij zadelmarkt kijken wat daar de goedkope zadels kosten. En dat zijn allemaal zadels met
kwaliteids niveau 0!

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:12

Aan de beugels enzo kan weinig mis zijn. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een paard daar hinder van heeft. Maar zou toch echt goed uitkijken met het zadel zelf.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:12

Dat is redelijk goedkoop. Misschien kun je het zadel eerst passen voor je het koopt?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:20

TS heeft volgens mij nog geen paard........

natasja1991Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:21

klopt... ben dr mee bezig Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:36

Ik zou toch echt eerst een paard kopen en dan pas een zadel. Wie weet heb je wel helemaal geen standaard boommaat of moeten de kussens zus of zo liggen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:37

Haha, wat een grap! Je wil een setje kopen zonde rpaard Clown
Zorg eerst maar voor dat paard Tong uitsteken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:40

Ik lees in je profiel dat je 4.5 jaar rijervaring hebt op een manege. Ik zou dan ook zeker niet zelf zomaar wat gaan kopen. Zorg eerst dat je iemand meeneemt om een goed paard te kopen. En neem daarna een kundig iemand mee om tuig uit te zoeken.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:52

je kunt nog beter een tweede hands merkzadel kopen. Iets wat zo goedkoop is kan nooit goed zijn. Niet als je over zadels praat Ze zijn simpel in elkaar geflanst en dat kan nooit goed zijn voor je paard. Kijk als je er nou in keer in de maand mee zou rijden zou het volgens mij niet uitmaken. Maar intensief gebruik lijkt mij niet echt goed. Laat er sowieso direct even een goede zadelmaker naar kijken.
Of kijk eerst eens naar referenties van dit merk zadel.

natasja1991Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:53

dankjewel, nog meer tips ,, ik leer er alleen maar van

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:04

van www.huppa.nl zeker..

ik had het ookal gezien.. maar ik weet te weinig van huppa om daarover te oordelen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:05

het is niet duur, maar ben altijd zo bang dat hetkwaliteit zo slecht is net als bij zadelmarkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:08

Cleo_ schreef:
van http://www.huppa.nl zeker..

ik had het ookal gezien.. maar ik weet te weinig van huppa om daarover te oordelen

Aardige mensen, ben er een keer geweest. Ze verkopen er zeer goede spullen, A-merken dus. Maar ook goedkopere spullen en dan heb je natuurlijk mindere kwaliteit. Dat zullen ze je ook vertellen.
Of ze goed zijn met garantie weet ik niet, want de anatomische singel die ik daar gekocht heb is nog steeds goed. Ben er tevreden mee.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:12

Volgens mij is er al iemand op bokt die eens een topic heeft geopend of deze zadels van goede kwaliteit zijn en er kwam uit dat dat dus niet zo is. Te vergelijken met zadelmarkt. Kun je even zeggen hoe ze heten? Dan weet ik het zeker, maar ik dacht dit toch ook op marktplaats te hebben gezien met dezelfde foto. Voor deze prijs lijkt het me niet veilig in ieder geval.

Edit: Ik zag dat je nog geen paard hebt en dit zadel voor tijdelijk wilt kopen. Als de kwaliteit echt als die van zadelmarkt zijn e.d zou ik nog even geen zadel kopen. Gewoon wachten totdat je je paard hebt, en dan nog even doorsparen voor een duurder en beter kwaliteitszadel. Anders ben je 145 euro kwijt voor niets, als blijkt dat het zadel bar slecht is. Verder kun je dus beter gaan sparen zodat je voor alles wat meer geld hebt om uit te geven. En als je dan genoeg hebt je paard kopen, en dan met iemand die er verstand van heeft gaan kijken voor een passend zadel.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:13

Dat is idd niet duur.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:16

Roxx schreef:
Kon wel eens een heel duur zadel worden.......... als je paard er last van z'n rug van krijgt!

Jij zegt wat ik dacht Vork