Maar op zich is dat een prima trens. Persoonlijk hou ik niet van rubber in de mond. Vooral bij een wat droge mond geeft het veel te veel wrijving naar mijn zin, wat hitte produceert.
O tuurlijk wel, je wilt niet weten hoeveel mogelijkheden er zijn. Met en zonder tongbogen, met de meest smerige gedraaide mondstukjes etc etc. Maar persoonlijk hou ik het graag zo simpel en zacht mogelijk...
Kan je instructrice je niet adviseren? Dat is nou net een van de dingen waarom het zo belangrijk is om een instructeur te hebben waar je op kunt vertrouwen.
ik heb nog geen les van alida, daar hoop ik met een paar week mee te beginnen... het moet ook een simpel en zacht bit zijn voor sjordy want anders gaat hij dat echt niet leuk vinden...
Een leren bitje zou ook kunnen, maar vraag me niet waar je die vandaan kunt halen?
Ik vind dat altijd zo'n naar idee, om leer in de mond van een planteneter te stoppen... Maar ze verkopen ze bij veel ruitersportzaken wel, of anders zijn ze eenvoudig te bestellen bij hun leveranciers. Je kan ook een merothbitje nemen en het kinbandje niet strak doen maar gewoon een bakstukje gebruiken.
Ik ben er niet kapot van hoor. Meroth leather bit Smooth and precise possibilities of controlling your horse. Very horse friendly. After a while it will form itself to your horses mouth.
First use: put it in sunflower oil for 10 minutes. Repeat this every month. After every use: brush and clean with water. If your horse suffers from coughing you can put the bit for 60 minutes in the medication. When you go out for a ride the bit will release the medication.
Colour: natural, vegetable tanned leather, no artificial colouring. Size: 10, 11.5, 12.5, 13.5, 14.5, 15, 16, 18 cm
nou ja ieder zn ding natuurlijk, maar ik vind dat je helemaal gelijk hebt qua zon stuk leer in een paard zn mond... dan kunnen we ze ook wel vleesvoer gaan geven... ik denk dat ik dan maar eens achter zon billy allen bitje aan moet gaan. k hoop dat ik volgende week les van alida kan krijgen, dan kanik haar ook altijd nog even vragen en misschien heeft ze wel zon bitje dat ik hem even kan proberen...
dank je voor alle tips, ik weet nu in elk geval waar ik naar moet zoeken, en misschien heeft alida inderdaad wel iets wat ik mag proberen. ik heb ook heel erg zin om te lessen. wil graag dat sjordy hoet goed leert, en dat ze mij ook even weer wat opfrist. jij hebt ook een fjord zie ik. mooi fjord hoor! sjordy heeft nu lange manen, maar ik wil ze er misschien weer afhalen.