Vraag over Waterford trens, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vraag over Waterford trens, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:56

ja, het verkoopt
en centen, dat is het enige wat op die plaatsen telt...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:18

Het probleem zijn niet de bitten, maar de onkundige handen. Als je een probleem door zo'n bit tijdelijk te gebruiken makkelijker op kunt lossen, prima. Maar je moet wel precies weten waarom en hoe je met zo'n bit om moet gaan. En die kunde ontbreekt. En als die kunde er wel is, dan heb je het bit niet meer nodig.
Kijk, voor onkundige mensen wordt er van alles uitgevonden. En het verkoopt, dus zal een winkelier het niet in z'n hoofd halen om een bepaald scherp en onvriendelijk bit niet te verkopen.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:39

Heel slecht bit idd!
Maar ik vind het wel raar dat hier adviezen worden gegeven over ostheopaat, zadelmaker, en rijtechnisch verbeteren.
Terwijl ze verteld dat haar paard het bit beetpakt.
Laat je paard aub elk jaar controleren door een paardentandarts! Er zijn maar zo weinig die weten dat het uberhaupt nodig is.
Natuurlijk kunnen er meerdere dingen aan de hand zijn dan als een tandarts, maar een controle is gratis, en elk! paard moet regelmatig naar de tandarts, of je nou iets merkt of niet. Ga niet zelf met bitten rommelen oid, maar laat gewoon is controleren. Is gratis en weet je meteen of het nodig is ofniet.
Is paardvriendelijker en uiteindelijk toch echt ook goedkoper..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:42

er staat toch dat ze haar paard medisch na moet laten kijken
een goed da kijkt ook naar het gebit.
Net als een osteopaat ook doet
Deze kan je dan doorverwijzen naar de TA als dat nodig is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:16

Veel paarden gaan ook hun bit beetpakken (of voelen aan of ze het bit beet hebben Knipoog ) wanneer ze last hebben van hun rug.
Tandarts hoort imo ook bij de medische controle... minimaal 1x per jaar.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:22

Ja, tandarts goed advies, daar dacht ik ook aan. Mijn tandarts (nou ja, die van mijn paard dan he) legde uit dat bij haken op de kiezen de kaken niet meer goed kunnen scharnieren als het ware. Wil je ze dan aan de teugel rijden dan kunnen ze die beweging niet maken omdat die kaak als het ware op slot gaat (doe je onderkin maar naar voren als je je kin naar je borst doet, die beweging kunnen ze dan niet maken).