Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
unamie schreef:Ga eens met je paard langs van Triest in Meppel.
En laat daar de rug meten, zodat je in ieder geval weet elke boom-maat je paard heeft
Zeker weten dat je dan met jou butget (of wellicht nog minder) een goed passend zadel hebt![]()
Ik heb ook al een heel scala aan zadelmakers gehad met de bijbehorende ellende erbij![]()
Nu kom ik al meer dan 10 jaar (of nog langer) bij Van Triest tot grote tevredenheid!!
Roane schreef:Nee hij is helemaal niet scheef bespierd, dan riep iemand hier in het topic maar ik weet nog niet waar ze dat vandaan heeft.![]()
Ik kan je verzekeren dat hij echt niet scheef is. (vind het ook een uitspraak waarvan ik vind dat je die kan maken als je het paard in RL hebt gezien, met alle respect)
KN ken ik de maten niet zo goed van, ook vond ik ze vrij 'plat' qua zit. Volgens mij hebben KN niet echt een diepe zit?
Roane schreef:http://img.photobucket.com/albums/v238/ ... schoft.jpg
Hier een stuk ijzerdraad die ik om zijn schoft heb gelegd, het laat min of meer zien hoe zijn schoft loopt.
Maya schreef:Ik wens je iig veel succes ermee, want ik denk gewoon dat het onbegonnen werk is met zo'n laag budget. Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar uiteindelijk ben je duurder uit omdat je meerdere van dergelijke zadels probeert.
Maya schreef:Dat scheef bespierd riep ik, is gebaseerd op deze foto :
*quote Roane*
Trek maar eens een verticale lijn van het midden en vergelijk de helften, je ziet gelijk dat het zo scheef als wat isLinks is hoger dan rechts, verder begint rechts de kromming eerder dan links.