Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CherylDaraxo schreef:Ik moet trouwens een zadel met 17/17,5 inch en moet passen op een paard met hoge schoft.
BrankaZ schreef:CherylDaraxo schreef:Ik moet trouwens een zadel met 17/17,5 inch en moet passen op een paard met hoge schoft.
Op mijn paard (kruizing Andalusiër) ligt nu een JC Saphir. Hij heeft een platte rug en redelijk hoge schoft en dit zadel kreeg ik bij hem toen ik hem kocht en ligt op hem prima.
Overweeg alleen om het te verkopen omdat ik de zit wat te diep vind, ben er alleen nog niet over uit wat ik dan moet aanschaffen door zijn model rug. Al enkele zadels geprobeerd van een stalgenoot en die lagen of niet helemaal fijn of zaten gewoon niet prettig.
love_plaisir schreef:Ik vind Wintec goed en is ook niet duur. En anders een 2e hands zadel?
wereldhummel schreef:Waarom opzoek naar een goedkoop merk?
laat liever een zadelmaker/passr komen met zadels uit jouw prijsklassen en kijken welke goed ligt op je paard!
dat lijkt mij veel belangrijker dan een merk
XchantjuhX schreef:Ik weet dat twee stalgenootjes met anda's bij ons op stal rijden met de KN symphony... die past goed op hun rug en heeft geen extreem diepe zit.
En je hebt natuurlijk de Kieffer lusitano, daar rijdt ook een anda bij ons op stal mee... alleen die zit is wel erg diep.
BrankaZ schreef:@ TS: persoonlijk zou ik dus ook kijken voor 2e hands zadel van een beter merk. Dus niet voor een goedkoop nieuw zadel.
wereldhummel schreef:BrankaZ schreef:@ TS: persoonlijk zou ik dus ook kijken voor 2e hands zadel van een beter merk. Dus niet voor een goedkoop nieuw zadel.
Maar waarom een 'beter' merk,
net of je een beter merk koopt dat dat ook meteen beter is,
het lijkt mij nogmaals toch echt het belangrijkste dat het goed past en ligt voor het paard, en dat de ruiter het ook fijn vind, maar voor de ruiter dat is een bijzaak.
Ik heb zelf toevallig wel een zogeheten 'beter' merk, maar dat is omdat dit zadel super ligt op mijn paard( en) en ik het budget ervoor had.
Maar heb ook een 'goedkoop' zadel er later bij gekregen, en ook die ligt super.
wereldhummel schreef:Ow nou bij mijn goedkope bedoel ik Wintec
CherylDaraxo schreef:Welke zadelmerken zijn in goed en goedkoop?
Ik ben namelijk op zoek naar een dressuurzadel maar mijn budget is
niet erg hoog.
jammes schreef:CherylDaraxo schreef:Welke zadelmerken zijn in goed en goedkoop?
niet erg hoog.
Kijk eens op zadelmarkt.nl
jammes schreef:CherylDaraxo schreef:Welke zadelmerken zijn in goed en goedkoop?
niet erg hoog.
Kijk eens op zadelmarkt.nl
Sence schreef:(het is wat je er zelf van vind, de één vind 'm goed, de ander niet) Maar ik heb één van Merino, en die bevalt mij súper. Mijn paard heeft een hoge kont, beetje ingezakte rug (dat ook weer niet, maar gewoon heel weinig spieren) en een hoge lange schoft. Deze Merino heeft een nette terug gesneden kamer, en hij ligt perfectNieuw voor 250,- incl toebehoren bij een paardenwinkel gekocht
jammes schreef:Kijk eens op zadelmarkt.nl
jammes schreef:Zadelmarkt raad ik af! Ik heb daar een zadeltje vandaan, het lag wel goed op mijn pony, maar als je er langer dan een halfuurtje op reed ging het pijn doen aan de binnenkant van je bovenbenen. Ik reed het helemaal stuk!
O, dat wist ik niet, ik dacht 'lekker voordelig' dus vandaar.