Goed(koop) zadelmerk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Goed(koop) zadelmerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:18

Wintec Lachen

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 23:22

Ik moet trouwens een zadel met 17/17,5 inch en moet passen op een paard met hoge schoft.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:24

Wintec Isabelle Werth is super. Heel weinig onderhoud aan. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Zit fijn ( Ik heb Wintec Pro maar had liever de IW gehad) En ze zijn makkelijk aan te passen aan elk paard.

edit Door verwisselbare bomen makkelijk aan te passen aan elk paard

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:49

Persoonlijk zal ik dan eerder gaan voor een 2e hands goed merkzadel dan voor een dressuur die in lagere prijsklassen zit Lachen
Heel veel goede zadelmakers komen ook aan huis met de 2e hands collectie om op je paard te passen en eventueel meteen wat op te vullen. Bv van Rijs doet dit altijd... neemt hij meteen een hele wagen vol zadels mee om te passen Haha!
Op de site (www.vanrijs.nl) kan je het aanbod van de 2e hands bekijken, meestal heeft hij er meer dan op de site staan.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:34

CherylDaraxo schreef:
Ik moet trouwens een zadel met 17/17,5 inch en moet passen op een paard met hoge schoft.

Op mijn paard (kruizing Andalusiër) ligt nu een JC Saphir. Hij heeft een platte rug en redelijk hoge schoft en dit zadel kreeg ik bij hem toen ik hem kocht en ligt op hem prima.
Overweeg alleen om het te verkopen omdat ik de zit wat te diep vind, ben er alleen nog niet over uit wat ik dan moet aanschaffen door zijn model rug. Al enkele zadels geprobeerd van een stalgenoot en die lagen of niet helemaal fijn of zaten gewoon niet prettig.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:52

BrankaZ schreef:
CherylDaraxo schreef:

Op mijn paard (kruizing Andalusiër) ligt nu een JC Saphir. Hij heeft een platte rug en redelijk hoge schoft en dit zadel kreeg ik bij hem toen ik hem kocht en ligt op hem prima.
Overweeg alleen om het te verkopen omdat ik de zit wat te diep vind, ben er alleen nog niet over uit wat ik dan moet aanschaffen door zijn model rug. Al enkele zadels geprobeerd van een stalgenoot en die lagen of niet helemaal fijn of zaten gewoon niet prettig.

Ik weet dat twee stalgenootjes met anda's bij ons op stal rijden met de KN symphony... die past goed op hun rug en heeft geen extreem diepe zit.
En je hebt natuurlijk de Kieffer lusitano, daar rijdt ook een anda bij ons op stal mee... alleen die zit is wel erg diep.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:55

Waarom opzoek naar een goedkoop merk?
laat liever een zadelmaker/passr komen met zadels uit jouw prijsklassen en kijken welke goed ligt op je paard!
dat lijkt mij veel belangrijker dan een merk

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:56

love_plaisir schreef:
Ik vind Wintec goed en is ook niet duur. En anders een 2e hands zadel?

Kan dan ook net zogoed een 2é hands pakken ja,Als je begint is dit altijd handig kan je lekker door sparen voor goed zadel Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:57

wereldhummel schreef:
Waarom opzoek naar een goedkoop merk?
laat liever een zadelmaker/passr komen met zadels uit jouw prijsklassen en kijken welke goed ligt op je paard!
dat lijkt mij veel belangrijker dan een merk

idd helemaal mee eens Ja
Daarom opperde ik ook net om een goede zadelmaker met mooie 2e hands zadels langs te laten komen en eventueel op te vullen naar je wensen en naar de rug van het paard. Dat scheelt toch weer wat geld, ipv een nieuwe Haha! Ik had mijn zadel ook gewoon nieuw gekocht, maar je moet er maar net het geld voor hebben op dat moment Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:06

XchantjuhX schreef:
Ik weet dat twee stalgenootjes met anda's bij ons op stal rijden met de KN symphony... die past goed op hun rug en heeft geen extreem diepe zit.
En je hebt natuurlijk de Kieffer lusitano, daar rijdt ook een anda bij ons op stal mee... alleen die zit is wel erg diep.

De KN Symphonie is 1 van de zadels die ik heb geprobeerd. Lag goed, maar vond ik dramatisch zitten. Geheel tegen mijn verwachting in, want ik hoor over dat zadel vooral positieve geluiden. Maar ik vond het dus hard zitten en had totaal geen balans of grip.
Verder heb ik dus een Stübben Scandica geprobeerd. Dat zat voor mij heerlijk, maar lag te ver achterover. Toen we dat euvel met een tijdelijke oplossing (wig) oplosten bleek het zadel naar achteren te glijden. Een zadelmaker zou hier vast wel hulp bij kunnen bieden, maar ik heb daarom besloten om rustig verder te kijken.

@ TS: persoonlijk zou ik dus ook kijken voor 2e hands zadel van een beter merk. Dus niet voor een goedkoop nieuw zadel.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:10

BrankaZ schreef:
@ TS: persoonlijk zou ik dus ook kijken voor 2e hands zadel van een beter merk. Dus niet voor een goedkoop nieuw zadel.

Maar waarom een 'beter' merk,
net of je een beter merk koopt dat dat ook meteen beter is,
het lijkt mij nogmaals toch echt het belangrijkste dat het goed past en ligt voor het paard, en dat de ruiter het ook fijn vind, maar voor de ruiter dat is een bijzaak.

Ik heb zelf toevallig wel een zogeheten 'beter' merk, maar dat is omdat dit zadel super ligt op mijn paard( en) en ik het budget ervoor had.
Maar heb ook een 'goedkoop' zadel er later bij gekregen, en ook die ligt super.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:11

Bij een goedkoop zadel doel ik op de merkloze gevallen van bv zadelmarkt e.d.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:12

Ow nou bij mijn goedkope bedoel ik Wintec Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:12

wereldhummel schreef:
BrankaZ schreef:

Maar waarom een 'beter' merk,
net of je een beter merk koopt dat dat ook meteen beter is,
het lijkt mij nogmaals toch echt het belangrijkste dat het goed past en ligt voor het paard, en dat de ruiter het ook fijn vind, maar voor de ruiter dat is een bijzaak.

Ik heb zelf toevallig wel een zogeheten 'beter' merk, maar dat is omdat dit zadel super ligt op mijn paard( en) en ik het budget ervoor had.
Maar heb ook een 'goedkoop' zadel er later bij gekregen, en ook die ligt super.

Zie de reactie hierboven van XchantjuyhX. Dat is dus wat ik ook bedoel.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:13

Oke dan heb ik niks gezegd Knipoog dan heb ik het verkeerd begrepen Bloos

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:18

wereldhummel schreef:
Ow nou bij mijn goedkope bedoel ik Wintec Knipoog

Nee, ik heb zelf ook een wintec Knipoog
Ik rijd voornamelijk met mijn KN allegro, maar wanneer ik naar buiten ga of een springleste mee pak heb ik mijn wintec (2000 geloof ik Bloos ) Deze lag, tot mijn grote verbazing Clown best goed op Warina.
Na wat opvulwerk door v rijs ligt die prima Ja De andere 2e hands spring en vzh's die hij had lagen allemaal voor geen meter op d'r rug trouwens Haha! En het kunstof vind ik erg handig omdat ik dit zadel dus niet vaak gebruik... even een doekje erover en het is weer heerlijk schoon Clown

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:31

(het is wat je er zelf van vind, de één vind 'm goed, de ander niet) Maar ik heb één van Merino, en die bevalt mij súper. Mijn paard heeft een hoge kont, beetje ingezakte rug (dat ook weer niet, maar gewoon heel weinig spieren) en een hoge lange schoft. Deze Merino heeft een nette terug gesneden kamer, en hij ligt perfect Lachen Nieuw voor 250,- incl toebehoren bij een paardenwinkel gekocht Lachen

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:32

CherylDaraxo schreef:
Welke zadelmerken zijn in goed en goedkoop?
Ik ben namelijk op zoek naar een dressuurzadel maar mijn budget is
niet erg hoog.

Kijk eens op zadelmarkt.nl

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:38

jammes schreef:
CherylDaraxo schreef:
niet erg hoog.

Dit dus niet doen... zadels zijn echt bagger kwaliteit, gevuld met troep en de boom zit met stukjes staal aan elkaar.
Kijk maar even in dit topic... hier wordt zo'n rot zadel uit elkaar gehaald Knipoog
viewtopic.php?f=117&t=644152&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=%2Bzm++%2Bstukjes

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:46

jammes schreef:
CherylDaraxo schreef:
niet erg hoog.

Zadelmarkt raad ik af! Ik heb daar een zadeltje vandaan, het lag wel goed op mijn pony, maar als je er langer dan een halfuurtje op reed ging het pijn doen aan de binnenkant van je bovenbenen. Ik reed het helemaal stuk! No Cheer En wintec ben ik ook niet zo'n fan van. Heb zelf geen ervaring, maar mensen om mij heen die een wintec hebben, rijden allemaal de stof stuk. Leer gaat gewoon langer mee. Ga dus lekker op zoek naar een tweedehands zadeltje van een merk. JC hoor ik veel positieve reacties op, heb een keer pony van een vriendin uitgestapt, zij had een JC zadel, zat heerlijk. Ik heb geen idee van de prijsklasse maar ik heb hem hier al een aantal keer zien staan, dus zeker het proberen waard.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:59

Sence schreef:
(het is wat je er zelf van vind, de één vind 'm goed, de ander niet) Maar ik heb één van Merino, en die bevalt mij súper. Mijn paard heeft een hoge kont, beetje ingezakte rug (dat ook weer niet, maar gewoon heel weinig spieren) en een hoge lange schoft. Deze Merino heeft een nette terug gesneden kamer, en hij ligt perfect Lachen Nieuw voor 250,- incl toebehoren bij een paardenwinkel gekocht Lachen

Merano bedoel ik, niet Merino. Was een type fout. Maar ik ben er echt super tevreden over, en hij zit ook heerlijk. Ik had niet veel geld om uit te geven, en niet de mogelijkheid om het paard te vervoeren om 2ehands zadels te gaan passen. Dit was perfect.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:07

Ik heb een JC dressuurzadel. Deze bevalt mij super Ja Ze kosten wel rond de 600,- nieuw, maar dat en je gauw kwijt aan een nieuw zadel vrees ik. Maar ik denk dat er wel wat tweedehands JC-zadels te koop zijn en dan raad ik je de JC Saphir echt aan! Goede prijs-kwaliteit-verhouding en een stevige diepe zit. Wintecs zijn inderdaad ook een optie maar mijn ervaringen daarmee is dat het vaak wel ontzettende zweetdingen zijn in de zomer. Ze rijden overigens wel fijn hoor! Anders kun je evt. denken aan een Rossner, Eric Thomas, Pagony, Knight Rider of Chamberlain. Deze zadels zitten ook niet in een te hoge prijsklasse en zijn fijn om mee te rijden. Ja

Ik hoop dat ik je hiermee verder geholpen heb Ja

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:39

Zadelmarkt raad ik af! Ik heb daar een zadeltje vandaan, het lag wel goed op mijn pony, maar als je er langer dan een halfuurtje op reed ging het pijn doen aan de binnenkant van je bovenbenen. Ik reed het helemaal stuk!

O, dat wist ik niet, ik dacht 'lekker voordelig' dus vandaar.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:41

[Kijk eens op zadelmarkt.nl[/quote]
Dit dus niet doen... zadels zijn echt bagger kwaliteit, gevuld met troep en de boom zit met stukjes staal aan elkaar.
Kijk maar even in dit topic... hier wordt zo'n rot zadel uit elkaar gehaald Knipoog
viewtopic.php?f=117&t=644152&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=%2Bzm++%2Bstukjes[/quote]

Sorry sorry, wist ik niet, ik heb zelf geen paard, dus ook geen zadel, maar ben wel eens 'orienterend' aan het spitten en toen kwam ik deze site tegen, vandaar. Ben ik zelf ook weer wat wijzer geworden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:42

jammes schreef:

jammes schreef:
Zadelmarkt raad ik af! Ik heb daar een zadeltje vandaan, het lag wel goed op mijn pony, maar als je er langer dan een halfuurtje op reed ging het pijn doen aan de binnenkant van je bovenbenen. Ik reed het helemaal stuk!

O, dat wist ik niet, ik dacht 'lekker voordelig' dus vandaar.

Verward