Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ciaraaa schreef:Als ik in januari volgend jaar me eigen paard ga kopen.
En ik ga dan natuurlijk met hem springen ook wegens de opleiding van deurne.
Dan ga ik zeker springschoenen gebruiken om te voorkomen dat mijn paard geen wondjes krijgt en dat de hoeven beschadigen.
Alleen ik gebruik liever geen plastice springschoenen ik gebruik liever onderstaande:
[img]http://www.vitalhorse.nl/catalog/images/BE835000ZWA.gif
Want ik vindt de plastice niet zo fijn waarom weet ik niet maar heb gewoon zo'n voorgevoel van dat is niks weet je...??
Judie schreef:Met springen gebruikte ik ze welleens
Fabienne_S schreef:JaAltijd als ik ga springen of als ik haar losgooi.
TeeGee schreef:Ik heb met mijn pony ZZ gesprongen en spring nu M en gebruik ze nooit met springen maar dit verschilt natuurlijk per paard.
knabbelgirl schreef:Ciaraaa schreef:Als ik in januari volgend jaar me eigen paard ga kopen.
En ik ga dan natuurlijk met hem springen ook wegens de opleiding van deurne.
Dan ga ik zeker springschoenen gebruiken om te voorkomen dat mijn paard geen wondjes krijgt en dat de hoeven beschadigen.
Alleen ik gebruik liever geen plastice springschoenen ik gebruik liever onderstaande:
[img]http://www.vitalhorse.nl/catalog/images/BE835000ZWA.gif
Want ik vindt de plastice niet zo fijn waarom weet ik niet maar heb gewoon zo'n voorgevoel van dat is niks weet je...??
maar deze vallen wel enorm klein
Perla schreef:ik heb met het springen altijd springschoenen aan.
aleen om de voorbenen, om de kroonrand te beschermen bij eventueel aantikken en de ballen te beschermen bij eventueel balbetrapping teidens de landing.
ik heb gewone rubberen springschoenen met klitteband
Lisa91 schreef:Met springen en SGW om de voorbenen, als bescherming van de kroonrand.
superlise schreef:Nee, ben er één keer bijna door over de kop gegaan, mijn pony ''schraapte'' haar rechterhoef langs haar linkerbeen naar beneden en trapte zo de springschoen op de grond waardoor ze dus op haar andere springschoen stond en geen galop sprong meer kon maken, dat werd zand happen.
Ze paste wel goed maar omdat ze langs haar been naarbeneden ''schraapte'' stond ze er toch op. Sinds dien krijgt ze bij mij geen springschoenen om.
superlise schreef:Nee, ben er één keer bijna door over de kop gegaan, mijn pony ''schraapte'' haar rechterhoef langs haar linkerbeen naar beneden en trapte zo de springschoen op de grond waardoor ze dus op haar andere springschoen stond en geen galop sprong meer kon maken, dat werd zand happen.
Ze paste wel goed maar omdat ze langs haar been naarbeneden ''schraapte'' stond ze er toch op. Sinds dien krijgt ze bij mij geen springschoenen om.