Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Visconti: Waarom opzoek naar een, in dit geval dan, andere manege? M'n instructrice is echt niet gek en ze zet ook niet zomaar iedereen op dat paard met s&t, want het uur daarvoor liep hij nog met enkel een trensje.
runningkawa schreef:Stang en trens is om de puntjes op de i te zeggen
Ik zeg het altijd maar ff simpel
je kunt alle Z oefeningen gewoon op een trens voor een 6 gemiddeld
Maar met S&T kun je de puntjes op de i gaan zetten en lukt het voor een 7
Kun je de Z oefeningen niet met een gewone trens heb je ook niets met een stang te zoeken, maar moet je imo gewoon zo nog verder oefenen.
Dat is dus mijn mening over de S&T
poes schreef:Kijk dat is nu het verschil... Bruiters staan vaak te springen om met s&t te mogen rijden terwijl Zruiters hem er steeds vaker aflaten op training en beseffen dat het maar een extra middeltje is....
... Ik heb maar 3x op S&T gestart van de 10 starts in de Z die ik nu heb gehad met Shine en ben niet meer van plan de S&T erin te hangen haha! Toen ik met het Z in zicht begon met de S&T heeft Shine er een tijdje fijner opgelopen (qua oprichting), echter werd ze na de 'wen-periode' wat douwerig erop en pakte ze té veel aanleuning, dus ging weer verder op trens. Tussendoor nog een kleine periode S&T weer gebruikt in de training (toch zonde van die €600,- die maar in de zadelkamer ligt te verpieteren hè
) maar merkte geen verbetering op het gewone simpele trensje (ook geen verslechtering trouwens, maar voor alleen het mooie ga ik 'm niet gebruiken, het is en blijft alleen maar extra ijzerwerk dat je erin hangt!), dus mijn keus was snel gemaakt. Maak over een paar weken de overstap naar de Z2 en dat gaat dus ook gewoon op trensje!
. Nu is traction control op je auto niet schadelijk, echter kan een S&T in onervaren handen véél schade aanrichten
. Bedoel nu niet dat het slecht is geweest dat je met S&T hebt gereden en snap ook heel best dat je het niet afgewezen hebt hoor (tuurlijk ben je nieuwschierig!) maar in weze heb je er geen bal aan gehad
. 'Schade' heb je ook niet aangericht als je verder niet aan de stang hebt gezeten maar dan denk ik toch bij mezelf 'Waarom die extra's als niemand er beter van wordt?'. Ook als de stangteugel in een boogje hangt beweegt de stang iets t.o.v. de mond en dat lijkt me nou ook niet heel comfortabel eerlijk gezegd (ik had er bij Shine een extra slobberriempje om op dat geklapper ietwat op te vangen), beter is het om een goede (!!!) en correcte (!!!) aanleuning te hebben op de stang, wat je als manegeruiter niet kan bereiken in mijn ogen (kom je weer terug op die basiscriteria waar je niet aan voldoet). Heel veel Z ruiters zie je nog een partij aanklooien met die teugels waar je U tegen zegt!
buiten dat ga ik totaal mee met Remember!
!
meer in het algemeen. Vooral op bokt moet je proberen mensen niet persoonlijk aan te spreken, ze vatten het op een 1 of andere manier altijd verkeerd op