Rondgenaaide hoofdstellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Re: Rondgenaaide hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:27

SylviaG Echt zo'n gaaf hoofdstel ik zoek die ook alleen voor mij word het stubben Knipoog
Passier is mij toch iets te duur Bloos

Joesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:28

Ik heb in februari een nieuw rondgenaaid hoofdstel gekocht via marktplaats. Hij is merkloos, maar is wel mooi fijn gesneden en van soepel leder. Het heeft mij 20 euro gekost excl verzendkosten.

Ps. het was een maat cob

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:29

Ik heb ook de kieffer anja.. Ben er helemaal wijs mee Haha! . Staat heel chique en is lekker soepel! Wel vind ik de maat wat klein uitvallen... zo heeft mijn pony vaak een grote pony/kleine cob nodig. Bij pony zit dan alles op zijn grootst en bij cob vaak op het kleinste (+ vaak gaatje bijgemaakt Tong uitsteken) Ik had van de Kieffer maar cob en de bakstukken zitten nu op zijn allerlangst en het past precies!

Je kan de anja bestellen in goud en zilver en je kan kiezen voor een gewone neusriem of een aansnoer (meerprijs). Ik vond de meerprijs een beetje overdreven en koos voor een gewone neusriem. Echter belde ooteman me dezelfde dag nog op met de mededeling dat de gewone neusriem er niet meer was en of ik problemen had om een aansnoerneusriem te krijgen in plaats van een gewone neusriem. Natuurlijk niet Haha! (voor de prijs van een gewone neusriem overigens)

Ja, fijn goed hoofdstelletje voor een niet al te belachelijke prijs! Mijn volgende hoofdstel wordt er dan ook zeker weer 1 van kieffer!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:36

ik vindt rondgenaaid ook erg mooi en chique, ik lees ook even mee:)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:28

SylviaG: Mooi hoofdstel, staat jouw paard goed Ja!
Prijs zit inderdaad richting 800 euro nu Nagelbijten / Gniffelen.

Ik heb het rondgenaaid S&T hoofdstel van HKM, die gebruik ik als trenshoofdstel. Had helaas geen centjes om een Döbert of iets dergelijks te kopen. Kieffer heeft dat rondgenaaid hoofdstel alleen in Full en Cob. Mijn paardje had echt maat pony nodig Ja.

SylviaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:28

Thanx! Ben er ook nog steeds erg blij mee. Hyper!
De prijs is alleen bizar hoog voor een hoofdstel. Maar ja, ik had mijn zinnen erop gezet dus moest hem hebben....en nooit spijt van gehad!!
Wil voor mijn jonge paard eigenlijk ook een rondgenaaide trenshoofdstel maar daar wacht ik nog maar even mee. Over een uurtje komt namelijk de zadelmaker voor een nieuw zadel voor haar dus dat hoofdstel stel ik maar even uit... Nors opkijken

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:00

in wat voor prijsklasse zit schumacher met deze hoofdstellen? En stubben? Vindt die 130 euro van kieffer eigenlijk al teveel *bloos*

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:12

MaestroE schreef:
in wat voor prijsklasse zit schumacher met deze hoofdstellen? En stubben? Vindt die 130 euro van kieffer eigenlijk al teveel *bloos*

Dan hoef je naar de bovenstaande 2 merken geneens te kijken!! Schumacher is een +/- €300,- en de stúbben kon ik kopen voor €230,-(duitsland) maar was toen in de aanbieding, normaal gesproken is deze duurder.(€290 bij stübben center duitsland)

Dan is de HB turijn misschien wat voor jou? Is ook niet zo gek duur(€64,95) http://www.paardenstijl.nl/?page=catalo ... duct_id=50

In real life ziet hij er zo uit:
viewtopic.php?f=63&t=763780&hilit=HB Hoofdstel is van bokker jolentinus

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:17

ooww haha, ik vatte uit een anders opmerking dat die misschien wat goedkoper waren:P
Met wat voor kwalitiet is HB te vergelijken? Ik ken heel het merk niet Bloos

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:23

MaestroE schreef:
ooww haha, ik vatte uit een anders opmerking dat die misschien wat goedkoper waren:P
Met wat voor kwalitiet is HB te vergelijken? Ik ken heel het merk niet Bloos

Geen flauw idee, ken het hoofdstel zelf ook niet in real life. Kwam het topic van bokker jolentinus tegen maar aangezien dat een full was ben ik verder gaan zoeken. Zij zelf een nog een medebokker reageerde dat de kwaliteit erg goed was maar of dat ook zo is Verward

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:24

Ja dat is dan de vraag he:P
Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd voor de maten van cob en full:)

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:34

Ik heb ook die rondgenaaide van HB gehad, maar ik vind de maten heel raar vallen.
Mijn pony heeft altijd maat cob en bij dit hoofdstel waren de bakstukken veelste lang.. en er konden geen gaatjes bij omdat je niet in dat rondgenaaide gaatjes kan prikken.
Dus ik heb hem weer teruggebracht, vond hem wel erg mooi.

Heb nou een Passier, maar die is helaas niet rondgenaaid.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:19

Marrepar schreef:
Ik heb ook die rondgenaaide van HB gehad, maar ik vind de maten heel raar vallen.
Mijn pony heeft altijd maat cob en bij dit hoofdstel waren de bakstukken veelste lang.. en er konden geen gaatjes bij omdat je niet in dat rondgenaaide gaatjes kan prikken.
Dus ik heb hem weer teruggebracht, vond hem wel erg mooi.

Heb nou een Passier, maar die is helaas niet rondgenaaid.

Voelde hij wel lekker aan(niet stug/droog) maar gewoon soepeltjes? Kan het niet zo zijn geweest dat iemand de bakstukken heeft verwisseld?(full stukken aan de rest een cob hoofdstel?) Aangezien in de maten heb doorgekregen van paard en stijl van het kopstuk en die zijn het zelfde als mijn IR bonfire hoofdstel!?

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:38

aafje87 schreef:
Voelde hij wel lekker aan(niet stug/droog) maar gewoon soepeltjes? Kan het niet zo zijn geweest dat iemand de bakstukken heeft verwisseld?(full stukken aan de rest een cob hoofdstel?) Aangezien in de maten heb doorgekregen van paard en stijl van het kopstuk en die zijn het zelfde als mijn IR bonfire hoofdstel!?

T lijkt me sterk dat de bakstukken waren verwisseld, dat denk ik niet..
Ik weet eigenlijk niet zo goed meer hoe het leer was, ik heb wel een springhoofdstel van HB in het bruin en denk dat het leer van dat leer is wel fijn, dus ik rondgenaaide ook wel goed is!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:40

Ik heb een rondgenaaid hoofdstel van Premiere ( geloof ik, zit op mijn werk, hoofdstel ligt thuis ). Het is een prachtig hoofdstel, maar hij past niet op mijn nieuwe paard. Die heeft een veel te groot hoofd ( heeft x-full nodig ). Dus als iemand het wil overnemen Haha!

SylviaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:01

Is het een trenshoofdstel en kan je me een foto en prijs pben?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:09

Ik ben helemaal in love op die Turijn van HB, helemaal super en de prijs is ook erg leuk!!!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 17:10

En waar kan ik die vinden? Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:49

Daar stond de link al van hierboven!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:21

Ik heb de Turijn besteld en hoop dat hij snel wordt geleverd. Ik vrees alleen dat de maat misschien niet goed gaat zijn, want je leest overal dat ze groot uitvallen ...

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:29

ja of je koopt gewoon zoals mij een USG (kostte maar 80 of 90 euro) die zijn net nieuw uigegeven!
ik heb hem voor mij ruin gekocht en hij is echt prachtig (helaas geen foto voor jullie) maak ik dan wel een keertje als het lukt!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:31

Rondgenaaid valt zowieso groter uit volgens mij. Omdat er geen gaatjes bijgemaakt kunnen worden.
Ik heb de HKM (S&T hoofdstel, maar gebruik hem als trenshoofdstel) maatje pony. De bakstukken zitten op zijn strakst voor mijn C-pony (en er zou eigenlijk nog wel een gaatje bij mogen).

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:33

Dus als je een paard hebt van 1.50m, is het beter om maat pony te nemen bij rondgenaaid?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:35

Ligt ook wel een beetje aan de bouw van je paard Ja.
Ik zou dan voor pony of cob gaan, met cob heb je de kans dat de bakstukken zo lang zijn en bij pony heb je weer de kans dat de neusriem klein uitvalt Scheve mond

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:36

Vervelend probleem zeg Nagelbijten / Gniffelen
Mijn hoofdstel nu is een Cob, maar daar heb ik wel een gaatje extra moeten bijmaken, dus ik vermoed dat Pony beter zou passen kwa bakstukken. Hopelijk past de keelriem dus ook goed. We wagen het erop Haha!