Ervaring KN,JC,KenTaur,Rossner,Pagony zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

orion_

Re: Ervaring KN,JC,KenTaur,Rossner,Pagony zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 13:41

Bedankt allemaal voor de reactie's! Uiteraard wacht ik natuurlijk even af totdat de zadelmaker langs is geweest. En maak uiteindelijk m'n keuze tussen wat goed op mijn paard past. Maar ik wilde wel graag weten welke zadels af te raden zijn en welke erg fijn zijn. Lachen
Meningen zijn nog steeds erg welkom!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:53

Ik heb ook een Kentaur Penallope, echt een super zadel! Ik heb totaal niet gekeken naar het budget wat ik ervoor uit wilde geven. Ik heb er destijds zoveel geprobeerd, Stubbe, KN, JC, Knightrider, Kieffer, maar die Kentaur lag het beste en paste mij ook het mooiste. Vooral als je wat vollere bovenbenen hebt is het super i.c.m die wrongen. Ik ben dus dik tevreden!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:51

Ik heb zelf een KN. Hij zit als een huis. Niet te gedwongen en niet al te 'open'. ik vind het qua kwaliteit en qua inruilwaarde ook een van de betere zadels. je krijgt er over het algemeen een leuk prijsje voor terug mocht je hem ooit wegdoen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:53

Kentaur zadels zijn erg fijn en passen vrij makkelijk op paarden en die zadels zitten echt erg lekker Lachen
Het zijn wel de wat duurdere zadels, maar misschien zou je die dan 2de hands kunnen kopen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:35

Marijkjuh schreef:
Kentaur zadels zijn erg fijn en passen vrij makkelijk op paarden en die zadels zitten echt erg lekker Lachen
Het zijn wel de wat duurdere zadels, maar misschien zou je die dan 2de hands kunnen kopen.

De wat duurdere zadels???

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:53

Heb hiervoor Kentauer gehad is me altijd super bevallen, kwaliteit ook prima, deze zijn ook niet duur in aanschaf.
Heb nu de KN allegro, ben ik super tevreden over, kwaliteit zeer goed en past ook op veel paarden

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:25

Ik heb een JC ik ken meerdere mensen met zo'n zadel, geweldig! Net een luie stoel! Vingers aflikken Aan te raden dus.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:35

Ik heb een Rossner zadel gehad, super fijn kwalitatief goed zadel.
Ook een Pagony gehad, was echt om te huilen. Stug, droog leer, hard etc etc.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:20

Ik heb een Kentaur Medea en een Medea II, ze zitten allebei heerlijk, met een diepe zit en dikke wrong. En hij was niet duur nieuw!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:52

Pagony is echt dramatisch. Slechte leerkwaliteit en slijt verschrikkelijk snel. Ik heb voor mijn vorige pony een pagony gehad, die zag er na een jaar al uit alsof ik hem minimaal 7 jaar intensief gebruikt had (mijn stubben van nu 6 jaar ziet er nog stukken beter uit).
Over Kentaur lees ik over het algemeen eigenlijk alleen maar goede berichten, mocht mijn Stubben straks niet meer passen (ligt nu weer bij de zadelmaker, pony is de laatste tijd nogal wat veranderd in bouw) dan wil ik eigenlijk wel opzoek naar een Kentaur dressuurzadel.
Succes!

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:01

Ik heb nu ook een pagony, mijn vorige zadel was een JC zat idd. beter. Maar mijn pony was toen 16 jaar en had zoiets van koop er geen duur voor, helaas heb ik een jaar later de pony in moeten laten slapen. Nu gebruik ik hem voor mijn paard, het zadel is nu denk 3 a 4 jaar oud. Ziet er nog goed, komen alleen iets scheurtjes in. Alleen de JC was iets van 10 jaar oud maar wel beter qua kwaliteit.
Volgend jaar wordt mijn paard 6 en wil ik gaan kijken voor een nieuw zadel.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:02

Je kunt Pagony en Stubben ook slecht met elkaar vergelijken. Pagony heb je rond de 500 eurie, dat gaat je met een Stubben echt niet lukken hoor. Een beetje een stuben kost al gauw 1300 eurie. Dus dat kwaliteitsverschil is wel wat te verklaren.

Kentauer, Rosser en JC zitten ook in een andere prijskrasse als de KN.

Ik zou zelf voor de KN gaan, goed zadel, zit goed, past goed, blijft mooi en blijft waarde houden.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:04

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:07

Ik heb de Kentaur Medea 2e hands gekocht zo'n 4 jaar geleden, en ziet er nog zeeeer goed uit. Helemaal geen klachten over...
Zit is ook fijn, heb veel last van mijn rug, met dit zadel helemaal niks!

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:11

Ik heb de pagony dressage en een rossner amerika gehad, over de kwaliteit van alle 2 was ik dik tevreden, maar de rossner kon ik voor geen meter op zitten, maar dat is persoonlijk. Heb nu een jc ben daar ook dik tevreden over maar vind mijn barefootje toch lekkerder zitten hihi.
Je moet gewoon testen en kiezen wat je zelf het lekkerst vind zitten en wat natuurlijk goed op je paardje ligt!!
Succes met je keuze!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:11

Ik heb een KN zadel, en vind de kwaliteit niet geweldig!
Het zit wel prettig en ligt netjes op het paard, alleen vind het leer te snel verslijten. Ik heb hem nu denk ik een jaar of 5, bijna nieuw gekocht (rijdt er max 1 uur per dag mee) en met name boven op de zitting scheurt het leer.
Het is nogal prijzig om de bovenkant helemaal opnieuw te laten overtrekken, dus heb ik er stukken leer op laten zetten over de scheuren heen (advies van zadelmaker, ziet er niet super uit maar je voelt er niets van). Dat is vorig jaar gebeurd, en nu begint daarnaast ook het leer al scheuren te vertonen. De scheuren ontstaan niet op de naden maar net daarnaast, aan de bovenkant van het zadel. Ik heb dit al bij meerdere tweedehands KN zadels gezien, en raad je dus aan, mocht je naar een KN kijken, daar heel erg goed op te letten!!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:41

wel raar, de mijne is van ´89 die heeft dat dus niet? Die ziet er na het poetsen weer bijna als nieuwe uit. Nieuwere lichting van slechtere kwaliteit?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:57

Ik rij op een Rossner.
Geweldig zadel!
Het is geen nieuwe (geen idee hoe oud), maar ziet er echt nog super goed uit, heel soepel en hij zit echt héérlijk.
Nee, echt een aanrader. Ja

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:59

Esperanza schreef:
wel raar, de mijne is van ´89 die heeft dat dus niet? Die ziet er na het poetsen weer bijna als nieuwe uit. Nieuwere lichting van slechtere kwaliteit?

Zou best kunnen...ken ook wel meerdere oudere zadels die veel beter van kwaliteit zijn dan een stuk jongere zadels. En er zal sowieso wel verschil zitten in kwaliteit van leer, maar het viel me gewoon bij een aantal KN zadels op, omdat ik het ook bij mijn eigen zadel gezien heb let ik daar natuurlijk op.
Dus in ieder geval een tip voor ts om in de gaten te houden.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:37

Ik heb een KN, vind hem echt super! wil nooit meer een ander zadel Lachen

Ezter wat raar van je KN? bij mijne is dat niet zo..

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:12

Rossner vind ik echt heerlijk zitten, lekker zacht en je krijgt er niet zo'n gedwongen zit van. Ik heb nu bij me nieuwe paard een leen zadel ( barsey? iets in die richting Clown ) maar die zit echt verschikkelijk, onwijs hard en de kniewrongen vind ik ook niks. Ik denk dat nu ook weer naar een rossner ga kijken of een KN.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:17

Ik heb een Kentaur Penelopa en ben daar zeer tevreden over. Al ruim een jaar in mijn bezit en vol in gebruik en is nog in prima staat! Heb hem toen gekozen omdat hij het beste op mijn paard lag.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:32

Ik rij op een Ainsley Vanguard en ik vind het heerlijk zitten. Bij het passen lag ie als een huis op me verzorgfries en dus heb ik die genomen. Ik heb toen verschillende zadels, Kentaur, KN, Australian Stock, gepast maar die Ainsley lag gewoon helemaal goed. Ik bewaar hem in een tas in de zadelkamer, zodat ie zo min mogelijk kan beschadigen. Hij is tweedehands, maar weet niet precies hoe oud ie is. Ik kon hem heel toevallig voor een klein prijsje van iemand overnemen waar het zadel in de weg lag.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:50

Ik heb een KN symphonie gehad, echt héérlijk zadel
ook super kwaliteit. Alleen die heeft nu me zus dr paard
omdat mijn nieuwe pony hem niet paste.

Daarvoor heb ik ook een JC dres gehad. Vond ik ook
een heel fijn zadel niks mis mee! De rest van de zadels
in je lijsje heb ik geen ervaring mee.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:56

heb je al gekeken naar het eigen merk van Best Fit? de Henri de Rivel zadels, zitten ook heerlijk!