Ervaringen met Massimo Dressuur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Ervaringen met Massimo Dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:07

Ik twijfel nu of ik de trail of de dressuur heb gereden vorige week Bloos
Aankomende dinsdag (als ik het red in mijn eentje) mag ik er weer op rijden, zal even navragen of het de dressuur is en verslag doen Knipoog
Hij past trouwens super op Marny, breed, rond... Echte haflinger bouw Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:23

Nou er zit een groot verschil hoor tussen die zadels! Die met ribbelzit is de Trail, die met gladde zit de dressuur Knipoog

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:50

Ik wilde net zeggen, zit een behoorlijk verschil in Haha!

Ik heb zaterdag, na telefonisch contact gehad te hebben, dat aanvraag formulier ingevuld en gemaild, hopelijk nemen ze snel contact op!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:21

Dan heb ik vorige week met de trail gereden Bloos (het ging toen allemaal zo snel)
De zit was alleen te groot voor mijn butje (18,5 inch en heb een 17inch nodig), dus zou hij morgen een 17 meenemen, dressuur of trail aangezien ik ze beiden wou proberen.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:26

Nou, ik ben heel benieuwd dan wat jij van de dressuur vind, dat de Trail 'goed' zit hoor ik al van vele, maar ik wil eigenlijk liever een dressuurzadel.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:30

Ik heb ook de trail voor mijn merrie, wil voor onze ruin ook een massimo maar ben er nog niet uit of ik de trail of de dressuur ga nemen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:34

Ik ben ook zeer tevreden over de massimo trail. Wat ik wel jammer vind is dat je snel gebruikssporen/slijtage hebt op het leer.
Ik heb nog een ander zadel (geen massimo ) en daar is het toch veel minder op te zien terwijl dit zadel 3 jaar ouder is en ik rij daar vaker mee.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:37

Ik heb mijn Trail sinds september 2005 en daar is amper nog wat op te zien. Maar ik heb inderdaad gezien dat dat wel een beetje per zadel/persoon verschilt.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:54

Ik roep dit topic even nieuw leven in Knipoog

Gisteren is Fleur van Country Mill geweest, helaas had ze niet de massimo dressuur bij zich Scheve mond dus ben nog niet veel wijzer geworden..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:04

succubi, ik kan er dus ook echt niet tegen om in een houding gedrukt te worden, vreselijk, ik kan zelf wel zitten hoor...
ik heb dan ook een veelzijdigheids zadel.
Djilan: mocht ik ooit een dressuurzadel zoeken, dan denk ik dat ik maar eens ga kijken voor een massimo, klinkt goed die open zit en niet veel wrong... ideaal denk ik.

ik heb wel gereden op een dressuur met een hele diepe zit met heel veel wrong..
nou ik kon er niet op zitten, ik werd voorover gegooid en ik kon er amper mee draven en niet mee galloperen.
ik heb nu een eigen zadel dus...

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:56

Ik heb bij het passen even op de dressuur gezeten, erg lekker, maar ik kan niet zo lang op een dressuurzadel zitten. Dus de trail gekocht, die wilde ik van te voren ook al liever Haha! Ik rijd er dressuur mee (gewoon thuis in de bak, geen wedstrijden) en maak er buitenritten mee. De trail zit echt als een VZ zadel. Hoewel ik de Son niet geprobeerd heb, zijn volgens mij alle Massimo's heerlijk om in te zitten!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:21

Gisteren definitief besloten, het word een Massimo trail! Haha!
Aangezien er geen 2ehands is heb ik ook maar meteen besloten dat we hem een kleurtje gaan geven Bloos (Zwart met een hele donker rode zit en kniewrongen)

Ik vind dat het zadel mij een heerlijke dressuur zit geeft, rechtop, lange benen zonder mij erin te duwen Lachen

@Moonfish: ik kreeg gister te horen dat als je naar voor of naar achter "valt" in een zadel dat de zit te groot of te klein kan zijn.
De Massimo's waar ik op heb gereden waren beiden super! Haha!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:25

Succubi, gefeliciflapstaart met je nieuwe zadel. Cool

het zadel paste goed, alleen de combi hoog opgooiend paard met een hele diepe zit...
dan word het effect dat je afgevuurd word als een raket! Tong uitsteken

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:25

Nou ja, gefeliciflapstaard.. Nog niet te snel juichen! Duurt zeker 2 tot 4! maanden voordat ik hem heb!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:24

pfffffffffffffff, wat lang zeg...

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:42

Een gewone Massimo zadel is snel binnen hoor.
Maar ik wou een kleurtje Bloos

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:56

Is ook wel appart natuurlijk met een kleurtje!

de mijne ziet er overgens ook nog prima uit, moet wel zeggen dat ik mijn beugelriemen onder het zweetblad heb zitten, vind dat fijner en scheelt vaak ook slijtage van je zweetbladen

Ik had voor mijn masimo een kentaur met een diepe zit en niet heel veel wrong maar daar kon ik veel slechter in zitten dan mijn massimo

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:02

@TrustHim: Je beugels onder het zweetblad, op een Massimo??
Is dat een optie op het zadel??
Dat zou ik namelijk ook wel willen! (de definitieve bestelling moet gelukkig nog geplaatst worden)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:10

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:48

Bij de dressuur heb ik mijn beugelriemen ook gewoon onderlangs. Dit is inprincipe (als het niet standaard zo is) heel makkelijk te doen, de zadelmaker hoeft dat alleen een inkeping bovenin het zweetblad te maken (en netjes af te werken natuurlijk....... Clown ). Maar bij mijn weten kan je standaard bij alle Massimo's de beugelriemen onder de zweetbladen hebben.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:48

Succubi schreef:
@TrustHim: Je beugels onder het zweetblad, op een Massimo??
Is dat een optie op het zadel??
Dat zou ik namelijk ook wel willen! (de definitieve bestelling moet gelukkig nog geplaatst worden)

Dat is standaard Lachen

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:58

Herman van Country Mill raadt het wel af om je beugels onder het zweetblad te gebruiken ivm de druk verdeling. Met de beugels onder het zweetblad komt er meer druk bij de beugelophanging. Hij adviseerde mij de beugels gewoon op het zweetblad te gebruiken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:43

Dat geeft Herman aan omdat het blijkt dat sommige paarden er inderdaad (lichte) drukkingen van kregen als de beugelriemen onder het bovenste zweetblad werden gehangen. Maar mij paard heeft nergens last van en ik gebruik ze bij hem al 2 jaar onder het bovenste zweetblad. Gewoon even testen bij je paard.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 06:50

Ik heb ze bij de massimo trail ook onderlangs. Ik kreeg zelf veel last van het rokje als ik ze bovenlang deed, onderlangs had ik nergens last van. Paard loopt er niet anders door Lachen Ik heb ook zelf een kleur besteld, lichtbruin Lachen Het was wel even wachten, maar het was het waard, ben ontzettend blij met het zadel.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:03

Jamika schreef:
Herman van Country Mill raadt het wel af om je beugels onder het zweetblad te gebruiken ivm de druk verdeling. Met de beugels onder het zweetblad komt er meer druk bij de beugelophanging. Hij adviseerde mij de beugels gewoon op het zweetblad te gebruiken.

Oke, dit is wel een interessante voor mij! Mijn haflinger heeft drukplekken op de plekken van de beugelophanging (ontstaan na een lange rit). Ik ben naar de zadelmaker geweest en hij kan aan het zadel niet veel ontdekken (knijpt niet voor, sluit overal netjes aan, zwaartepunt in het midden etc. etc.) en als ik zelf heel kritisch kijk, dan kan ik ook niet zoveel ontdekken. Maar het zou er dus mee te maken kunnen hebben dat de drukverdeling wat verandert met de beugelriemen onderlangs? Hoe zit dat dan? Want de beugelriemophanging verandert er niet door, toch?