Zadel nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anke_Amigo

Re: Zadel nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 12:42

nee, dat niet. ik vroeg het me af. ik ben nl alleen leren gewend. Kunststof is veel lichter toch?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:46

Altijd van kunststof. Dat vind ik persoonlijk wel een nadeel (krijg je een warme kont van, en kan gaan schuren) Maar je hebt ook gladde wintecs en die lijken meer op leer en daar moet je er als het goed is ook minder last van hebben.

Maar goed ik heb geen ervaring met wintec's, wel heb ik gehoord dat het CAIR systeem in de kussens niet goed is en dat je beter normale kussens kunt nemen. (is ook voordeliger, cair kussens kosten namelijk 100 euro extra)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:14

IK zou niet eens een zadel kopen voor een manegepaard, is niet jou pakkie aan.
een manege is verplicht goed spul te hebben, ga eens overleggen.

ik vind dit erg zonde van het geld als ik jou zou zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:23

ik snap haar ook wel,al is de manege er wel veranwoordelijk voor.
kijk idd eens voor een 2de hands wintec of thorowgood.
die zijn betaalbaar en je kan ze,als je stopt met leasen,ook nog vaak wel doorverkopen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:34

Anke_Amigo schreef:
Wat willen die cijfers achter wintec zeggen? 2000 enzo?

ik weet het niet 100% zeker maar ik dacht dat het nummer voor het matriaal van de bekleding staat,het soort stof zeg maar...

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 07:52

Ik vind het ook de verantwoordelijkheid van de manege, maar ze doen niets, ik heb al zo vaak met ze gesproken hierover. De hoeven van mn paardje waren ook veeeeeel te lang. Dat is ook de verantwoordelijkheid van de manege, maar het blijft een dier, dus heb ik zelf de hoefsmit gebeld en zo voel ik dat nu ook met het zadel verhaal.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:00

Zou zeker voor een Wintec gaan
gewoon de boom op maat laten zetten en daarna de vulling aan laten passen
en je hebt een passend zadel!
dat Torrowgood beter aanpasbaar zou zijn dan Wintec, vind ik bepaald geen opjectieve mening
aangezien diegene die ze hier adviseerd de zadels zelf verkoopt Scheve mond
bovendien vind ik ze voor geen meter zitten (de oude altans) maar das mijn mening....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:18

De leren uitvoering van Wintec heet Bates. Maar is ook gelijk een andere prijsklasse.
Slordig dat een manege zo laks met z'n inkomstenbronnen (want dat zijn het uiteindelijk wel) omgaat.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:26

boomloos / wintec / thorrowgood
passen NIET ALTIJD op IEDER paard
als dat zo was
verkocht ik alleen maar wintecs en thorrowgoods en boomloos Haha!
en slechts de boommaat en zitmaat zeggen ook echt niet alles Knipoog

zoek naar een zadel en kijk daarij oa naar de schoft breedte schouder vorm vd rug , koop dan omdat je niet veel wilt besteden een 2e handsje
en laat een zadelmaker er nog maals naar kijken en evt de kussens aanpassen

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:30

unamie schreef:
Zou zeker voor een Wintec gaan
gewoon de boom op maat laten zetten en daarna de vulling aan laten passen
en je hebt een passend zadel!
dat Torrowgood beter aanpasbaar zou zijn dan Wintec, vind ik bepaald geen opjectieve mening
aangezien diegene die ze hier adviseerd de zadels zelf verkoopt Scheve mond
bovendien vind ik ze voor geen meter zitten (de oude altans) maar das mijn mening....

Wat aanpassen betreft heeft dat alles te maken met de manier waarop de kussens gebouwd zijn.
Mede door de constructie en bevestiging van de wintec kussens en de stugheid van het gebruikte kunststof die ten opzichte van de Thorowgood veel stugger is maakt dat de Thorowgood makkelijker aanpasbaar is dan de wintec.
Dat staat buiten het feit dat ik Thorowgood ook zelf lever, evenals de vele ruitersport winkels.
Maar ook de Wintec lever ik. Die promoot ik echter niet omdat constructief en visueel de Thorowgood mijn voorkeur heeft.

Wat de zit betreft zijn er wel verschillen met de oude en nieuwe modellen. Maar zoals met alles is het zo dat wat de één prettig vind zitten kan voor een ander helemaal niet prettig zijn.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 09:26

Tja, vind het ook heel vervelend van de manege, maar zoals ik al zei, een dier gaat voor een probleem tussen mensen, daar moet het dier niet onder lijden.
Dus wat ik het beste kan zoeken is een leren Thorowgood zonder boom. Dat betekend niet dat hij op alle paarden past, maar grote kans dat hij op mijne past en betere kans op doorverkopen (toch?) Dan nog een vraag, er werd hier gezegd dat een thorowgood handig zou zijn omdat de boom versteld kan worden, op een ander topic lees ik dat dat juist slecht is omdat de kamer niet mee veranderd en daardoor het hele zadel niet goed meer zit, klopt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:16

Anke_Amigo schreef:
Dus wat ik het beste kan zoeken is een leren Thorowgood zonder boom. Dat betekend niet dat hij op alle paarden past, maar grote kans dat hij op mijne past en betere kans op doorverkopen (toch?) Dan nog een vraag, er werd hier gezegd dat een thorowgood handig zou zijn omdat de boom versteld kan worden, op een ander topic lees ik dat dat juist slecht is omdat de kamer niet mee veranderd en daardoor het hele zadel niet goed meer zit, klopt dat?

Thorowgood is MET boom.

Verder is het juist de Thorrowgood beter aanpasbaar dan een wintec, omdat je daar ook de kussens van kan 'verstellen.
Dit kan juist niet met een wintec, bij wintec kan je alleen het kopijzer verwisselen, hierdoor heb je kans dat de kussens te dicht op de wervelkolom komen te liggen.
Bij Thorrowgood is dat dus ook aanpasbaar. Hier kan je dus de kussens zo aan laten passen, dmv losse panelen, dat je dat juist voorkomt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:07

ik wens je er succes mee, ik had andere actie's ondernomen.
dit is de verantwoording van de manege!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 09:16

Heb gister eindelijk contact gehad met de uiteindelijke eigenaar van het paard en die zegt nu dat ze geen zadel heeft. Dus baal echt heel erg!

Wat raad je aan?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:56

Bitch schreef:
Verder is het juist de Thorrowgood beter aanpasbaar dan een wintec, omdat je daar ook de kussens van kan 'verstellen.
Dit kan juist niet met een wintec, bij wintec kan je alleen het kopijzer verwisselen, hierdoor heb je kans dat de kussens te dicht op de wervelkolom komen te liggen.

Kussens verstellen kun je bij wintec inderdaad niet
maar als je het kopijzer verwisseld, gaan de kussens niet ineens 3 cm dichter bij elkaar staan
er veranderd nauwelijks iets aan de breedte tussen de kussens
Ik kan er (nog steeds) met mijn hele vuist tussen

Bitch schreef:
Bij Thorrowgood is dat dus ook aanpasbaar. Hier kan je dus de kussens zo aan laten passen, dmv losse panelen, dat je dat juist voorkomt.

dat zal dan de nieuwste Thorrowgood zijn
de oudere 2ehands die te koop aangeboden worden hebben dit systeem niet
vind het wel een goede zaak dat je de kussens kan verstellen Cool
aangezien de meeste (ook de dure merk) zadels te weinig ruimte tussen de kussens hebben en je hier helaas weinig aan kan (laten) veranderden....