Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dniekje schreef:Ik dacht eerst van niet, maar het werkt echt heel scherp, ik heb toen ik dat wist gelijk m'n mexicaanse afgedaan en een ander gebruikt!
Yvonnelind schreef:Een mexicaanse neusriem werkt vrij sterk in als het paard de mond een beetje open doet. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen als het alleen voor de mooiïgheid zou zijn en ik vind er trouwens ook helemaal niks moois aan.
Milly_ schreef:bullsh*t, een mexicaanse neusriem werkt echt niet zo sterk in...(als ie op de juiste manier bevestigd is). Misschien *iets* sterker dan een gecombineerde, maar dan ook alleen als je paard zijn mond opendoet.
Ik zou zeggen aan de TS, gebruik hem gewoon eens, en observeer je paard goed of hij anders op reageerd dan normaal.
Zoniet, lekker met die mexicaan blijven rijden
KsVrPy schreef:Hmm...
Misschien dat als je bij jezelf op een botje drukt met je vinger (hard) dat je het een beetje kan voelen?
Niet fijn denk ik. Ik zou het dus nooit voor de sier doen.
Milly_ schreef:KsVrPy schreef:Hmm...
Misschien dat als je bij jezelf op een botje drukt met je vinger (hard) dat je het een beetje kan voelen?
Niet fijn denk ik. Ik zou het dus nooit voor de sier doen.
Dat doet een normale neusriem met sperriem ook, alleen is de druk dan iets minder gecentreerd..
En als je je mexicaan aandoet zoals het hoort(hoog) valt die druk echt wel mee, want het is vooral het onderste deel van de neus die het gevoeligst is(waar de meeste neusriemen bevestigd worden)
Yvonnelind schreef:Hij werkt wel degelijk veel scherper in dan een bv gecombineerde neusriem, niet alleen achter de oren maar ook op de neus zelf (vandaar dat meestal zachte stukje op de neus).
Het is geen schande om hem te gebruiken, maar realiseer je wel even wat de werking is van zo'n neusriem. Harnachement moet imo zo lekker mogelijk zitten voor het paard, mooi zijn voor de ruiter komt op de tweede plaats.
Natuurlijk zijn er zat paarden die er prima mee lopen.
KsVrPy schreef:Milly_ schreef:Dat doet een normale neusriem met sperriem ook, alleen is de druk dan iets minder gecentreerd..
En als je je mexicaan aandoet zoals het hoort(hoog) valt die druk echt wel mee, want het is vooral het onderste deel van de neus die het gevoeligst is(waar de meeste neusriemen bevestigd worden)
Hier gaat de hele mexcicaanse neusriem toch om?
Ik vind het maar niks.
Alle druk komt op een punt in plaats dat het verdeeld wordt... Dat is toch geen lekker gevoel?
KsVrPy schreef:Hier gaat de hele mexcicaanse neusriem toch om?
Ik vind het maar niks.
Alle druk komt op een punt in plaats dat het verdeeld wordt... Dat is toch geen lekker gevoel?
Milly_ schreef:KsVrPy schreef:Hier gaat de hele mexcicaanse neusriem toch om?
Ik vind het maar niks.
anderszijds word dat beetje gecompenseerd omdat de mexicaanse neusriem hoger zit, en de neus veeeeel minder gevoelig is daar.Dat mag je ook niet vergeten...
verder werkt het ook alleen als je paard zijn mond opendoet, en verder doet het niets.
Dus ik vind dat het erg overdreven word dat het zooooooo scherp zou inwerken. Misschien net iets scherper... Maar ik vind een lage neusriem(die onder het bit doorzit, je weet wel) veel scherper, want die zit volledig onderaan de neus en dat punt is uiterst gevoelig..
Ik merk bij mijn paard totaal geen verschil als ik met engelse of mexicaanse neusriem rij..
Milly_ schreef:neenee, dat beweer ik helemaal niet!de lage neusriem,dat die ook best scherp inwerkt, of hoe heet die nog?
edit: even plaarje zoeken