Het juiste zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Re: Het juiste zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:38

naar wat ik er al allemaal over gelezen heb zitten er ook goede zadels tussen. Maar kan je best een ervaren iemand mee nemen die ziet welke een goede is. En dan vind je misschien een goede die je dan echt voor een prijsje koopt en nog jaren plezier van kan hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:54

Tempus schreef:
naar wat ik er al allemaal over gelezen heb zitten er ook goede zadels tussen. Maar kan je best een ervaren iemand mee nemen die ziet welke een goede is. En dan vind je misschien een goede die je dan echt voor een prijsje koopt en nog jaren plezier van kan hebben

Maar dan nog,moet degene die als ervaringdeskundige mee gaat, wel het zadel moeten kunnen strippen tot de kale boom. Dan alleen kan je constateren of de boom recht is of niet.
Maar, of de winkel daar zo blij mee zal zijn...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:20

Bitch schreef:
Tempus schreef:
naar wat ik er al allemaal over gelezen heb zitten er ook goede zadels tussen. ..

Daarover zijn de deskundigen het niet eens.
In ieder geval kun je grote vraagtekens (of uitroeptekens) bij het leer zetten.

Verder kan je van geen van deze zadels inderdaad iets over de boom zeggen. Zoals ik al eerder schreef zijn de kussens niet het belangrijkste maar is dat net de maar en vorm van de boom IN die kussens.
Ook de grootste expert heeft geen röntgenogen.
Dit geschreven geldt dit net zo goed voor de meeste andere winkelzadels waar ik dan ook dezelfde kritiek op heb.
Een zadelpasmens in combiantie met zadelmarkt is in theorie wel een optie als je vooraf al weet dat je geen kwaliteitszadel zoekt. Het probleem is dat je niet met de betreffende zadels kan rijden dus geen test kan doen, dus in hoge mate gokt.

Helaas is er normaal gesproken geen goedkope- of verkort kiezen oplossing naar een goed zadel.
Óf je gaat naar een nieuw aangepast zadel óf je haakt bij een zadelpasmens in de arm voor een gebruikt goed kwaliteitszadel óf het blijft een gok.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:23

Tempus schreef:
Aaah had ergens gelezen dat een boomloos zadel niet past op een paard met hoge schoft.

en mijn Clown blijkbaar niet Tong uitsteken

HC

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 20:26

Ja denk dat het echt is zadel en paard apart bekijken. Het zadel dat op elk paard past moet nog uitgevonden worden denk ik

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:33

Tempus schreef:
Ja denk dat het echt is zadel en paard apart bekijken. Het zadel dat op elk paard past moet nog uitgevonden worden denk ik

ik weet het wel zeker. het enige dat op alle paarden past is een dek met een dekensingeltje.