Halstertouwen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Re: Halstertouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:59

Met de veiligheidsknoop vastzetten, die kun je in nood weer openmaken heel snel (aan 1 touwtje trekken) Als je op tijd bent leeft je touw nog! Clown

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:28

Dniekje: zo maak ik ze altijd vast, helaas heeft t geen nut... whaha... hij speelt ook nog wel eens met het touw daarom haal ik m er altijd een extra keer door zodat hij m zelf niet loskrijgt, mja dan krijg je dat touw in situaties als deze ook niet gemakkelijk los...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:20

mijn verzorgpaard heeft het ook, mevrouw schrikt om niets, daarom zet ik haar ook nooit vast met een veiligheidsknoop, maar ik haal het touw gewoon door de ring en laat het zo hangen. het scheelt wel dat mijn paard verder gewoon rustig blijft staan, en anders zou ik gewoon iemand vragen om je paard vast te houden

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:31

Mijn paard had t snel door........als je aan je touw gaat hangen....loop je los en heb je direct gras tot je beschikking!!! Ze nam me iedere keer weer in de maling door zgn. te schrikken en zich los te trekken. Geen halster of touw was ertegen bestand. Van alles geprobeerd van lief tot nijdig. Ik heb het er uiteindelijk uitgekregen door als ze ging hangen haar een douw met de haren van een bezem te geven. De eerste keer schrok ze zich rot....en schoot weer naar voren en bleef staan. Dit heb ik drie keer moeten doen en ze hangt echt niet meer! Als ze echt ergens van schrikt blijf ik rustig en krijgt ze ook niet op d'r donder. Het hangen voor de lol is er bij haar nu helemaal uit. Misschien niet de liefste manier maar wel beter dan zón stuk ongeleid projectiel dat weer de werf afschiet! Ik hoop dat je het op een goede manier kunt oplossen met je paardje. Groetjes, Tessa.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:45

Bitterbal schreef:
Dniekje: zo maak ik ze altijd vast, helaas heeft t geen nut... whaha... hij speelt ook nog wel eens met het touw daarom haal ik m er altijd een extra keer door zodat hij m zelf niet loskrijgt, mja dan krijg je dat touw in situaties als deze ook niet gemakkelijk los...

Dat doe ik dus ook, omdat mijn paard anders de veiligheidsknoop ook zo los heeft. Gisteren kwam hij met zijn been over het touw, raakte in paniek en ging toen hangen. Hij trok daardoor zijn eigen hoofd omlaag en zat helemaal klem in het touw. Uiteindelijk kon ik het touw lostrekken. Gevolg: een dik voorbeen en brandwonden door het schuren van het touw.
Ik heb dan toch liever een touw dat breekt, dan een zoals deze die onder alle bijna omstandigheden heel blijft Ja . (het touw is trouwens van HH voor degenen die een stevig touw zoeken Haha! ).

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:52

waarom zet je hem vast? je zegt zelf dat hij rustig staat te suffen tot er iets gebeurd, dus als hij dat touwtje breek staat er een fractie toch een flinke druk op zijn hoofd, achter zijn oren waar het touw zit. Als ik jouw was zou ik hem niet meer vast zetten.. Als je iets gaat doen laat je desnoods iemand hem vasthouden Lachen

Misschien heb je hier wat aan, mijn paardje staat ook altijd los, aan het begin gewoon consequent haar stil laten staan, loopt ze vooruit, gewoon terug zetten en alles. Nu staat ze gewoon stil Lachen

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:41

Als ik jou was zou ik gewoon een standaard touw kopen.. niet speciaal sterker of duurder of wat dan ook. maar je paard niet meer vast zetten, zou het touw gewoon 2x ofzo om de paal waarhij aan vast staat draaien.