[WN] zadel schuiven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: zadel schuiven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:23

Die is dus niet geschikt om een schuivend zadel op de plaats te houden. Hij is te dun en zal bij druk snijden in de borst van het paard.

Deze is daarvoor beter geschikt:
Afbeelding

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:02

Daar ben ik het met DubbelDun eens.
Neem zeker geen divosa borsttuig.

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 16:40

okey bedankt! ik zal het iniedergeval gewoon proberen en als het snijd dan haal ik hem er meteen vanaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:48

Het jammere van dat tuig is dat het zal snijden als je aan het rijden bent en je zadel zakt naar achteren. Zodra jij stilstaat en/of afstijgt, staat er minder spanning op. Wel even rekening mee houden.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:35

Er zijn ook hele brede van zacht, en vocht-opnemend mohair, zelfde spul als de cincha's. Kan ik aanraden, lijkt me ook wel mooii op een stoere fjord.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:38

Dinopino schreef:
....Ik vind het een echte dooddoener om wanneer een zadel schuift gelijk maar naar de disbalans van de ruiter te wijzen. Ik nodig een ieder graag uit om op een zadel te gaan zitten wat schuift op mijn paard. Dit was ook wat de zadelverkoper zei. Wanneer je zadel je steeds uit disbalans brengt dan is het zadel niet geschikt voor ruiter en paard.

Ik maak geen dooddoener van de onbalans van ruiters. Ik heb het alleen als factor opgenomen.
{Deze factor} + {één (of meer) andere factor(en)} = {een probleem waar misschien het zadel helemaal niet debet aan is}

Ik zie heel wat mensen op paarden, een klein deel daarvan kan paardrijden...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:33

laat ik het dan anders zeggen. Jij geeft meerdere mogelijkheden waarom een zadel kan schuiven en hoe je dit zou kunnen oplossen. Daar heeft de TS wat aan. Maar wat moet de TS met het gegeven dat het zadel schuift omdat zij in onbalans kan zitten. Een paard brengt je konstant uit balans en je lichaam zoekt automatisch weer de plek op om in balans te komen. In die tussentijd is het wel zo fijn wanneer het zadel niet schuift helpt wat makkelijker je balans weer terug te vinden. Dus vind ik dat punt van disbalans niet iets waar ze rekening mee moet houden alszijnde te kunnen veranderen.

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 21:44

bedankt dinopino!!

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 09:10

Dinopino schreef:
......In die tussentijd is het wel zo fijn wanneer het zadel niet schuift helpt wat makkelijker je balans weer terug te vinden. Dus vind ik dat punt van disbalans niet iets waar ze rekening mee moet houden alszijnde te kunnen veranderen.

Zou heel fijn zijn. Maar helaas is dat niet het geval; het zadel schuift.
In die situatie is het dus zaak ALLE mogelijke oorzaken weg te nemen.
We gingen er van uit dat het zadel past.
Dan is een slechte balans van de ruiter wel degelijk iets om rekening mee te houden en, INDIEN van toepassing, iets waar het makkelijkste wat aan te doen is.
Even voor de duidelijkheid:
Ik heb het hier niet over goede ruiters (die bijna onbewust, constant bezig zijn met hun perfecte balans) maar ruiters die constant "naast het paard hangen".

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:43

Haha! ah dan nodig ik je wederom op een plekje uit, dit maal in nederland om langs te komen. Daar rijden mensen met een geestelijk of lichamelijke beperking op paardjes of hobbelen. Daar worden verscheidene zadels gebruikt en dus ook westernzadels. Daarbij zijn ook 2 fjordjes en die zadels schuiven niet. Maar wederom dit lijkt me niet op toepassing van de topicstarter en met dit gegeven kan zij dan ook wederom niets en heeft zij geen boodschap aan om van haar probleem af te komen. Zelfs de thunderguys hebben geen last van zadels die naar voren schuiven en die hangen er echt aan Haha!

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:36

duidelijk en goed verhaal,sablou.tis alleen jammer dat sommige mensen horende doof zijn.en ziende blind. Haha! .mijn advies richting topicstarter:lees alles,denk goed na,laat het tot je doordringen wat eenieder bedoelt,en gebruik datgene wat je gebruiken kan voor jouw specifieke situatie.succes!! Cool

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:08

westernappie schreef:
duidelijk en goed verhaal,sablou.tis alleen jammer dat sommige mensen horende doof zijn.en ziende blind. Haha! .mijn advies richting topicstarter:lees alles,denk goed na,laat het tot je doordringen wat eenieder bedoelt,en gebruik datgene wat je gebruiken kan voor jouw specifieke situatie.succes!! Cool

Dank je wel WA. Gelukkig komen er hier ook nog af en toe mensen die wel lezen wat er staat....
Snap je nou waarom ik hier steeds minder hier mijn goed bedoelde reacties geef?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:35

Ach gut het is inderdaad wel jammer dat er mensen zijn die....... maar dat is volgens mij niet het probleem wat de ts heeft maar meer een probleem voor een topic als mensenwelzijn.

Dus even ontopic en naar het probleem van de ts wat is NIET het dermate in onbalans zitten, zoals zij heeft aangegeven maar dat het zadel na een tijdje naar voren schuift. Zij vraagt oplossingen en adviesen.

Ben heel benieuwd hoe het met the breastdinges gaat en hoop van een verslag zodat ik het misschien zelf ook kan toepassen. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:50

Dinopino schreef:
.... maar dat het zadel na een tijdje naar voren schuift....
Ben heel benieuwd hoe het met the breastdinges gaat en hoop van een verslag zodat ik het misschien zelf ook kan toepassen. Bloos

Ik zie niet in hoe een borsttuig kan helpen tegen een zadel dat naar voren schuift Verward

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:28

Nee, dat kan alleen maar helpen tegen het naar achteren schuiven.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:47

eh ik bedoel zo'n borstdinges weet niet precies hoe het heet, die doe je gewoon op de rug van het paard en daar zitten dan geloof ik 2 beugels aan zodat je zadel niet naar voren kan schuiven. Ben al de hele tijd op zoek naar de juiste naam Bloos

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:15

Dinopino schreef:
eh ik bedoel zo'n borstdinges weet niet precies hoe het heet, die doe je gewoon op de rug van het paard en daar zitten dan geloof ik 2 beugels aan zodat je zadel niet naar voren kan schuiven. Ben al de hele tijd op zoek naar de juiste naam Bloos

Bedoel je 'n voorsingel? http://www.ijslandershop.nl/ij-artikel. ... 4.68.82.27 Verward
Heb zoiets nog nooit in combinatie met een westernzadel gezien, weet ook niet of het wel kán Scheve mond

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:25

Heb er nog geen plaatje van gezien. Ze schijnen in duitsland bij de engels ruiters heel gebruikelijk te zijn maar men wist inderdaad ook niet of het met een westernzadel kon. Meende op een westerntopic op een duitse site gelezen te hebben dat deze ook met een westernzadel gebruikt konden worden. Maar als ik dat zo zie lijkt me het niet echt mogelijk. Dan kom je meer op een engels zadel uit Huilen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:26

Je hebt voor engelse zadel wel voorsingels om het schuiven naar voren tegen te gaan.
Afbeelding
Dit is een helft. Die platen liggen dan op de schouders en de haken rust het zadel tegenaan.
Het zou niet mijn oplossing zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:30

wanneer het zadel naar voren schuift duwt hij steeds daar tegen aan dus blijf je schuurplekken krijgen volgens mij. Ik had er van gehoord maar ga het toch steeds sipper inzien Huilen

Nors opkijken bestaat er niet en soort lijm waarmee je het zadel gewoon vast lijmt hoef je ook nooit meer op te zadelen of af te zadelen.

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 22:36

ik heb gister met het borsttuig gereden, maar ik ben d'r nog niet helemaal overuit of het ook helpt of niet! ik zal d'r morgen nog eens even mee rijden! en dan horen jullie het nog wel even!!