(Anky) Pad in bad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Re: (Anky) Pad in bad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:05

Bij mij ook wel, mr soms zitten er nog wel vn die zwarte plekken op vn de singel

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:22

Mijn dekjes gaan altijd gaan altijd in de wasmachine, heb alleen geen anky pads.
Ze worden gewassen op 30graden, verder niks geen bijzonders. Naderhand draait mijn moeder vaak nog eenkeer de machine, zonder iets er in om de haren weg te krijgen. Wij hebben nog nooit last gehad van haren op onze kleren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:25

C_hristel schreef:
Bij mij ook wel, mr soms zitten er nog wel vn die zwarte plekken op vn de singel

Die gaan er bij mij ook altijd prima uit Ja
Ik was ze altijd op 40 graden met vloeibare dreft... ook bij de lichtgele en de witte gaan alle vlekken er goed uit.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:40

Bij mij gaan ze de wasmachine in. Ik heb bij de dierenwinkel zo'n rubber 'borsteltje' gekocht waarmee je de kat of de hond kunt 'ontharen'. Voordat ik een pad in de wasmachine doe, haal ik eerst alle haren eraf (is in 5 minuten gebeurd met dat borsteltje) en dan zo de machine in. Ik heb nooit haren in de machine (en ik was er toch echt zo'n 3 per week, net als singels, peesjes etc.). Borsteltje (het is meer een blokje) kost ca. 4 euro en ik haal na een jaar of zo een nieuwe want dan zijn die nopjes helemaal afgesleten..

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:50

Ik gebruik voor het schoonmaken van het dekje gewoon een rubber roskam. Gewoon plat op de grond leggen en de haren er van afvegen.
Daarna gewoon de wasmachine in. Werkt super! Ja

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:11

Ik heb mijn halster een keer in bad gewassen. Werkt ook super!
Zal het ook eens met een dekje proberen. Lachen

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:15

Ik was ze ook altijd in de wasmachine. Nu heb ik het geluk dat wij een grote schuur hebben.
Via marktplaats hebben we eeneen paar jaar geleden een gratis wasmachine opgehaald bij iemand die ervanaf moest. Nu heb ik er twee en dat bevalt heel goed. Zelfs zo goed dat ik een goede 2e hands 7kilo machine heb gekocht. Daar passen ook wollen dekens en kleine staldekens van de pony's in.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:33

Das idd heel erg handig Sjarett

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:39

Hihihi, ja heeel handig, ik wil niet anders meer.
En soms als ik veel gewone was heb dan stop ik de spijkerbroeken erin. Is hij ook weer even met wat anders dan honden en paarden was gespoeld. Je moet het filter wel goed in de gaten houden, dat zit best snel vol.

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:41

Volgens mij staat de 'wasmethode' op de anky fansite! bij tips ofzo geloof ik. Heb er zelf geen dus weet die techniek verder ook niet zo Tong uitsteken

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:43

Ik heb ook zelf geen paard, mr soms een dekje na een wedstrijd ofzo. Ga eens op die site kijken Haha!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:45

batje schreef:
die dingen bij blokker met rubberen 'haren' zijn echt geweldig, een haal en alle losse haren vliegen eraf! (ook van niet anky dekjes Knipoog )

Ja die borstel!!! Lovers

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:11

Ik heb ze ook wel eens in bad gedaan. Ja
Vooral mijn Rose komt er als nieuw uit. *LOL*

Gewoon met lauw water het bad vol laten lopen mét Anky erin, onderdompelen, zwarte plekken extra met zeep insoppen.
EN KLAAR! Haha!!

Kaileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:13

ikstofzuig ze eerst, ergste haren eraf. Anders word mn moeder gek,
en daarna gewoon in de wasmachine, en ze zijn gewoon als nieuw:D

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:48

Flew schreef:
Ik was mn dekjes ook altijd in bad. Gewoon in bad leggen, douchekop erbij, inzepen met waspoeder en goed uitspoelen. (en dan heel snel van badkamer naar buiten rennen en proberen zo min mogelijk te druppen.)

Geweldig Haha!

Wij hebben geen bad, wel een wasmachine...komen ze ook als nieuw uit :p

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:50

dat lijkt me nou zo'n gedoe om je pad in bad te stoppen. geef mij de wasmachine maar.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:52

wij hebben idd ook twee wasmachines in de schuur staan. Heel handig als je vader opnieuw gaat samenwonen. Een wasmachine is redelijk groot daar passen ook mijn wollen dekens in. Dus die gaan er ook in!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:11

Lijkt mij ook een gedoe, pads in pad?
Ik heb op het moment alleen nog maar ankypads en voordat ze de machine in gaan haal ik bijna alle haren eraf, gaat heel makkelijk. Ik denk dat mijn moeder de dekjes liever in de wasmachine dan in het bad heeft.. Nagelbijten / Gniffelen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:50

Mijn ankypads baderen ook regelmatig Tong uitsteken. Vaak zitten er net vlekken in die er in de wasmachine niet uitwillen dus laat ik ze in bad ff inweken, gebruik van die franse zeep ervoor daar krijg je de vlekken er goed mee uit, daarna even in de wasmachine en hij is weer mooi schoon Haha! .

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:56

RUBYWHITE schreef:
Flew schreef:
Ik was mn dekjes ook altijd in bad. Gewoon in bad leggen, douchekop erbij, inzepen met waspoeder en goed uitspoelen. (en dan heel snel van badkamer naar buiten rennen en proberen zo min mogelijk te druppen.)

Geweldig Haha!

Wij hebben geen bad, wel een wasmachine...komen ze ook als nieuw uit :p

Ik vrees alleen dat ik niet als nieuw het huis verlaat als mijn moeder ontdekt dat ik mijn dekjes in de wasmachine gooi. Clown Dat ik ze in bad stop vindt ze al niet zo geslaagd. Koe

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:12

Voordat ons mam ze in de wasmachine doet, moet ik er altijd met teep de haren uithalen, dan blijven ze toch netjes want met een borstel wordt de onderkant van het dekje helemaal ruw. Maar ik heb dan ook geen Anky-pads.