die vervelende lage neusriemen van halsters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kaj

Re: die vervelende lage neusriemen van halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:09

Tja ik moet zeggen ik herken het probleem niet echt. Ik doe de halsters altijd zo om dat de neusriem redelijk hoog hangt. En dan nog kan mijn pony makkelijk gapen hoor.

Maar ik denk inderdaad dat het ook wel aan het type paard ligt. Die van mij heeft echt een ieniemienie neusje dus ruimte zat om het halster lekker hoog te doen.

Ik zal eens kijken of ik een voorbeeldfoto'tje heb.
Edit: gevonden!
Het is niet zo'n duidelijke foto en de neusriem hangt hier juist wat laag omdat dit halster wel erg groot was voor zijn kleine koppie. Normaal gesproken heb ik het halster net iets hoger hangen als op deze foto en zit het ietsjes strakker om de neus (in dit halster verzuipt hij Haha! )
Afbeelding

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:26

Afbeelding

Je bedoelt denk ik dat je liever hebt dat het halster zo zit zoals op deze foto? Lijkt mij zelf eigenlijk ook fijner voor het paard.. + ik vind het ook nog eens mooier Bloos

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:30

wanneer het halster tegen het jukbeen aanzit, is er juist minder bewegings ruimte en krijg je eerder schuur plekken aangezien ze tegen zn botje aanschuren

Wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:37

de neusriem te hoog lijkt me idd voor het paard nog minder prettig, gaat schuren enzo, wanneer je de keelriem-kopstuk gewoon goed op maat hebt zit de neusriem volgens mij meestal wel goed. een neusriem van een hoofdstel zit immers ook nooit hoger dan twee vingers onder het jukbeen

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:38

Ik zal hem zelf zo doen zoals op de foto van het bonte paardje hierboven.

Niet hoger, dan gaat het of in de ogen zitten, of afknellen. Zeker niet lager. Dat irriteerd, halster hangt veel te los=> gevaarlijk en je kan als het paard vaststaat of als je met je paard loopt zijn onderste gedeelte van het neusbeen breken.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:48

Zoals de foto hierboven met het bonte paardje hangt mijn halster meestal ook.

Wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:23

dat is goed volgens mij

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 08:02

Ik heb een eskadron halster en ik moet zeggen dat die nogal hoog op zn hoofd hangt,maar het hangt vooral van de maat af denk ik. Het is iig een full en naar mijn weten zijn er geen Xfull van eskadron dus daarom dat ik die mee had.
Afbeelding
zn andere halster (eentje die ik gekocht heb bij de decathlon) zit even goed
Afbeelding

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 08:20

_Charlotte_ schreef:
ik doe het halster altijd af in de wei Knipoog aleen om als ik hem uit de wei haal of met poetsen in de trailer enz.. maar in de stal en wei doe ik ze geen halster om!
wel eens maar meestal niet Knipoog

charlotte, hier kan ik niks mee Lachen ik heb al 3x gezegd dat ze momenteel hun halsters om moeten houden, en dat ik ze zelf ook graag af zie, het is imo nutteloos om een halster in de wei om te houden, maar ik kom er helaas niet onderuit.

Kaj, jouw pony kan idd ook alles gewoon zo te zien Ja da's mooi!

horsii, ja dat lijkt er al meer op, wat ik bedoel.

zitake, jouw paard heeft ook een groot hoofd, zo te zien.

het rare van gam zijn hoofd is, dat het niet zo groot lijkt. het is lang en smal maar nu hij zijn halster elke dag om heeft loop ik tegen de neusriem aan. ik kan hem bijna niet hoger doen. dan zit het achter de oren ook te strak (fysio zegt ook dat dat niet oké is, vanwege teveel constante druk op de halswervels).

misschien moet ik gewoon maar eens die XL van Bucas kopen, en is gam dan van het probleem af. Nagelbijten / Gniffelen
napoleon heeft er ook wel wat last van, maar al iets minder.

edit: die kavallastic rekt zo'n 3 á 4 cm. op. wrs. ook nog onder zware druk.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 08:42

Pellie" schreef:
het is imo nutteloos om een halster in de wei om te houden, maar ik kom er helaas niet onderuit.

Mag ik vragen waarom dan? Ik vind die zin een beetje tegenstrijdig, dus zal wel iets totaal over het hoofd zien?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 08:53

ja hoor, ze dragen momenteel bioprotectors, vanwege de hoogspanningskabels. dat zijn buisjes die ik in het kinstukje van de halsters heb geplakt. er is helaas geen andere bevestigingsmogelijkheid. het is van glas.
die bioprotectors moet hun bescherming geven. of dat zo is, moet ik nog afwachten. ze dragen ze te kort om daar een oordeel over te geven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:05

Melissa schreef:
je kan als het paard vaststaat of als je met je paard loopt zijn onderste gedeelte van het neusbeen breken.

overdrijven is ook een vak, dan moet je hem wel heel laag hebben hangen en je paard heel gek doen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:01

Pellie schreef:
Pellie schreef:
helaas moeten ze hier momenteel wel een halster omhouden, ik hou ze zelf liever ook af.

check leon Knipoog

patsur, dat zou kunnen misschien, als het kopstuk ook goed op maat is te zetten Ja

ThaGirl, waar heb jij die vandaan?

pikeur, dat halster wat hij op je foto om heeft ziet er idd ook oversized uit Haha!

Is het ook. Sigaar
Dit is een full, de rest maat cob, maar aangezien ik toen alleen dat halster kon vinden...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:04

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:09

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:49

IK vind Sayla's hoofd juist groot kijken maar in werkelijkheid valt het wel mee want ze heeft hoofstel maat Cob en ook halster zou ze nog net maat cob (met verstelbare neusriem) passen maar vind het niet handig als alles op het langste gaatje zit dus ze heeft nu maat full op z'n kleinst --> zonder verstelbare neusriem want neusriem is breed genoeg *LOL*

Tinker winnie heeft alles maat cob en tinker Nono heeft alles full nodig en een halster met verstelbare neusriem omdat het anders idd bij de neus krap wordt Ja
Nono heeft dus echt een stevig hoofd, maar ook bij hem passen dus gewoon full halsters als ze maar een verstelbare neus hebben Knipoog
Laatst bijgewerkt door grid op 02-04-07 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:55

Ik zie geen enkel probleem in halsters, ook wanneer je ze elke dag een tijde afdoet krijg je geen schuur plekken of wat dan ook.
Van die 'soft'dingen krijg je juist schuurplekken, dit is nl. helemaal niet zo 'soft' .
Wanneer je liever geen halster om wilt doen kan je denken aan een halsband, onwijs handig eigelijk Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 15:19

dank jullie voor de tips, ervaringen en adviezen.
ik heb vanmiddag nog de bucas XL bij de PD besteld, duur maar het oog wil ook wat Nagelbijten / Gniffelen die neusverstelbaren zijn eigenlijk ook wel handig en een halsband... in eerste instantie denk ik nèh, het staat niet echt charming maar dat zit natuurlijk wel het allerminste in de weg van de genoemde opties Ja

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:30

Ja dat was ook mijn eerste idee, zo'n band om de nek. Ziet er niet uit natuurlijk, maar dat went ook wel weer.

Misschien kun je zelf iets maken, bijv de neusriem losmaken en daar zelf een stiek aannaaien?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 16:50

mijn naaimachine én handen zijn daar niet sterk genoeg voor om de naald door zulk dik materiaal te krijgen, anders had ik wrs. zelf wel naar een alternatief gezocht Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 19:32

ik zag dat napoleon ook nog een halster had liggen met verstelbare neusriem... als ik dat halster zo hang zoals ik het hebben wil past de keelriem niet meer Rolleyes

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:01

Idd niet mooi, maar ontzettend practisch, en eigelijk ook heel veilig.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 00:01

Ik bedoel dan wel heel het onderstuk van de neusriem he, van ringetje tot ringetje. Dan hoef je alleen de stiek zelf maar te stikken Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 00:13

er zijn toch genoeg merken welke ruim verstelbaar zijn of zelfs maatje koudbloed hebben
dus die vinden lijkt me niet zo'n probleem
neem gewoon een dubbel verstelbaar halster bv
of ruimere maat , moet je dat probleem niet hebben lijkt ,me

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 03:28

ik begrijp dat je de halster om wilt hebben omdat je dr iets aan bevestigd heb zitten, maar waarom neem je niet van de banden om hun hals waaraan je dat bevesitigd?
Of kun je niet een zakje van leer maken waarin je dat doet en dit in de manen meevlecht en vaststikt met naald en draad?