scherper bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shorks

Re: scherper bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:18

iedereen die zomaar m'n instructrice afkraakt Boos! ik weet heus wel waar ik mee bezig ben! ik leg dr heus geen boerenbit in ofzo, het is gewoon iets minder zacht dan die hele dikke zachte die ik nu heb, en alleen op buitenrit, als je dan gewoon geen controle hebt omdat je paard je negeert (en niet door problemen, heb ik naar laten kijken, maar gewoon omdat hij zin heeft om te rennen) dan is het toch voor je eigen veiligheid dat je dr een ander bitje indoet als niks anders helpt! en het is waarschijnlijk tijdelijk ook want als het goed gaat haal ik het er zo weer uit!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:24

Niemand kraakt je instructrice af...
Een goede instructrice adviseerd geen scherper bit, maar leert je er mee om te gaan en hoe problemen op te lossen...
Als je paard het buiten op een lopen zet komt dat door jezelf...
dat je niet kunt remmen ook, want remmen doe je niet met je handen... en dat leert je instructrice je nu dus wel.
Wil die niet stoppen, ruk 'm maar in z'n mond, remt die nog niet dan neem je een prikkeldraadje met anker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:45

@ xSharonax: Kijk nu eens naar je eigen onderschrift. Knipoog

Luister naar je paard en hoor hem al wanneer hij fluistert.
En fluister ook naar hem.

Ga een stap terug, leer communiceren met je paard en een hechte en diepe band op te bouwen. Bijv. d.m.v grond- en loswerk, veel met hem aan de hand wandelen, spelenderwijs samen bezig zijn. Leer elkaar te 'lezen', te vertrouwen en werkelijk samen te werken.
Het kost tijd, maar wat je daar voor terug krijgt, is zoveel meer waard!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:47

xSharonax schreef:
ik heb les! alleen dat doet hij het nooit, dat is nou het vervelende Koe

Zorg ervoor dat het op film staat als het mogelijk is, dan kan je het voor je les aan je instructeur laten zien en kan je bespreken wat je fout doet en wat je dus moet veranderen Knipoog

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:51

Een ander bit is nutteloos, je paard zal daar op den duur ook ongevoelig op gaan lopen.

Met een martingaal kanje paard zijn hoofd niet in de lucht gooien.
Dáar zit het probleem lijkt me, en níet in de mond.

En als je al een martingaal hebt...dan doe je iets totaal fout, want een paard kan niet door een martingaal heen trekken?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:52

xSharonax schreef:
jullie commmentaar is allemaal wel goed bedoeld, maar ik heb al een martingaal, trekt hij zo doorheen, en aan bijv. een slof wil ik niet want dan trek je continu z'n hooofd naar beneden. ik heb het met m'n instructrice overlegd en zij is het er in ieder geval mee eend om op buitenrit een passoa bitje te gaan proberen (voor in de bak niet!) want zij weet precies hoe Golie is.

Oke.
Je instructrice zegt een pessoabit.
Zij weet het volgens jou, waarom dan nog een topic? Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:33

JoviBan schreef:
@ xSharonax: Kijk nu eens naar je eigen onderschrift. Knipoog

Luister naar je paard en hoor hem al wanneer hij fluistert.
En fluister ook naar hem.

Ga een stap terug, leer communiceren met je paard en een hechte en diepe band op te bouwen. Bijv. d.m.v grond- en loswerk, veel met hem aan de hand wandelen, spelenderwijs samen bezig zijn. Leer elkaar te 'lezen', te vertrouwen en werkelijk samen te werken.
Het kost tijd, maar wat je daar voor terug krijgt, is zoveel meer waard!

inderdaad. zorg dat de basis goed is. een paard dat je respecteert zal er echt niet zomaar tussenuit knijpen. daar zit de fout al, niet in het bit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:43

Pikeur schreef:
xSharonax schreef:
jullie commmentaar is allemaal wel goed bedoeld, maar ik heb al een martingaal, trekt hij zo doorheen, en aan bijv. een slof wil ik niet want dan trek je continu z'n hooofd naar beneden. ik heb het met m'n instructrice overlegd en zij is het er in ieder geval mee eend om op buitenrit een passoa bitje te gaan proberen (voor in de bak niet!) want zij weet precies hoe Golie is.

Oke.
Je instructrice zegt een pessoabit.
Zij weet het volgens jou, waarom dan nog een topic? Lachen

Omdat ze dit heeft overlegd misschien nadat dit topic werd geopend! Knipoog