Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSharonax schreef:ik heb les! alleen dat doet hij het nooit, dat is nou het vervelende
xSharonax schreef:jullie commmentaar is allemaal wel goed bedoeld, maar ik heb al een martingaal, trekt hij zo doorheen, en aan bijv. een slof wil ik niet want dan trek je continu z'n hooofd naar beneden. ik heb het met m'n instructrice overlegd en zij is het er in ieder geval mee eend om op buitenrit een passoa bitje te gaan proberen (voor in de bak niet!) want zij weet precies hoe Golie is.
JoviBan schreef:@ xSharonax: Kijk nu eens naar je eigen onderschrift.![]()
Luister naar je paard en hoor hem al wanneer hij fluistert.
En fluister ook naar hem.
Ga een stap terug, leer communiceren met je paard en een hechte en diepe band op te bouwen. Bijv. d.m.v grond- en loswerk, veel met hem aan de hand wandelen, spelenderwijs samen bezig zijn. Leer elkaar te 'lezen', te vertrouwen en werkelijk samen te werken.
Het kost tijd, maar wat je daar voor terug krijgt, is zoveel meer waard!
Pikeur schreef:xSharonax schreef:jullie commmentaar is allemaal wel goed bedoeld, maar ik heb al een martingaal, trekt hij zo doorheen, en aan bijv. een slof wil ik niet want dan trek je continu z'n hooofd naar beneden. ik heb het met m'n instructrice overlegd en zij is het er in ieder geval mee eend om op buitenrit een passoa bitje te gaan proberen (voor in de bak niet!) want zij weet precies hoe Golie is.
Oke.
Je instructrice zegt een pessoabit.
Zij weet het volgens jou, waarom dan nog een topic?