Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Ga aub les halen ipv zulk gemeen bit
Nettieejj schreef:Uuhm, als je goede dingen doet vor je pony, koop dan NIET zo'n bit! je verpest je pony ermee, echt waar... Als je een ZACHTER bit koopt, worden hij/zij misschien zachter in zijn mond, want het zou kunnen dat je trekt...
KsVrPy schreef:Een dubbelgebroken bit. Dat is zo'n beetje het zachtste wat je kunt bedenken. Zorg alsjeblieft voor goede les! Hier kun je heel veel mee bereiken en dan wordt je pony ook een stuk gehoorzamer. Ga niet met zulke bitten lopen stinkmodder, grote kans dat je pony ook verkloot wordt.
CxX schreef:KsVrPy schreef:Een dubbelgebroken bit. Dat is zo'n beetje het zachtste wat je kunt bedenken. Zorg alsjeblieft voor goede les! Hier kun je heel veel mee bereiken en dan wordt je pony ook een stuk gehoorzamer. Ga niet met zulke bitten lopen stinkmodder, grote kans dat je pony ook verkloot wordt.
Sorry maar wat bedoel je met verkloot?
CxX schreef:KsVrPy trouwnens bedankt voor dat dubbel gebroken ik gaa is kijken!
runningkawa schreef:Dus omdat jij een paard koopt en eigenlijk de basis dingen niet kunt betalen, want ja les valt bij mij onder basis behoefte bij een eigen paard. Ga je hem maar verpesten met een zeer gemeen bit?
Mooie boel...
delerium schreef:Zou je trouwens je spelling een béétje in de gaten willen houden? Foutloos schrijven doen er maar weinig dat geeft niet, maar in jouw berichten staat het er wel dramatisch vol mee...
CxX schreef:Doe me bestdelerium schreef:Zou je trouwens je spelling een béétje in de gaten willen houden? Foutloos schrijven doen er maar weinig dat geeft niet, maar in jouw berichten staat het er wel dramatisch vol mee...
Jaa sorry hoor ben niet een held in type! zit op LWOO!
CxX schreef:runningkawa schreef:Dus omdat jij een paard koopt en eigenlijk de basis dingen niet kunt betalen, want ja les valt bij mij onder basis behoefte bij een eigen paard. Ga je hem maar verpesten met een zeer gemeen bit?
Mooie boel...
Ik heb me ponie niet gekocht en niet zelf uitgekoze! Ik heb haar gekregen van mensen en benm daar heel blij me het is m ijn lieferd! maar heb haar dus niet zelf gekocht en uitgezocht! de is al wat ouder en lang manege ponie geweest! Ik zeg het al voor de zoveelste keer ik zeg niet dat ik dat bit gaa halen ik wou ervaringen weten! maar heb nu ook al iets gehoord voor een dubbel gbroken bit en lijk me ook wel wat! ik moet zoiezoo een nieuw bit want deze is bijna door. en van dat les vind ik behoorlijk onaardig dst je dit zegt want het is echt niet dat ik geen aanwijzing/cometaar krijg hoor! ik gaa regel matig mee naar lesjes en krijg daar dan ook een soort les maar meet thoreties dan omdat ik er bij staa te kijken!
Citaat:Kun je daar dan ook niet gaan lessen met je pony?
runningkawa schreef:Kan zijn dat je dat niet zo lief vind, maar wat jij schrijft vind ik niet zo lief voor je pony
Of je haar gekregen hebt of niet, maakt voor de pony niets uit, hij weet dat niet
Hij wil geen gemeen bit in zijn mond, wie zijn baasje ook is en wie hem ook heeft gekocht.
En les, ja sorry, daar ontlomt niemand aan.
Zeker niet als je al problemen hebt.
Zonder school leer jij toch ook niet hoe je moet rekenen?
waarom zou dat met paardrijden anders zijn?
Ga eens naar een plaatselijke manege en vraag daar eens of ze iemand weten die niet te duur les geeft.
Hang briefjes op in de supermarkrkt.
Of zet een advertentie op Marktplaats
En dressuur gericht is goed
Dat is de basis van alles wat je doet.
Of je nu graag springt, buitenrijd of wat ook, zonder dressuur kom je er niet
krummel schreef:Ik heb geen ervaring met het bit. Maar wat bij mijn paard goed werkt is een dubbel gebroken bit ( smalle ) Maar met bitten duurt het altijd even voor je de juiste gevonden hebt.
KsVrPy schreef:Ik reed trouwens eerst met een enkelgebroken trens maar omdat ik dat toch niet zo'n sucses vond heb ik er een dubbel gebroken trens ingestopt ( op aanraden van bokt o.a. Rk, nog bedankt). En ze loopt nu een stuk ontspannender dan voorheen! Wat voor bit gebruik je nu?
Dit is précies hetzelfde bit als ik nu heb.