Testverslag Zaldi Schooler

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Re: Testverslag Zaldi Schooler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:31

Geef hier!!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 22:00

Vrijdag moet het zadel weer terug helaas. Mis het zadel nu al. Onder voorbehoud dat trekking saddles ook vind dat het zadel past ga ik het zeker kopen. Ja

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:03

Heerlijk is dat he om zo enthousiast over een zadel te zijn , dat je EINDELIJK datgene vindt dat bij je past ! OK dan!

Ik vind hem niet te groot ogen op je Haf , wel vind ik de wrongen vrij dik waardoor het denk ik nog wat moeilijker voor je zal zijn om die tenen wat minder af te steken Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 00:02

Je moet echt in het begin jezelf al goed 'vastplakken' (raar om zo over een zadel te denken XD) dan blijf ik wel goed zitten.
Ik steek ook zo af omdat ik snel mijn beugels kwijtraak, dan probeer ik ze weer op te zoeken en krijg je dit effect. Lachen
Als ze blijven zitten, m'n beugels, ziet het er nog netjes uit. Ik moet nog even oefenen. Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:46

Ja dat plakken is wel grappig altijd.

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik dat nou fijn vind of niet....in principe wel want net wat je zegt : je "plakt" jezelf in de juiste houding en gaan met die banaan Haha!

Maar soms word je dat plakken ook weer zat , vooral op langere ritten had ik dat zelf toen ik een suede zadel had. Voor in de bak vond ik het dan weer erg fijn OK dan!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 16:56

Ik ben vandaag naar buiten gegaan met het zadel, lekker stapritje omdat het andere paard nog niet helemaal jofel was na haar spierbevangenheid en ik vond het buiten ook een heerlijk zadel. Hij schrok een aantal keer, sprong opzij, maar ik bleef er keurig op zitting. Beter eigenlijk dat in het leren zadel dat ik nu heb. Maar die is dan ook weer het toppunt van gladheid. Haha!
Hij vond een meneer die voorovergebogen in de tuin stond te werken heel erg eng, dus meneer de Haflinger dacht; maar even van dichtbij bekijken en wandelde zo de tuin in voordat ik er erg in had.
Ik reed maar snel weer door Schijnheilig

Ik vind met galloperen dat plakken nog wel heel erg wennen, ook heb ik het idee dat Bart's nageeflijkheid wat minder is, Of dat is omdat hij weer eens nukkig is (zo'n bui heeft hij de laatste tijd) of omdat het door het zadel komt weet ik niet. Ik moet echt nog even mijn zit vinden, het is maar goed dat ik het zadel een week heb. Lachen

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:07

Hè,hè Roane, welkom bij de ruiters met Iberische zadels!!!!!
Tof dat het zo goed ligt op je paardje! Tuurlijk had ik je ook kunnen vertellen dat dit zeer fijne zadels zijn, maar dit moet je eerst zelf ondervinden Vork
Het plakken bij de galop is een bekend fenomeen, maar alles went! Zelfs de hoogste bok kun je prima uitzitten!!!
Het duurt een tijdje voordat je paardje en jij er aan gewend zijn, je paardje went in de regel sneller dan jij Knipoog Haha!
Goed dat je dat superdikke vilten pad er niet onder hebt gelegd, die zit er altijd bij, maar is voor rondgeribde paardjes niet o.k.
Ben benieuwd welke kleur je definitief kiest en hoe deze op je paardje staat!
Succes ermee en heel veel plezier nog deze week! Dat wordt wat met het mooie weer!
Groeten van een Iberische Yetse.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 22:16

Ik haalde die pad alleen al uit de doos en had iets van; wat een spuuglelijk ding. Haha!
Ik vond hem veel te dik, en vond dat dat de pasvorm wel eens kon veranderen. Ik heb het daarom niet gebruikt. Mijn BR event pad ligt er onder en dat ken net, dus dat is prima. Lachen

Ik denk toch dat ik voor grijs ga, maarja, welke kleur dekjes kunnen daaronder? Haha!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:32

Wat dacht je van een bordeauxrood dekje, heel chique hoor.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 22:49

Grijs met rood, goeie comb. Heb alleen nog nooit rood op Bart gehad. Haha!
Of zo'n rood dekje met gouden franje. *LOL*

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:06

Zijn ze trouwens duurder geworden? Ik meen dat ze laatst 770 euro kostten, nu staat er 850 bij...?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:40

Volgens de afdruk van het zadel op de rug is het zadel te lang voor dit paard.
De zadelruimte is van 7 cm. achter de punt van het schouder t/m de laatste rib.

Kijk desnoods op mijn site voor een illustratie als dit niet duidelijk genoeg omschreven is.

Verder twee kanttekeningen.
Het téstzadel heeft aardig veel vulling. Voor dit type zadel is het erg dik gevuld. Dat heeft als nadeel dat je nogal ver van het paard zit. Dat is normaal níet zo bij iberische 'dressuur'zadels.

Suede heeft slechte slijtvaste eigenschappen en kijgt op zitplaats donkere gladde plekken. Het wordt hier normaal met een overtrek gebruikt en verder eigenlijk alleen tijdens optredens en demos. De gladleren zadels zijn geschikter voor dagelijks gebruik.

Het type portugesa is beduidend korter. In glad leer heet dit 'riano', doch de portugesa heeft een doorgetikt zitvlak dat anders slijt en dat ook minder toont.
Bij Sayra-Armenta is de portugesa ook in identieke doorgestikte uitvoering in glad leer bestelbaar.

Jouw rijstijl echter is niet compatibel met een iberisch zadel. Kijk alles kán, maar het is bedoéld om samen te gaan met licht doorhangengde teugels en een onafhankelijke zit boven het zwaartepunt van het paard.

De prijs-kwaliteit van Zaldi is héél goed.

Succes.

HC

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:25

Ik wil je enthousiasme niet drukken, maar maak mij zeker zorgen over de lengte van het zadel.
Ook al zit je niet op het laatste gedeelte van het zadel de druk wordt wel over de kussens verdeeld zoals je zo mooi aan de afdruk kunt zien. Ook aan de voorkant vindt ik het zadel wat tever liggen.

Zou zeker nog even een goed advies vragen!!!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 22:56

whoopie; het is ook nog niet 'rond' zeg maar dat we dit zadel nemen zeg maar. Ik kijk nog steeds kritisch naar het zadel. Knipoog

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:23

En, Roane, wat is het geworden? Wat zeiden ze bij trekkingsaddles ervan? Ik krijg als et goed is dinsdag het zadel, misschien is het nog een beetje warm van jouw kont Haha!. Ik heb hier in de buurt ook nog een ander adres gevonden waar ik een spaans zadel kan testen, ik ga ze komende week lekker vergelijken. Deze:

Afbeelding

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 13:22

lol als er een vlekje opzit op het zitvlak, dan heb ik em gehad ja. Bloos

Ohhh waar heb je dat zadel vandaan? Lachen Wat voor model is dat?

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:50

Ik vind die glade leer mooier. Ook vind het op de foto minder masaal uitzien dan die op je klein haf.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 22:35

Het is ook een ander zadel Michelle99, dat is helemaal geen Schooler. Kan er dus ook niet mee vergeleken worden. Knipoog

Op de foto minder massaal uitzien? Hoe kun jij dat nou weer weten? Dat zadel heeft mijn 'kleine' haf van 1.50 nog nooit gezien. Tong uitsteken

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 06:57

Ik bedoel op de foto boven bij speedster. Haha! .. van de zadel zonder paard.
Sucess!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:34

Ik ben het zeker eens met Huertecilla en whoopie dat dit zadel (waarschijnlijk) te lang is voor je paard. Daarnaast vind ik dat die jij hebt wel erg veel vulling heeft in de kussens, zeker als ik kijk naar andere foto's van de schooler (op andere paarden).

Zeker nog even goed advies vragen!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 11:00

Nou, als dat nog niet duidelijk is; ik ga zeker nog even doorkijken naar andere zadels. Tong uitsteken

Dit schooler zadel had inderdaad dikke kussens omdat het nog nieuw was, en de vulling nu is gevuld met wol en geen paardenhaar meer. Het moet dus nog inzakken. Zo hoort het zadel er dus niet uit te zien, maar in een weekje tijd zakt geen enkel zadel in. Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:10

prachtig zadel! Mag ik de prijs weten aub? mag ook per pb

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 11:13

850 euro bij Trekking saddles. Tong uitsteken

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:20

valt goed mee! Lachen