Kast voor Paardenspullen ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Re: Kast voor Paardenspullen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:03

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:23

harnessmaker schreef:
Lijkt me wijzer je zadel in een goed af te sluiten kast te bewaren.
Je zal niet de eerste zijn waar zadels worden gestolen.

En toch ben ik er niet zo bang voor dat de zadels daar gestolen zullen worden... daar waar de zadels hangen, is de zadelkamer. Daar zit een deur op, die op slot gaat. En daarvoor zijn de stallen, waar onder andere 2 honden in zitten. Dit zels blaffen als de paarden terug uit de wei komen. En DAAR nog voor, staan 2 kampeer boederijen... en daar zijn altijd mensen aanwezig. Nee die komen niet zomaar ongezien binnen.
Dus het ligt ook aan het terein.
Maar anders geef ik je wel gelijk.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 00:11

Ik heb een oude archiefkast van overtoom (daar kan je ook opzoeken via marktplaats)
Hij is een 120 breed, 2 meter hoog maar 50 cm breed dat is te smal om je zadel in de normale positie kwijt te kunnen, dus als je de deur opent een voor of achteraanzicht van je zadel krijgt, maar een kwartslag gedraait, waarbij je de zijkant van je zadel ziet bij openen gaat prima, je zult alleen een manier moeten verzinnen om je zadel op die manier op te bergen, ik gebruik zelf een PVC afvoerpijp die bevestigd zit in de kast, maar een zadelbokje van ijzer kan ook.

Ik heb voor mijn kast €40,- betaald. Hij is van staal heeft een slot en is muisproof(waar ik veel waarde aan hecht Clown)!!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 09:28

Bedankt voor de reactie´s allemaal !!
Ga is even naar archiefkasten enz kijken ...

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:02

als je op marktplaats naar huis en inrichting gaat en dan naar kasten overig en als zoek woord metalen dan staan daar een aantal mooie bij voor een kleine prijs, daar heb jij geen hout voor denk ik.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 11:45

Thirza schreef:
als je op marktplaats naar huis en inrichting gaat en dan naar kasten overig en als zoek woord metalen dan staan daar een aantal mooie bij voor een kleine prijs, daar heb jij geen hout voor denk ik.

Zoo , hout is echt enorm duur !!
Ik ga is even jou instructie's volgen Haha!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:15

De standaard metalen zadelkasten die ze verkopen bij Divoza enz zijn duur en vooral vééééél te klein. Ik vind ze allesbehalve handig.

Als je zadel er niet moet in passen koop je best ergens een oude metalen archiefkast.

Ik heb mijn zadelkast zelf gemaakt. Nu ja, ik heb het plannetje getekend, en mijn vriend heeft ze gemaakt. Het heeft me wel meer dan 200 € gekost aan materiaal, want we hebben betontriplex gebruikt (= hele sterke houtplaten die goed bestand zijn tegen een vochtige omgeving), en dan nog twee zadelsteunen en een hoofdstelhanger, wielen (kast staat op wielen), een grendel en haakjes en schroeven enz uit de doe-het-zelf-zaak, en een hangslotje. Maar ik heb dan ook een ruime en praktische kast Lachen wel niet echt mooi, want betontriplex is lelijk bruin, maar ach, dat maakt niet uit Haha!
Laatst bijgewerkt door Eilandje op 27-03-07 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:17

je kan ook bij een kringloop winkel in de buurt een stevige en groot genoege kast kopen voor weinig Knipoog

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:31

Hoi,
Vlak bij mij in Deventer zit Stamacon, een zaak die handelt in tweedehands en nieuwe kantoormeubelen. Ik heb een superdeluxe archiefkast van GISPEN (jaja, doe maar duur Tong uitsteken ) voor mijn zadels en dekjes en een oude apothekerskast voor paardenspulletjes. Ook heb ik een aparte kast voor longeerspullen, komt allemaal bij Stamacon vandaan. De Gispen kast kostte 60 euro, de apothekerskast 25 en de aparte longeerkast 35 euro. Ze hebben ook van die Amerikaanse kledingkastjes, erg handig voor mijn poetsspullen, ga ik binnenkort even halen.
Als je die originele zadelkasten koopt, ben je in no-time failliet Haha!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:45

Ik heb gewoon een archiekast gekocht en een kast met allerlei vakken.
Gewoon even op marktplaats zoeken Ja

Afbeelding

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:51

nightlover schreef:
Zoo , hout is echt enorm duur !!
Ik ga is even jou instructie's volgen Haha!

en is het gelukt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:59

Ik heb op het moment mijn spullen in zo'n smalle stalen archief kast hangen. Voor mijn spullen is het eigenlijk te weinig. Ik heb er nu 2 in gebruik, maar een groot gedeelte van m'n spullen thuis liggen... Maar goed, ik zou het liefste een hele zadelkamer voor mezelf hebben, en m nog kunnen vullen ook...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:10

Ik ben een aantal maanden geleden ook op zoek geweest naar een zadelkast. Bij mij was alleen wel de eis dat hij niet te breed mocht zijn omdat de kastenzolder bij ons al ramvol stond en ik een brede kast er absoluut niet kwijt zou kunnen.

Op advies van de manegeeigenaar naar een zaakje in de buurt gegaan die 2e hands archiefkasten verkocht. Die had goed en wel twee kasten die misschien diep genoeg waren, beide 145 euries en te breed.
Op zoek naar een 2e hands kantoorhandel waar mijn moeder ooit geweest was kwamen we langs de kringloop en daar hebben we uiteindelijk voor 30 euro een oude kledingkast gekocht die perfect was. 80 breed, 60 diep en ongeveer 200 hoog. Voor 10 euro hadden we een zadelstang (zo'n rode zadelvorm) en mijn handige mannetje had alles binnen no time in elkaar. De achterwand moest wel verstevigd worden want in een hardboard plaat kan je geen zadelstang schroeven, maar ik heb nu voor weinig geld een perfect kastje.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:46

ik heb een oude (kleren)kast.
gewoon een paar plankies erin en klaar is kees Knipoog
denk dat 60cm diep een beetje te weinig is.. (weet niet zeker want heb mijn zadel niet in de kast)
misschien famillie langs of de stort plaats Duivel

Nadiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:48

Heb je zelf geen oude kast waar je een zadel steun in kan maken?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:10

Dit is mijn kast. Aan de rechterkant zaten eerst allemaal vakjes net als die ene onderin, maar die hebben we eruit geslepen. Er passen twee zadels onder elkaar en twee hoofdstellen. Bovenin kunnen dekjes of zo liggen. Het is een kledingkast van het leger geweest.

Afbeelding

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:33

Op marktplaats kwam ik net een metalen kast tegen voor 75 euro p.s

2 aluminium kasten op stevig onderstel voorzien van handvaten in zijkant afsluitbaar, afm hoogte kast met onderstel 175cm, zonder onderstel 150cm, breedte 115cm, diep 50cm, 2 stuks, samen €130,-.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:31

Wat moet ik me voorstellen bij een legerkast? Hoe ziet dat eruit?

(ik heb zelf alles gewoon op een zadelbok in de stal, al is de stal wel 24/7 afgesloten.)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:38

Heb je geen oude kast of zo? Daar zou je het dan in op kunnen bergen...

Mijn broer heeft voor ons een kast gemaakt, echt mega!! Voor 120,- Deze kast zou in de winkel meer dan 3000,- zijn. Clown

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:45

Ik heb een legerkast en nog zo'n zelfde kast als GreyHorses hier plaatste.
Legerkasten zijn lekker ruim, echt ideaal! Alleen zijn ze nog erg moeilijk te krijgen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:16

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:15

Ik heb een grote kleding kast die aan de voor en achterkant verstevigd is. Ik heb er wel 2 zadels en 4 hoofdstellen in liggen Knipoog Ondanks dat het een grote kast is heb ik er nog te weinig ruimte in Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:59

Ga naar een kringloop winkel, ga daar eens rond sneupen. Voor 15,- ofzo heb je zo een oude kledingkast bijvoorbeeld! Hoef je alleen nog een slotje te kopen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:04

Ey
Ik heb er wel zelf 1 gemaakt maar het was dus ook voor 3 zadels/hoofdstellen
ik heb het iets van 2 meter hoog. 1 meter breed en 1 meter diep..

heb aan de rechterkant (wel tegen de achterwand aan) 3 zadelbokken opgemaakt (heb ik gekocht)
aan de linkerzijkant heb ik plankjes gemaakt waar je cap, handschoenen, bandages, peersjes op kunt legen en aan de deur 4x haakjes en onderaan nog 2 haakjes voor longeerlijn etc..

echt mega handig..het ligt alleen propje vol

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 09:28

Even een berichtje, dat ik het topic weer kan vinden Ja