welk merk voor een kleine beurs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Re: welk merk voor een kleine beurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:34

Wat je ook kunt doen, is er een lenen van iemand. Er zijn best veel paardenmensen die nog ergens een zadeltje over hebben, wat je misschien best mag lenen. Misschien willen die mensen het ook houden voor als er weer een paard komt, wat dat zadel dan past en wie weet mag jij het in de tussentijd lenen. En wie weet kan je het daarna nog overkopen of je kunt sparen voor iets echt goeds (Kieffer, Hulsebos...). Je weet het nooit, nee heb je, ja kun je misschien krijgen. Misschien zelfs wel iemand van Bokt ofzo.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:38

Ik heb hele goede ervaringen met JC. Vind het nog steeds jammer dat ik er zelf niet meer in pas (was maar 16" namelijk, echt pony zadel). Heb er echt jaren heeeeerlijk in gereden en het ziet er nog steeds mooi uit.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:53

Chebelle heeft momenteel een antal 2-de hands zadels liggen waaronder ook een kentauerzadel. Zelf heb ik vorig weekend een 2-de hands euroridningzadel gekocht voor 450 euro. Duidelijk gebruikt, maar zit prima, ligt prima en kan nog jaren mee. Je moet wel een beetje weten hoe de verschillende boommaten in elkaar zitten en wat je paard nodig heeft.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:57

wij gebruiken op stal bij een aantal paarden Wintec, en ik vin het goede zadels. zitten best wel lekker.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 11:22

Mrijn schreef:
Chebelle heeft momenteel een antal 2-de hands zadels liggen waaronder ook een kentauerzadel. Zelf heb ik vorig weekend een 2-de hands euroridningzadel gekocht voor 450 euro. Duidelijk gebruikt, maar zit prima, ligt prima en kan nog jaren mee. Je moet wel een beetje weten hoe de verschillende boommaten in elkaar zitten en wat je paard nodig heeft.

Ik wist niet dat hun ook 2 de hands zadels hadden. Ga ik daar eens even neuzen van het weekend. Heel erg bedankt voor de tip.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:23

marleen_usar schreef:
Voor 175 euro kocht ik mijn wintec zadel tweede hands,prima zadel.Ik heb zo ie zo niet veel geld over voor een zadel, vind ik zonde.

Het is ook zonde van je paard als z'n hele rug naar z'n grootje is omdat jij het zonde vond meer geld uit te geven. Sigaar

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:36

Ik ben ook zeer tevreden over mijn kentaur Ja Had ook naar JC gekeken maar vond die te hard Bloos
en verder had ik daarvoor al veel 2ehands A merk zadels uitgeprobeerd, maar die lagen allemaal niet op mijn paard ene scheef, andere weer te smal, andere zat niet lekker enz enz ... overal was wel iets mee Boos! en daarom ben ik uiteindelijk (op advies van goede zadelmaker) gegaan voor een nieuwe Kentaur, dat lag goed binnen mijn budget paste Sayla perfect en zat ook nog eens heerlijk Dromen wat wil je nog meer Haha!

Verder heeft een vriendin van mij (voor haar bijrijdpaard) een eigen merk zadel van Ruiterstad (Oirschot) gekocht en die was nieuw €300 deze heeft een zeer goede pasvorm en zit ook nog eens lekker *LOL* Ze heeft hem ondertussen alweer 5 jr en het blijft een goed en degelijk zadel Ja

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:44

krumel schreef:
hmm... rossner heb ik niet zo'n geweldige verhalen over gehoord. Scheve bomen, en de kwaliteit van het leer zou ook niet super zijn.
Ik ken wel mensen die heel tevreden zijn met hun jc en kentaur.
Maar als je een goed passend 2ehands A-merk kan kopen, zou ik persoonlijk daar voor gaan...

Hier sluit ik mij bij aan. Heb verschillende zadels gehad zowel nieuw als 2e hands en eigenlijk heb ik duurkoop gehad want ik heb een goedkoper zadel gehad die na een paar jaar al kapot was (boom dwars door) en een 2e hands Kieffer springzadel. Die 2e hands Kieffer was stukken beter. Heb ook een nieuw Kieffer dressuurzadel gehad maar ben daar niet over te spreken dus de hele handel ingeruild voor een op maat gemaakt zadel en nu heb ik eindelijk een goed zadel die lang mee gaat. Ik zou een goed 2e hands merkzadel kopen, zou wel even een deskundige meenemen voor het passen op je paard.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:50

Kijk niet alleen naar het geld, maar koop een goed zadel (die dus ook goed past).

Ik heb zelf een 2ehands Stubbenzadel op maat laten maken. Dat kostte me wel een paar cent (€ 800,-), maar ik kan er de rest van mn leven mee doen.
Koop in elk geval geen zadel met een kunstof boom. Hieraan kan een zadelmaker niets vermaken!
Persoonlijk zou ik geen zadel van iemand lenen die er nog ergens eentje heeft slingeren. Als je paard problemen aan zijn rug krijgt, ben je veel meer kosten kwijt aan da, osteopaat, e.d.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:54

Bij hyporama tentenkamp krijg je veelzijdigheids zadel voor 99...

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:16

DaanxBien schreef:

hmm, ik heb 1x naar die zadels gekeken... was bang dat ze door midden zouden scheuren toen ik ze oppakte...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:18

Ik zou voor een tweedehans A-merk zadel gaan Lachen

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:35

DaanxBien schreef:

Ik kan me ook niet voorstellen dat je dan iets hebt. Naar mijn idee praat je dan ook niet over een leren zadel.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:37

kzal hem zelf ook niet gaan kopen nee haha

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:44

ik zou een zadelmaker opbellen en uitleggen dat je een zadel zoekt binnen je budget en kijken waar hij mee aan komt..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:48

Een ouder bruin zadel aanschaffen van een A-merk? Die kosten niet heel veel en zijn nog steeds goed.
Ik heb zo nog een Hopfner dressuur liggen. Donkerbruin, al wat ouder, maar nog prima bruikbaar met diepe zit. Zadel past niet op mijn paard en is daarom te koop.