vreselijk wat bit/trens en sporen KUNNEN veroorzaken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: vreselijk wat bit/trens en sporen KUNNEN veroorzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:21

Silvia Loch schreef:
We zien paarden die zonder hoofdstel en zadel gereden worden en vermoeid op de voorhand lopen met een onsamenhangende rug en achterbenen die ver achterblijven terwijl iedereen applaudisseert ivm de zogenaamde vriendelijkheid en goedheid die het paard wordt aangedaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:22

Echt erg al die foto's!
Vind dit toch echt wel iets om even bij stil te staan, had dit nog nooit gezien!
Hoe mensen zo met hun paard om kunnen gaan!
Die monden die onder het bloed zitten, echt walgelijk gewoon! Misselijk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:23

er staan erge foto's tussen, maar ook foto's die in het overdrevene worden getrokken. En ik houd goed in mijn achterhoofd op wiens site die foto's staan - zie het belachelijke overzicht met verschillen tussen methodes: alles wordt in het ridicule getrokken en veralgemeniseerd Knipoog

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 13:24

De verleiding om naar meer (pijnlijke) hulpmiddelen te grijpen om je paard nog beter te laten presteren is voor sommige mensen groot. Het gaat niet om de discussie bitloos of niet. In dit geval gaat het om de misbruik van deze hulpmiddelen. In DIT geval worden hulpmiddelen martelwerktuigen.
Ik ben er in ieder geval erg van geschrokken .....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:26

LilianR schreef:
Jullie zeggen wel dat het is dat ze naar de hand en gebruik van de ruiter werken, maar ik durf te wedden dat dat er óngelofelijk veel zijn op de wereld die er enorme misbruik van maken, van de hulpmiddelen die zijn uitgevonden.

Voor het wreed omgaan met paarden heb je geen hulpmiddelen nodig.
Dat kan met je eigen lichaam en met eender welk voorwerp. Ik zie in jouw onderschrift bijvoorbeeld dat je een Dually halster zoekt. Die worden bij de shows ook door een gigantische rij mensen gekocht waarvan echt niet iedereen gevoel en oog voor zijn paard heeft. Is dat de schuld van het halster? Nee, van degene die eraan hangt.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:26

mensen die dit met hun paard doen zijn geen paard waard!!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:27

Die bloedende monden vind ik zeer erg. Maar de paarden bij de stierengevechten vind ik ronduit AFSCHUWELIJK! Niet normaal hoe met die paarden wordt omgegaan en waarvoor ze gebruikt worden Verdrietig ......het lijkt wel of ze gebruiksvoorwerpen zijn. Niet normaal, zulke mensen mogen wat mij btreft onder de stier terecht komen....

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:28

Dat die mensen het zelf nou niet begrijpen en zien wat ze doen!! Begrijp helemaal niet de keuze van sommige bitten... Die mensen zijn zich dus daadwerkelijk wel bewust van de materialen die ze gebruiken en de schade die de bitten aan kunnen richten!! en dan ook nog die gemene gezichten erbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:29

Maar op sommige foto's is bijv goed te zien dat een paard erg heet wordt naar een sprong toe.
Zo heet dat hij totaal door een lichte ophouding heen loopt en de de ruiter een zware ophouding moet maken, anders donderen ze samen in de sprong.
Je ziet op dezelfde foto's een losse neusriem, dus een paard dat de vrijheid heeft zijn mond te sperren.
Is grof, geef ik toe, maar niet direct mishandeling.

Maar goed, is zie ook foto's staan waarvan ik denk..nee dat kan echt niet

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:29

Leetjuhh schreef:
Die bloedende monden vind ik zeer erg. Maar de paarden bij de stierengevechten vind ik ronduit AFSCHUWELIJK! Niet normaal hoe met die paarden wordt omgegaan en waarvoor ze gebruikt worden Verdrietig ......het lijkt wel of ze gebruiksvoorwerpen zijn. Niet normaal, zulke mensen mogen wat mij btreft onder de stier terecht komen....

Dat hele stierenvechten is toch een barabaarse bezigheid. ALsof het voor die stieren niet zielig is??! Die worden op het eind doodgestroken!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:31

Whiz schreef:
Leetjuhh schreef:

Dat hele stierenvechten is toch een barabaarse bezigheid. ALsof het voor die stieren niet zielig is??! Die worden op het eind doodgestroken!!!

Dat wilde ik net gaan zeggen!
Die stieren doen het ook niet voor de lol, de paarden ook niet.
Het zijn de mensen zelf die dit doen en enorm prachtig vinden om naar te kijken!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:37

De mensen zijn de beesten, niet de dieren zelf, overigens ga ik nu niet zonder bit of iets rijden, ik weet namelijk dat ik ze dit niet aandoe.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:45

Ik vind het wel een beetje overdreven op die site. Alsof bij jullie je paard nog nooit zo'n koppie omhoog heeft gegooid en eens (iets te hard) een poging het hoofd weer naar beneden te krijgen.
Die foto's zijn moment opnamens en iedereen heeft wel eens een meningsverschil met m'n paard.

Ik wil het natuurlijk niet goed maken, maar als je overal een loep boven houd, lijkt het altijd heel erg. En ik denk dacht dat de helft van die mensen op de foto's echt het beste voor heeft met m'n paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:47

Dit topic hoort in principe op LN maar omdat deze link met bijbehorende discussie al zo vaak langsgekomen is --> slotje.