En als je nou op een paard zit wat met vier benen tegelijk over de sprong heen springt dan word je gemiddeld genomen toch wel een beetje gelanceerd boven het zadel ( ) en dan zit je ook niet meer stevig in je beugel, blijft de beugel dan wel dicht of stuiter je er dan met een noodvaart vanaf omdat de beugel openspringt? (denkt aan springstal met jonge paarden oid )
Nee het is echt het punt waar je ze doorheen moet krijgen. Maar je krijgt ze goed met de hand open hoor, maar je moet wel wat kracht zetten. Maar als je ze met de hand open krijgt lukt dat helemaal als je er met je lichaamsgewicht aanhangt
Maar je krijgt zo niet dat hij idd al open gaat als het niet nodig is
Meisje bij ons van stal heeft nummer 3 alleen zijn de beugelblokjes versleten en die kun je niet vervangen. Dus zijn ze nu helemaal glad en glijdt je er snel uit.
Klopt Ik heb bij de hema rubberen zooltjes gekocht. Deze zijn eigenlijk voor onder hakken van schoenen te plakken. Ik heb deze op maat geknipt en dan zo groot dat de hele onderkant van de beugel bedekt is. (bij de originele is het alleen het middenstuk) Middenstuk vetvrij gemaakt en dan met superlijm op het middenstuk vastgeplakt En dat werkt perfect, want denk dat ze zo al 9 jaar zitten en ik heb ze 1 keer nog eens vast geplakt.
Nummer 1 is gewoon heel comfortabel om mee te rijden, zeker als het de echte zijn van Sprenger (tenminste voor "gewone" beugels, dan). Ik heb ook gereden met beugels met een elastiek aan de buitenkant, maar er nooit mee gevallen, dus ik heb geen idee hoe goed het werkt bij vallen
Ik heb de safestyle beugel, nr. 4. Die bevallen mij ontzettend goed, ik ben geen superruiter, maar ik ben er nog nooit uitgevlogen met mijn voet. Hooguit een keer wat verder doorgeschoten met mijn voet, maar dat maakt dan ook nog niks uit. Met de overige heb ik geen ervaring.
Ik heb op mijn site wel foto's staan, niet van heel dichtblij trouwens, maar het geeft een beeld: http://www.geeske.dds.nl , kijk onder het kopje 'Gin'
In principe wel, is maar net wat voor beugelriemen je hebt. Ik heb 'enkele' beugelriemen, dan kan het niet. Maar als je de gewone standaard beugelriemen hebt lijkt me dat geen probleem (al heb ik daar dus geen ervaring mee).