Welk springzadel om af en toe eens een springlesje te doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Re: Welk springzadel om af en toe eens een springlesje te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:05

Toevalling heb ik deze week net een wintec 500 VZH gekocht om mee te gaan springen. Ik heb daarvoor elke 2dehands zadels gepast maar dat lag allemaal net niet lekker... Er zijn ook erg weinig 2dehands zadels te vinden die nog `goed´ zijn en voor een lager buget (lees: helemaal perfect passen, weinig beschadigingen enz).
Ik ben bij de wintec gekomen omdat die gewoon helemaal goed lag, perfect binnen het buget past (ik neem wat springlessen en verder spring ik erg weinig, wou dus niet veel geld uitgeven), ik hoef geen extra zadel te onderhouden wat ik amper gebruikt en wat ik ook wel fijn vind is dat als het plenst ik met dit zadel kan rijden.. zo bespaar ik mijn dress. zadel een beetje..
Ik vindt het voor mezelf een prima oplossing! Een nieuw en goed zadel voor zeer weinig geld, ik mocht hem meenemen voor de oude prijs 340,- ik geloof dat ze elders 370,- zijn.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:07

Ik heb als springzadel voor af en toe een springlesje een stubben siegfried. Geweldig zadel. Lachen

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:06

Zadelmaker komt morgen een oude (lelijk bruine Clown ) Kieffer passen die ze had binnengekregen (en ineens mijn dressuurzadel opvullen), dus met een beetje geluk Haha!
Laatst bijgewerkt door Eilandje op 17-03-07 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:09

Een stubben siegfried zijn echt uberzadels! Heerlijke dingen echt waar Ja

Maar veel succes met je Kieffer Knipoog

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:22

Als ik jou was zou ik gaan voor een echt springzadel. Helemaal met een paard wat graag springt. Je kan dan veel makkelijker meekomen, en je paard beter aanvoelen.

Een stubben siegfried zijn heerlijke springzadels. Als je daar eentje van te pakken kan krijgen heb je er lang plezier van.
Ik heb zelf gekozen voor het wintec springzadel, ik spring bijna niet en rij verschillende paarden. Voor mij is dit ideaal, het zit wat harder dan mn KN dressuur maar rijdt prima. Ook dat het tegen een regenbui kan is in mijn geval super.

Als ik meer zou springen ging ik toch echt voor een stubben siegfried.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:38

Ik heb naast mijn Kn allegro een VZH'tje voor het buitenrijden en om af en toe te springen. Ik heb een wintec gekocht omdat deze erg handig was in onderhoud en dee redelijk goed op mijn paard ligt.
Als je het echt puur voor alleen het springen wil zou ik voor een goed 2e hands springzadel gaan... de stubben siegfried die hierboven genoemd werd is idd een heel erg goed zadel! Ja
Ik heb de wintec 2000 trouwens Knipoog
Afbeelding

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:01

Ik vind Wintecs niet goed.
Zou zelf voor een Rossner of Pessoa gaan.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:07

Misschien kan je ook marktplaats of speurders eens af gaan naar een leuke goede tweedehands! Haha! zou ook wel voor een springzadel gaan als ik jou was

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:16

Florentine_ schreef:
Ik vind Wintecs niet goed.
Zou zelf voor een Rossner of Pessoa gaan.

ligt er maar net aan wat past op je paard... rossner lag echt slecht op warina

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:41

Het ligt er maar net aan wat goed ligt op je paard. Wintec ligt bij de mijne goed, rossner is ook bij haar niet wat.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 15:01

Het is uiteindelijk het Kieffer springzadel geworden.

Ik was nog een Stübben veelzijdigheidszadel gaan ophalen om te proberen, maar dat zadel is loeizwaar en ligt niet goed, dus dat gaat straks terug.

De Kieffer heb ik via een zadelmaker kunnen kopen, ze heeft het nu terug mee om een scheurtje te repareren en om de vulling er uit te halen en het opnieuw op te vullen.

Via Kapaza oid had ik wsch wel wat goedkoper iets kunnen vinden, maar nu ben ik tenminste zeker dat het past.

Moest ik ooit een fanatieke springruiter worden koop ik me wel eens een nieuw springzadel Clown

samirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:27

veel plezier met je springzadel!