Bontje voor óp het zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: Bontje voor óp het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:17

Ik heb weleens met zo'n schapenbontje gereden, zat wel lekker. Haha!

janneke_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:27

Gelpad zit fijn, met een bontje heb ik het gevoel dat je er meer mee gaat schuiven

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 08:57

Een echt schapenvacht bontje zit juist stroever, vind ik. De synthetische seatsavers heb ik geen ervaring mee.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:31

Ik vind zo'n schapenbontje echt vreselijk zitten. Nagelbijten / Gniffelen Heb gewoon het liefst helemaal niets om m'n zadel.
Maar als je last hebt van je kont/rug kan je het natuurlijk proberen, misschien dat het helpt! Lachen

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:45

Schapenbontje alleen we moeilijker schoontehouden
Met een gelpad heb ik een slechte ervaring. Had me paard opgezadeld even laten staan in de felle zon omdat er geen bomen waren ik wou opstijgen... aii behoorlijk heet.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:48

bontje zit je gelijk ook steviger in/op je zadel omdat dat niet glijdt. ik weet niet hoe dat met een gelpad zit. verder denk ik dat een bontje ook zachter is dan een gelpad...

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 18:49

Heb een HH merino Seat saver ( ofzo? Tong uitsteken ) gekocht. Vanmiddag mee gereden, zit heerlijk! Lekker zacht, heb ook het gevoel dat ik nu meer in het zadel zit ipv erop Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 02:11

En waarom heb je daar nu voor gekozen ? Zat het lekkerder of wat was het verschil nu voor jou ?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 02:51

Ik heb een gelpad die ik alleen bij hoge uitzondering gebruik als ik een buitenritje ga maken op een pony van de manege (en mijn billen zijn zo gewend aan mijn luxe zadeltjes dat ik niet zo lang op de manegezadels kan zitten).
Op zich is het een hele verbetering, alleen met je wel goed checken of het echt goed past. De laatste keer gaf mijn pony een loeihoge bok op het strand en floeps.. daar hing de gelpad op half zeven....

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 11:23

Ik heb voor het bontje gekozen omdat de gelpad duurder was, en die voelde erg hard aan. Het bontje was lekker zacht, en er waren een aantal bokkers die zeiden dat een gelpad super heet kon worden..

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:32

Toen wij in Schotland tochten gingen maken, hadden die andere mensen ook bontjes d'r op.
Volgens mij zat dat echt verrukkelijk, alleen ik heb 't zelf nog nooit geprobeerd.
Overigens vind ik 't wel een tikje overdreven om d'r mee in de bak te rijden. Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:17

Als je gevoelige billen hebt, waarom is het dan overdreven om er in de bak mee te rijden?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:13

svenlOver15 schreef:
Ik heb voor het bontje gekozen omdat de gelpad duurder was, en die voelde erg hard aan. Het bontje was lekker zacht, en er waren een aantal bokkers die zeiden dat een gelpad super heet kon worden..

Nou perfekt toch? Laat even weten of het verder goed bevalt en of het misschien voor je rug ook beter voelt.

Ik vind het totaal niet overdreven om met wat dan ook waar dan ook te rijden als het voor jou of je paard comfortabeler is. Zo stap ik op met een krukje, voor mij, mijn paard en mijn zadel veel beter.
Daar kijken sommige vooral jongere meiden ook vreemd naar. So what ? Ook zonder krukje kom ik er op maar het is gewoon beter en dat hebben zij niet door.
Ik rij ook wel eens met mijn Stockzadel in de bak, snappen ze ook niet allemaal, mensen oordelen zo snel en denken nooit eens na.
Lekker met je bontje rijden hoor, overal waar jij wil.......

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:38

Het zit zacht ja. Ja

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:10

ik heb ooit wel met een lamswollen seatsaver gereden, omdat mijn ainsley te groot was voor mijn kont en ik ging schuiven.
maar met de wedstrijden mocht hij toch niet gebruikt worden.

2 weken geleden heb ik een puzzelrit gereden van ruim 4 uur en heb ik lekker dat bontje erop gedaan. iedereen klagen van pijn in de kont en ik kwam er lachend vanaf. nix geen last gehad.

mijn vriend gebruikt hem ook voor de endurance, als hij gaat trainen met zijn dressuurzadel. op het westernzadel is het niet nodig, die zit al comfortabel zacht.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 12:47

Perrokai schreef:
Nou perfekt toch? Laat even weten of het verder goed bevalt en of het misschien voor je rug ook beter voelt.

Heb er nu 3 keer meegereden, merk dat het bij mijn benen al wat lelijker wordt.. Maar dit komt door de wrijving tussen mijn benen en het zadel/bontje. Als ik op het zadel zit zie je er niks van. Het zit nog steeds heel zacht. Kreeg gister wat opmerkingen dat ik net een oma leek, maar toen ik nog zonder bontje reed kreeg ik die opmerkingen ook doordat ik zo stijf van mn pony af stapte Vork

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:00

Als je zadel hard is, kun je beter bontje kopen, als je schuurplekken krijgt, beter gel. Ikke heb dus hard een schuurplekken, ben echt onafscheidelijk van mijn bontje Lovers