Mexicaanse neusriem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Re: Mexicaanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:14

droommajori schreef:
ik rijd met mexi hoofdstel maar begrijp mijn alsjebliefd niet verkeerd
ik vind het mooi maar rijd niet alleen daarom met mexi
maar ik ben niet sterk genoeg voor mijn pony
ze gaat met mij aan de wandel voor de hindernis
ik heb er een normaal bit aabn en ben niet van plan er eenb scherper bit aan te doen dat vind ik egt nniet nodig

mvg daphne

Als je pony te sterk is, zou het misschien ook een dominantie-probleempje kunnen zijn. Ga terug naar de basis en laat weten op welke plek ze staat (dit kan heel goed met Freestyle-oefeningen). Het zou ook iets medisch kunnen zijn (misschien heeft ze wel haken aan haar kiezen, waardoor ze vlucht voor de pijn). Sluit eerst dingen uit voordat je met grof geschut aan de gang gaat, dan wordt/is/blijft paardrijden voor jullie allebei iets leuks! Heel veel sterkte! Doei, doei

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:22

RianneH schreef:
Ik geef alleen m'n mening en de werking. Het komt bij niet over alsof erover na gedacht is omdat het voor het mooie gekocht is. Neem jou als voorbeeld, de neusriem heeft nut vanwege je bit.
Maar ze moet het uiteraard zelf weten, ik zou het alleen niet aanbevelen.

Ik heb juist wel de indruk dat er hier over nagedacht word. De ts vraagt het immers hier en haar vriendin vroeg het aan haar wat ze ervan dacht. Aangezien ts al aangaf dat het paard geen mondopener is kan een mex. ook niet zoveel kwaad. Toegegeven, ze kan dan evengoed een gecombineerde of een engelse nemen maar die hangen er dan eigenlijk ook alleen maar aan voor de sier. Dan kan je toch beter diegene kopen die je het mooist vind? Maar dat is slechts mijn mening. Maar ik ben het wel met je eens dat men moet weten waarom men doet wat men doet.

RianneH schreef:
Ik bedoel niet dat de druk wordt verdeeld. Het is duidelijk dat de druk op dat puntje komt daarom is het ook zo scherp. Ik bedoel dat er juist meer druk op komt dan met een hoge neusriem omdat hier de druk al vanaf de wang wordt gegeven en niet alleen vanaf de neus..
Het is wat moeilijk uit te leggen... Bloos Maar de druk is groter en minder verdeeld...

Nu begrijp ik wat je bedoeld Haha! Dank je wel voor de uitleg. Lachen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:42

Die opmerking van het pessoa vindt ik echt zooo ondoordacht. Ik rij met springen ook met pessoa en ik ben daar hartstikke blij mee!! Ik heb graag nog een rem op mijn paard als ik op een hindernis afrij, en met trens zit die rem niet erop. Bij mij niet, maar ook bij de eigenaresse niet. Met dressuur rij ik wel gewoon op een trens en ik ben van mening dat je een paard ook gewoon op trens moet kunnen rijden. Een vlinderbit inhangen lijkt me eerder iets voor de profs, volgens mij mag je daar op wedstrijden helemaal niet mee starten!!

Over de neusriem: als je vriendin hem echt niet kan houden dan zou ik toch naar een (evt tijdelijke) oplossing zoeken. Als je die oplossing hebt met een mexicaanse neusriem dan vind ik dat kunnen.

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 18:32

Ze kan het wel houden, doet het voor de sier. Soms steigerd hij buiten nog wel, maar verder niet.
Dankjewel allemaal Ja

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:25

Shenavallie schreef:
RianneH schreef:
Helemaal mee eens Shenavallie! Bepaalde dingen zijn zo overduidelijk onnodig scherp, maar wel in de mode.. Jammer...

En bij zo'n Mexicaanse neusriem hoort natuurlijk een glimmend Pessoa-bit... en als dat niet meer werkt, kunnen we altijd nog overstappen op het vlinderbitje... Triest... Gelukkig zijn er nog een hoop wijze paardenmensen hier op Bokt! Cool

Ik rij met mexicaan en met mijn merrie ook met pessoa, gewoonweg omdat ik haar niet kan houden, en ze totaal niet op mij reageert anders in het concours. Ik heb het alleen in met en om Vork met springen en met mijn merrie de mexicaan ook soms met buitenrijden. Ook de pessoa gebruik ik altijd als ik met mijn merrie rij, met 2 teugels, zodat ik een extra rem heb. Mevrouw smijt haar kaken op het bit, en gaat aan de wandel, en ze gaat lekker hard, ze heeft een keer een arabierXvolbloed ingehaald opt strand. Dusja, zit dus ook nog verstand en veiligheid aanvast Knipoog

Jamiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:58

ik zou het gewoon proberen, als het niks is kun je nog altijd een gewone neusriem weer pakken Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:12

Wordt hier nou serieus een mexicaanse neusriem vergeleken met een pelhalm Clown?
Grappig.

Een mexicaanse neusriem werkt niet veel scherper in als een aansnoerneusriem bijv, ik heb hem dus wel voor de mooi, en hij hangt gewoon los, ik heb verder geen neusriem nodig Lachen. (Ook ivm wondjes bij de mondhoeken trouwens).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:38

Ook ik vind een Mexicaanse neusriem mooi, heb hem zelf ook Lachen
Maar niet alleen om het mooie, ik gebruik mijn Mexicaanse hoofdstel puur met bosritten of als ik ga springen.
Hij zou wat scherper op de neus inwerken hoorde ik. Maar ik doe het ook alleen maar met springen of een bosrit, dan kan ik mijn pony wat makkelijker houden.

Zoals andere ook zeggen; je kan het gewoon proberen, en als het niks is kun je hem nog ruilen / verkopen. Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:09

Ezumii schreef:
Wordt hier nou serieus een mexicaanse neusriem vergeleken met een pelhalm Clown?
Grappig.

Niet door mij, heb je misschien verkeerd gelezen?