sprenger K&K dynamic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re: sprenger K&K dynamic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:04

De Dynamic is trouwens wezenlijk anders dan bijv. de Ultra hoor, naar mijn weten is de Dynamic er niet in watertrensuitvoering. De Ultra is niet tot nauwelijks voorgevormd, dat is wat de Dynamic zo anders maakt Ja

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:12

Hmm ok. Ik rijd mijn paard dus met de K&K (africhtings)bustrens.
Afbeelding
Mijn paard loopt opzich fijn op het bit maar ik vind hem zelf vrij zwaar. Ik dacht dat de K&K Dynamic misschien een goede middenweg zou zijn maar nu hoor ik toch wisselende ervaringen. De inwerking wil ik namelijk wel gewoon gelijk houden.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:49

Remember schreef:
Ik heb 'm ook en ben er wel echt super over te spreken, start nu in de Z en mijn S&T hangt onder de stof in de zadelkamer Ja. Heb er 3 paarden mee gereden en merkte bij alle 3 echt positieve verbetering. Meer kauwen en constanter aanleuning durven pakken. Aandachtspunt met rijden is wel dat ze, omdát het bit zo zacht is, iets meer aanleuning willen pakken en dat moet je als ruiter zijnde weer af laten vloeien. Doe je dat niet (of niet goed) lijkt het me dat ze idd wat stugger aan kunnen gaan voelen. Ik krijg juist altijd complimenten over de aanleuning! Ook moet je echt opletten dat het bit hoog genoeg hangt, mag gerust een gaatje hoger dan een 'normaal' bit.

nou dat had ik nu ook juist, mijn paarden lopen er echt mega fijn mee en idd ik heb hem dus ook een gaatje hoger gehangen en het is echt een aanrader wil niet meer anders

liekeltj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:21

Jah dat bit heb ik gekocht bij divoza en mijn paard heeft nogal een gevoelige mond. Dus toen wilde ik dit bit hebben, omdat men zei dat het ideaal is voor paarden met een gevoelige mond. Het werkt wel bij mijn paard. Mijn paard krijgt geen last van de mond en er onstaan ook geen wondjes. Tijdens het rijden voel ik ook merkzaam dat mijn paard gauw ''meer mond'' geeft en beter nageeft. Ik raad het iemand zeker aan.
groetjess,..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:43

Super fijn bit! Ik heb de bus- uitvoering omdat mijn paard erg gevoelig is en de bus toch net wat rustiger in de mond ligt.
Hiervoor reed ik haar trouwens op een K&K ultra watertrens.
Ben zowieso fan van de bitten van sprenger, zijn het geld zeker waard! Ja

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:58

Ik ben er juist niet zo weg van. Mijn paard werd er erg stug van, ging hangen en kleefde vreselijk aan m'n been. Hing vervolgens m'n watertrens er weer in en ze liep weer super.

Met 't springen ga ik 'm nog een keer goed uittesten, daar gaf 't bitje wel een goed gevoel in vergelijking met m'n watertrens.