Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
unamie schreef:harnessmaker schreef:Niets ten nadele van je zadelmaker maar toch nog een punt ter overdenking:
Bomen worden in vele maten en vormen gemaakt.
Als een boom is aan te passen zonder dat dit technische gevolgen heeft en zo makkelijk gaat, waarom zouden leveranciers dan niet één maat maken die de verkopende partij uit of inbuigd naar de maat van het paard.
Die is er toch? WINTEC![]()
zomaar met een boom gaan knoeien lijkt me idd geen strak plan
maar als je weet wat je doet, kan het wel
ik heb al zeker 10 zadels laten verbreden en nooit geen problemen gehad
harnessmaker schreef:Als je de technische details van een boom kent weet je dat het veranderen van de vorm van de boom gevolgen heeft.....
bij wintec anders niet, waarom dan bij een ander zadel wel?
Alane schreef:Omdat je bij een wintec de boom niet veranderd maar het kopijzer.... en dat is het verschil
Citaat:Und so funktioniert das Prinzip:
Der Sattel wird in das kieffer-Sattelverstellgerät eingespannt, durch Infrarotlampen gezielt und kontrolliert erwärmt und dann mittels einer Messleiste enger oder weiter gestellt. Für den gesamten Vorgang muss das Leder nicht abgenommen werden!
Bitte wenden Sie sich für sämtlichen Ortweiten-Veränderungen an Ihren Fachhändler, der für einen perfekten Service von kieffer speziell geschult wird.
Alane schreef:Kopijzer is wat anders dan een boom ansich.
Dan heb je gegoten bomen die geen kopIJZER hebben en je dus het gehele verband uit de boom kunt halen of zelf de boom verzwakken als je er mee aan het (ver)buigen gaat...
En zoals al eerder geschreven waarom anders verschillende breedtematen als het zo simpel eenvoudig en zonder eventuele schade te veranderen is?
Waarom schrijven sommige fabrikanten/merken op hun site dat er niets veranderd mag worden omdat het de boom kan schaden?
harnessmaker schreef:Bovendien wordt het door fabrikanten van bomen afgeraden om iets aan de boom te veranderen.
Dat er zadelmakers zijn die tegen alle onderbouwde en bewezen argumenten ingaan zet bij mij vele vraagtekens. I rest my case......
Citaat:Eine besondere Garantie gibt es auf die Passier Sattelbäume. Passier gewährleistet bei PS-Sattelbäumen für die Dauer von 5 Jahren und bei Kunststoffsattelbäumen für die Dauer von 10 Jahren ab Herstellung, dass keine versteckten Mängel vorhanden sind. Diese Garantie umfasst alle Mängel, die bei Übergabe des Produktes nicht erkannt werden können und die nicht Folge von unsachgemäßer Behandlung, Pflege oder Reparaturarbeiten Dritter sind.
Alane schreef:Als de fabrikanten al voor knoeiers uit worden gemaakt door jou dan vat ik niet dat je uberhaupt nog een zadel op je paard legt.
krumel schreef:ja, je hebt wel gelijk. Maar als ik hier op stal paarden zie die rugproblemen over hebben gehouden aan zadels van zogenaamde 'vakmannen' hoop ik toch echt dat dat mij niet gaat gebeuren.
Maar ik ben al een beetje aan het rondvragen hier in de buurt. Maar ik heb echt geen idee meer en ik hoop toch redelijk snel iets te hebben haha, achja, ik vind wel iets
krumel schreef:ja, je hebt wel gelijk. Maar als ik hier op stal paarden zie die rugproblemen over hebben gehouden aan zadels van zogenaamde 'vakmannen' hoop ik toch echt dat dat mij niet gaat gebeuren.
Maar ik ben al een beetje aan het rondvragen hier in de buurt. Maar ik heb echt geen idee meer en ik hoop toch redelijk snel iets te hebben haha, achja, ik vind wel iets