Graag jullie mening over Wintec-zadels!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti_haf

Re: Graag jullie mening over Wintec-zadels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:20

ik heb een wintec 2000 dressuur... ik vind het een prima zadel dat van het zweten is onzin... zit verder prima zacht... lekker licht dus makkelijk zadelen en weinig onderhoud...

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:21

Ik heb ook een Wintec. Ik vind het een goed zadel, het ligt normaal gesproken op mijn e-pony maar past ook gewoon op mijn paard. Het zadel heb ik nu denk ik 5 jaar en ik heb helemaal geen slijtplekken of wat dan ook. (de beugelriemen is het 'leer' een beetje afgegaan) Je kunt het zadel makkelijk schoonmaken met een sponsje en lauw water. Het zadel is gewoon op maat gemaakt bij mij, ze zijn komen passen (met meerdere soorten Wintec's) en hebben er direct de goeie boom in gezet.

En ik vind het nadeel bij die leren zadels, dat je met wedstrijden vaak een zwart geworden witte rijbroek krijgt... Haha! Dit heb je niet bij een wintec! De kussens zijn ook niet hard en je kunt ze gewoon laten opvullen. Verdere voordelen zijn idd het lichte gewicht, ik kan al mijn troep ineenkeer meenemen uit de auto. (hoef je maar een keer te lopen Knipoog )

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:24

linky schreef:
Onze Wintec 2000 veelz. ZONDER Cair voldoet super, deze kussens kunnen wel net als ieder ander zadel bijgevuld worden. Wij gaan altijd naar Aat van Triest in Meppel.
Heerlijke zadels! Haha! Haha! Haha! Aanrader! Licht, betaalbaar, zo schoon............... OK dan!

Opvullen kan ook wel maar door de stugheid van het kussen materiaal belemmert secuur vullen.
Leer en microvezel zijn veel flexibeler en daarmee beter te vullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:27

Ik heb een Wintec500 en vidn het een waardeloos zadel.
Je zweet er enorm op, en het maakt een enorme herrie als je aan het rijden bent.
Ik heb nog nooit zo'n miskoop gedaan.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:35

hebben mensen hier ook ervaring met die leather feel zadels? Ik heb écht 0 ervaring met wintec.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:37

Heb met 2 wintecs gereden, en vondt het verschrikkelijk. Bovendien was mijn houding in dat zadel ook verschrikkelijk in vergelijking met normaal..

Dat waren wel met dat nepleer

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:39

O. ik zag net dat je had gekeken naar Wintec500. Dat was die ene waar ik het over had..
VERSCHRIKKELIJK, nooit doen

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:52

Heb ook vaker op een wintec gereden (model weet ik niet), maar ik vind het ook geen succes. Zit ook niet lekker.

Nog een nadeel: bij regen is hij nog een aantal dagen zeiknat. Wil je de volgende dag gaan rijden is je zadel nooit droog en heb je een natte kont..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:02

Ik heb voor mijn haf een wintec gehad en ik heb ook nog nooit zo een miskoop gedaan. Binnen een jaar waren de singelstoten gescheurd en binnen 2 jaar begon ook het zweetblad af te scheuren, ik heb toen in de garantie een nieuwe gekregen en die direct verkocht. Dat zweten is volgens mij geen onzin, aangezien meerdere ruiters de ervaring hebben dat je zelf zelfs een plakkerige bibs krijgt in de zomer. Die losse boom lijkt heel handig, maar de kussens zijn maar beperkt te vullen, dus kans dat het nog niet past, tevens kun je ook de pech hebben zoals ik dat er een doorgedraaide schroef gebruikt is en je de boom er dus niet uit kunt halen. Geef mij maar leer, oke je moet af en toe vetten, maar eigenlijk weegt dat wel op tegen de kwaliteit en zit van het leren zadel.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:10

Ik ben het helemaal eens met sonjim

Ik ben ook een van de ruiters met een plakreet in de zomer dat zadel plakt verschrikkelijk !!

Het is het zadel voor mijn verzorgpony en die van een vriendin maar NOOOOIT meer zo'n zadel

Leer is veel handiger en ik heb absoluut geen last van afgeven met een witte broek

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:37

xDaayx schreef:
Heb ook vaker op een wintec gereden (model weet ik niet), maar ik vind het ook geen succes. Zit ook niet lekker.

Nog een nadeel: bij regen is hij nog een aantal dagen zeiknat. Wil je de volgende dag gaan rijden is je zadel nooit droog en heb je een natte kont..

Dat hen je met een Thorowgood dus geen last van!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:43

wat zijn eigenlijk de gemiddelde prijzen voor zulke zadels? want ik zoek ook een nieuw zadel.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:45

heb ook wintec 500 cair pro dressuur. Heb hiervoor wintec 2000vz cair gehad en thorowgood dressuur. Nou voor mij echt geen leren zadel meer!.

Onderhoud is ideaal, doekje erover een schoon. Hij is licht en past op veel paarden. Lang niet alle paarden maar dat is kwestie van passen ondanks de verwisselbare boom. Wat betreft regen en een natte kont krijgen. Heb ook leatherfeal zadel en ik heb er van die spray opgespoten die waterafstotend maakt. Heb dus nergens last van! En wat betreft slijtage, ik heb daar dus echt geen last van! Heb de beugelriemen onderlangs dus dat kan ook niet gaan slijten. Mocht er iets onverwachts toch kapot gaan heb je altijd je garantie nog.

Van mij hoor je dus niets meer dan lof over dit zadel!

(daanxBien: ik was 550,- kwijt, nieuw)

Mirann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:49

Fyn zadel, maar na 4 jaar kan het gaan verteren..
zit erg lekker, en veel paarden passen de zadels !

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:02

Grote miskoop.
Het paste op geen van de paarden goed, het piepte als ik aan het rijden was en het zat vrij hard. Ben blij dat ik hem snel weer verkocht kreeg. Dat meisje wilde graag een Wintec en op haar paard lag hij wel gelijk goed.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:13

Het hangt helemaal van je paard af of het goed past. Ik heb eerder het oude model (enkel zweetblad) wintec pro dress gehad. Op mijn paard lag het goed, heb er een fijn zadel aangehad. Dit zadel vond ik fijn rijden maar haalt het niet bij de KN die ik nu heb.

Sinds kort heb ik een wintec close contact springzadel met cair (zo'n leatherfeel). Voor dat geld een fijn zadel, maar niet te vergelijken met bijv. een stubbben.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:15

DaanxBien schreef:
wat zijn eigenlijk de gemiddelde prijzen voor zulke zadels? want ik zoek ook een nieuw zadel.

Als je de Thorowgood bedoeld dan begint het met de T4 vanaf een 680 euro, al heb ik de prijzen niet exact in mijn hoofd en geen prijslijst in de buurt.....

Maar voor exacte prijzen kan je mij mailen via de website.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:54

ik heb sinds kort ook een wintec pro dressuur maar wel met leren singelstoten en leren beugelriemen, die beugelriemen van wintec zelf vind ik ondingen.
Zadel zit prima en paard vind het ook prima, wat ik alleen wat minder vind is die extra riem aan je zweetbladen die je nog eens moet vastmaken om je zweetbladen strak te leggen, onding! Lastig met zadel opruimen, dat ding bengelt altijd in mn voerton Lachen

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:33

cissy schreef:
ik heb sinds kort ook een wintec pro dressuur maar wel met leren singelstoten en leren beugelriemen, die beugelriemen van wintec zelf vind ik ondingen.
Zadel zit prima en paard vind het ook prima, wat ik alleen wat minder vind is die extra riem aan je zweetbladen die je nog eens moet vastmaken om je zweetbladen strak te leggen, onding! Lastig met zadel opruimen, dat ding bengelt altijd in mn voerton Lachen

Ja dat extra zweetblad riempje vind ik ook een onding, denk dat ik hem er binnenkort maar eens afsloop omdat ik hij eigenlijk vrij weinig nut heeft als hij er zo losjes aanbungelt Clown Snap het nut er zowiezo niet van..

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:37

ik heb een wintec zadel en die is heel erg goed, je zit er fijn op (mijn mening Haha! ) en hij past goed op mijn pony, je kan het makkelijk schoonmaken met water Lachen

horses19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:54

Ik heb nu bijna 4 jaar een wintec 500 op mijn arabier liggen hij ligt super en zit ook erg fijn. ik heb er geen last van in de zomer dat het gaat plakken.En hij blijft mooi ik heb geen slijtage plekken rij elke dag. op mijn fries heb ik er ook 1 gehad maar daar lag die iets minder mooi op ik heb daar nu een ainsley vanquart op liggen. Lachen

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:57

Wintec 500 = €369.95
Heerlijke zadels!

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:57

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 23:42

Poeh, dit word een lastige keus. Meningen zijn flink verdeeld. Extra riempje aan het zweetblad heb ik ook al aan mijn leren dressuurzadel, dat is dus geen probleem. Het lijkt me alleen heel onprettig om een zweet kont te krijgen onder het rijden en dat zadels dagen nat zijn na de regen is natuurlijk ook heel vervelend, vooral als ik kijk hoe vochtig onze stal is. Het zadel word dan nooit droog.

Ik wil graag bruin tuig. Wintec in het bruin is een mooi en goedkoop alternatief, maar ik zal me nog wat meer verdiepen in deze zadels. Heb een prachtig 2ehands bruin Kiefferzadel gezien, maar ben bang dat deze niet past.

Bedankt voor jullie reacties! Hoop dat er nog meer volgen!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:14

Roelke_ schreef:
Marijuhhhhh schreef:
Wat verstaan jullie onder 'sneller slijten'? Hoelang denken jullie dat een Winteczadel mee gaat?

Wat mij heel vreemd lijkt is dat je elk zadel op maat kunt maken. Is het dan niet nodig dat je dit zadel laat passen of zijn er toch nog wel verschillende maten?

Sneller slijten bedoel ik mee dat je sneller ziet dat het kunststof 'gebruikt' is. Het gaat niet stuk ofzo, maar je ziet wel sneller gebruikssporen wat je bij een zadel van leer soms weer weg kan poetsen met wat vet bijvoorbeeld.

Dat vind ik meevallen. Mijn Wintec is nu een dik jaar oud en nog steeds heel mooi. Ik heb 3 maanden een Rossner gehad en die heb ik in die tijd niet echt veel gebruikt, maar die had behoooooorlijke slijtageplekken van de beugelriemen enz.