hoe komen jullie aan een passend zadel???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

santos

Re: hoe komen jullie aan een passend zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 01:17

wat een ervaringen.
Ik moet steeds denken aan het feit dat ik als 17 jarige mijn eerste paard kocht, naar de plaatselijke ruitersport zaak ging, daar een "leuk"zadel uitzocht en 5 jaar heerlijk heb gereden.

Maar die tijd lijkt voorbij Haha! .

Ik zit er inderdaad aan te denken, de zadel pas service direct te laten komen als het paard er is. Ik rijd voornamelijk recreatief en vind een honderd of 5 eigenlijk voldoende. Voorkomt dit maal een hoop gedoe minder, door marktplaats af te zoeken, zadels op te halen, te passen en vervolgens weer terug te brengen.

De zadels die ik dus geprobeerd heb, zijn kieffers, stubben en kentour geweest. aan het merk lag het dus niet. Op het oog leken ze goed te liggen, maar bij/na het rijden, kwamen dus toch problemen aan het licht.

Let wel, ik zeg niet dat het een moeilijk paard is of zo. Het dier is er nog niet eens Haha! . Maar door ervaring met mijn eerder paarden, deze vraag.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 01:37

Ik heb niet alles gelezen, maar na veel gezeur heb ik nu een passende wintec (andere boom erin laten zetten) en een boomloos zadel (dat vrijwel altijd past). Omdat ik mijn paard zo natuurlijk mogelijk hou verandert hij door het jaar heen nogal eens van formaat: dikker, dunner, meer haar, minder haar, grasbuik, hooibuik etc

Vroeger leken alle zadels wel automatisch te passen en reed je met één zadel meerdere paarden, nooit drukplekken, nooit gekkigheid, maar inderdaad die tijd lijkt voorbij Haha!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 01:49

Ik ben best wel kritisch en ik koop geen dure zadeldekjes, maar mijn zadel moet perfect liggen.

Ik heb het meeste baat bij http://www.bestfitzadelserivice.nl Ik moet geen prutsers aan mijn zadel hebben.Het zadel wordt terplekke opgevuld met het paard erbij. Wegbrengen van een zadel no way, deze weten toch niet hoe het op mijn paard ligt.

00Shirley00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 01:56

Ik heb mijn zadel speciaal laten maken bij Daaleman
Omdat mijn ruin een hele hoge dunne schoft had en brede schouders was er geen passend zadel te vinden. En nu heb ik er een speciaal op maat en het bevalt me prima.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:04

Sorry, moet ff off-topic iets plaatsen!

@Harnassmaker; Patrick, ik kan jou niet pb-en en ook niet antwoorden op je mail maar ik heb hem ontvangen!!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:24

ik zou bestfit eens proberen.
zitten bij je in de buurt en hebben verstand van zaken.

willem is een typisch voorbeeld van wat slechte zadels met je paard kunnen doen. en dat wilje echt niet.. hoeveel problemen ik ermee gehad heb.
nu eindelijk gaat het goed en begint hij zelfs weer te groeien in zijn spieren.