aerdenhout1 schreef:Dit is een dressuurzadel!!! Maar dan een uit de oude doos!
Persoonlijk zou ik dit zadel niet gebruiken om mee te gaan springen, maar ook niet om dressuur mee te gaan rijden. Als je dit zadel zo neerlegt dat de kussens op de rug van het paard liggen dan zal je zien dat de hele pasform eruit is!
De kussens zijn veels te dun, zodat de voorkant van het zadel helemaal naar voren zal gaan en bijna op de schouders van het paard gaan hangen! In vroegere tijd was dit denk ik een goed zadel, maar tegenwoordig worden ze gelukkig steeds beter gemaakt!!
De kussens zijn niet te dun hoor. Als het zadel maar past. Een zadel heeft niet altijd keilkussens nodig, als het maar past. Mijn Maestoso had eerst ook geen keilkussens. Dit was bij mijn jonge paard eerst niet nodig. Later bij een controle heeft de zadelmaker ze alsnog erin gezet, toen was mijn paard behoorlijk gegroeid in hoogte, breedte, enz.
Dit zadeltje op de foto kan misschien best met zulke kussens prima gepast hebben op een paard.
Maar ik denk dat het achterover kantelt bij de meeste paarden.
Laat dus wel de zadelmaker er naar kijken. Het model staat mij niet echt aan, het lijkt en vzh richting dressuur, goedkoop in elkaar gezet.