Pagony Saumur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: Pagony Saumur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:47

Ik zag dat hoofdstel ook al op de site, vind het een mooi hoofdstel die Pagony Saumur.

Maaar.. Die Kieffer Katharina is ook helemaal super! Haha!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:38

Florentine_ schreef:
Ik zou geen Pagony nemen

Waarop baseer je dat Lachen ?

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:40

germie schreef:
Voor 60 euro mag je heel wat verwachten vind ik. Ik denk dus dat de saumur een behoorlijk goed hoofdstel is. Niet stug, rvs gespen, enz. Het verschil tussen de Anky en de Saumur zou in mijn ogen klein moeten zijn, je zou grotendeels het prijsverschil hebben. En dus zou de keuze makkelijk zijn: gaan voor de prima pagony. Bij Anky betaal je vaak voor het merk vind ik. De rijbroeken net zo. Er is een model dat 180 euro kost en de witte versie hiervan schijnt notabene door. Dus die broek is geen 180 euro waard.

60 euro voor een hoofdstel is toch absoluut niet veel? Verward
Verder ken ik het merk Pagony niet, dus weet ik niets over de kwaliteit..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:51

Ik heb het hoofdstel gezien en in handen gehad. Leuk hoofdstel hoor. Lijkt inderdaad behoorlijk op de Anky. Alleen als je ze naast elkaar houdt zie je als je heel goed kijkt een beetje verschil. Dit verschil zit dan in de afwerking van de bollering op de neusriem en het merkje. Verder niet.

Overigens heb ik altijd goedkopere hoofdstellen. Althans, ik koop ze dan in de aanbieding. 60 euro vind ik dus wel echt veel voor een hoofdstel. Mijn duurste is 55 euro, eentje van IR (stang en trens) in de aanbieding gekocht.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:54

Germie: Dat kan toch geen goede kwaliteit zijn? Voor een S&T 55 euro? Bloos! Een goede neusriem alleen al kost 3 keer zoveel! Bloos!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:57

Ja, en IR is zeker ook troep?
Ik heb een paar hoofdstellen van Chetak (ook aanbieding en s&t-uitvoering), mooi engels leer. En dus eentje van IR. Losse neusriemen zijn altijd duurder dan een compleet hoofdstel.
Serieus, voor 60 euro heb je echt wel een goed hoofdstel. De Pagony Rennes kost 40 euro en is bijvoorbeeld ook een leuk hoofdstel. Een vriendin van mij heeft dat hoofdstel al een aantal jaren en het is nog steeds als nieuw.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:03

Ik heb alleen maar pagony gehad. Mijn hoofdstel (de speciaal) is 3 jaar oud, lekker soepel en nog steeds goed! Mijn vorige pagony hoofdstel is nu 5 jaar oud en nog steeds in gebruik (en soepel) Tijdje gebruik maakt het hoofdstel wel soepeler. Beide hoofdstellen zien er nog als nieuw uit!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:05

Losse neusriemen duurder dan een compleet hoofdstel? Verward Waarom zouden ze ze dan los verkopen, dan zou toch geen kat nog een losse kopen? En voel je niet zo op je tenen getrapt,ik heb het toch nooit 'troep' genoemd? Verder ken ik IR (ik veronderstel Imperial Riding?) niet, enkel van naam, ik heb het bij ons nog nooit in de winkels gezien dus over de kwaliteit kan ik niets zeggen.
Ik vond het gewoon een gekke prijs.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:07

Wat doen jullie trtouwens met de Pagony hoofdstellen...
Die hebben aan de ene kant een hard glanzend laagje, en de andere kant is normaal leer waar olie snel intrekt.

Heb het idee dat de bovenkant vetten niet echt zin heeft?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:58

Bij mij trekt het leer er ook altijd bij de bovenkant in Knipoog Maar onderkant invetten is het belangrijkste. Net zoals met het zadel is de ruwe kant invetten het belangrijkste omdat daar het meeste olie word opgenomen.