Wintec past altijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wintec past altijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:21

Wat grappig dat daar dus ook nog verschil in zit!
Mijn boom was echt 100% plastic... ook gewoon een originele Wintec, nieuw.

Ik had 't zelf wel prettig gevonden als ze van ijzer waren, want dan kun je ze inderdaad nog wat buigen.
Het zou toen fijn zijn geweest als mijn boom breder kon, maar dat gaat niet echt met plastic, dat breekt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:36

Hypofocus schreef:
Wat grappig dat daar dus ook nog verschil in zit!
Mijn boom was echt 100% plastic... ook gewoon een originele Wintec, nieuw.

Ik had 't zelf wel prettig gevonden als ze van ijzer waren, want dan kun je ze inderdaad nog wat buigen.
Het zou toen fijn zijn geweest als mijn boom breder kon, maar dat gaat niet echt met plastic, dat breekt Knipoog

T'is maar wat je grappig vind... Verward
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje schandalig..

En dat deel verbuigen van de boom heeft geen zin, dan heeft andere deel van het kopstuk geen nut meer, dan zit er teveel speling tussen, en sluit het niet meer mooi aan.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:42

Op mijn haf paste het ook niet echt lekker, in eerste instantie wel maar na een opaar keer rijden werd het steeds, minder. Daarnaast scheurde bij mij de singelstoten binnen een jaar af en nog een paar maanden later begonnen de zweetbladen ook nog te scheuren, voor mij dus gewoon weer een leren zadel. (tweedehands Ainsley met verstelbare boom en helemaal aangepast op mijn paard)

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:47

Ik heb ook zo een zadel onder dat mom gekocht van....kan altijd passend gemaakt worden.
Geprobeerd maar ligt nog steeds niet goed.
Zit nu helaas toch met een niet passend zadel in mijn maag die ik niet meer terug kan brengen. Boos! omdat de zadelmaker zei dat hij wel passend gemaakt kon worden. Maar ja nu hij opgevuld is enzo kan ik hem dus niet meer terug brengen.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 01:01

ik geloof niet dat elk wintec zadel op alle paarden passen
ieder paard heeft een andere rug

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:57

nanou schreef:
Was gisteren in een paardenwinkel om te informeren naar een Wintec zadel.
Nu zei de verkoper dat die zadels altijd passen.

Graag jullie ervaringen!

Ik heb een Wintec gehad toen ik mijn paard net had, draaamaa...
Ik heb alle bomen gehad, hoe dan ook bleef het schuiven e.d.

Een zadel moet niet alleen bij de boom passen qua wijdte, maar bijv. ook het kanaal moet goed zijn en de vorm van de kussens ook.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:08

Bij mijn paard sloot de achterkant van het zadel niet goed aan terwijl ik wel een passende boom had, Wintec past dus niet altijd

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:23

Nee hoor, ook hier: de goede maat boom maar het zadel klapperde van achter en knelde wat op de schoft. Weer verkocht aan iemand op wiens pony hij gelijk heel netjes lag!
Heb veel mensen gehad die hem zo wel wilden kopen, omdat ze er evt. wel een andere boom in wilden zetten en daar ook tegen uitgelegd dat het helemaal geen garantie is dat het zadel past. Ben blij dat ik hem kwijt kon aan iemand bij wie het zadel wel gelijk goed lag! Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:41

Is dikke onzin dat een Wintec altijd past, geen enkel zadel is direct passend. Daar zullen aanpassingen aan moeten gebeuren. Dit was gewoon weer een verkoper die centen wilde verdienen over (letterlijk en figuurlijk) de rug van een paard en ruiter Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:01

Bij mijn pony is wintec één van de weinige zadels die past, ja. Lachen Maar ik weet niet of dat ook zo bij andere paarden is..

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:45

volgens mij past het zeker niet op ieder paard, ze hebben allemaal een andere rug en met opvullen en een boom verwisselen kan je het niet altijd oplossen. je hebt geluk als ie goed past, bij mij past ie haha

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:48

Als je dan toch wil kiezen voor kunststof en aanpasbaar kies dan voor een thorowgood. Bovendien veel beter aan te passeen in de kussens.
Voor meer info zie onderschrift.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:52

nee hoor dat is absoluut niet waar, op mijn pony past die ook niet..hij klapperde van de achterkant en schoof erg naar voren dus hij past echt niet ALTIJD.. maar het is wel zo doordat je de boom kunt vervangen door er een ander in te zetten past die wel sneller dan een leer zadel.. dan duurt het wat langer en is het lastiger om te boom evt. te laten vergroten/verkleinen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:38

casanova schreef:
en dat komt omdat mensen de beugels zelf gaan verbuigen,trouwens ruitersportzaken doen het ook..die wilde toen mijn zwarte beugel wel naar een witte verbuigen.
niet netjes en zeker niet als het niet vermeld wordt bij de verkoop van een zadel.

Deze beugels zijn allebei nieuw.

mynique schreef:
Ik heb ook zo een zadel onder dat mom gekocht van....kan altijd passend gemaakt worden.
Zit nu helaas toch met een niet passend zadel in mijn maag die ik niet meer terug kan brengen. Boos! omdat de zadelmaker zei dat hij wel passend gemaakt kon worden. Maar ja nu hij opgevuld is enzo kan ik hem dus niet meer terug brengen.

Welke zadelmaker heb jij erbij gehad?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:21

Bitch schreef:
casanova schreef:
en dat komt omdat mensen de beugels zelf gaan verbuigen,trouwens ruitersportzaken doen het ook..die wilde toen mijn zwarte beugel wel naar een witte verbuigen.
niet netjes en zeker niet als het niet vermeld wordt bij de verkoop van een zadel.

Deze beugels zijn allebei nieuw.

mynique schreef:

Welke zadelmaker heb jij erbij gehad?

Een uit Vijfhuizen

monique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:49

ik denk niet dat een wintec ALTIJD past.. Ik heb zelf wel een wintec en ik ben nog geen 1 paard tegen gekomen die het niet paste.. maar dat kan ook best toeval zijn

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:01

Op mijn pony ligt nu ook een wintec, nadat er tijden een kieffer op heeft gelegen. Hij past prima, mag misschien nog achter ietsjes worden bijgevuld, maar dat is een kwestie van kijken of hij van achteren nog zakt door het rijden (tot nu toe nog niet).

devlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:51

Ik had bij mijn pony ook een wintec zadel maar die paste totaal niet. Ik heb er ook verschillende bomen in gehad maar het hielp niks. Dus het klopt zeker niet dat wintec zadels altijd passen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:54

ik ben erg tevreden met mijn 2 winteczadels, ik heb er 1 met de rode boom en 1 met de witte, het zal inderdaad niet op ieder paard passen, maar wel op veel lijkt me Knipoog

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:07

5 x meer kans dan een zadel met vaste boom..6 kleuren bomen

groen,geel,zwart,rood,blauw en wit
Laatst bijgewerkt door casanova op 27-02-07 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:04

Wintec past niet altijd. Het is alleen een zacht zadel dus paarden krijgen er minder snel hele erge drukkingen van volgens mij.
Weet ook niet helemaal precies hoe dat zit

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:13

Wintec past inderdaad niet altijd. Iedere paardenrug is anders en dat heeft niet alleen met de grootte van de boom te maken. Het voordeel van Wintec is wel dat ze erg licht zijn. We hebben mijn fries ingereden met een Wintec zadel. Er is twee keer een andere boom ingegaan, dus regelmatig gecontroleerd en toch begon mijn paard met aanspringen in galop te bokken. Ik heb meteen het Tweespan laten komen. Conclusie: zadel lag helemaal niet goed.

Vooral voor barokke paarden (en eigenlijk voor veel andere paarden ook), is het belangrijk dat ze ruimte hebben in hun schouder om te bewegen. Ik heb nu een Fryso zadel met teruggesneden schouderblad en wil echt niets anders meer. Mijn paard loopt happy en het zit voor mij ook veel lekkerder. Wintec is dan wel wat goedkoper, maar ik zou je adviseren om toch nog even door te sparen en op zoek te gaan naar een ander zadel. Tweespan verkoopt ook andere zadels en de passervice is prima. OK dan!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:21

ik ben erg te vreden van de wintec 500 dr.
Mijn arabier heeft een heel moeilijke bouw.ZE heeft een redelijke schoft , maar een hele brede .
Ik heb met een ijzerdraad de schoft van mijn paard opgemeten,en gevormd.En dan daarmee naar mijn zadelmaker gegaan en hij heeft een boom laten maken.
Een zilvere:p hihi.Bijna het zelfde als een witte maar dan met iets meer hoge schoft.ERg handig die wintecs.Wel vind ik dat ze wat naar achtere kantelen dus zijn de kussens bijgevuld.
het ligt nu heel goed op mijn arabier.
Het fijne is dat ik er gewoon een zwarte boom in moet steken en dan past het ook op de new forest van mijn beste vriendin.
Ik ben erg blij met dit zadel , en het zit ook erg goed.

@ mensen die zeggen dat ze hard zitten:je mag kunststof wel niet vergelijken met een leren zadel.Die hebben meestal een gelzitting erin.Dus dat is anders.Maar dat heb k verholpen met een merino schapen bontje.Super!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:29

Onzin, hangt van de rug van je paard af Clown