ik heb drie paarden, waarvan één negenjarige E-pony ruin, die heeft:
westernzadel dressuurzadel pad 2 borsttuigen 5 hoofdstellen (drie met bit, maar die gebruik ik haast niet meer) 6 halsters lading halstertouwen drie trainingslijnen longeersingel bijzettouwtjes 9 dekjes, waarvan één echt politiedekje, en één pad. regendeken winterdeken onderdeken wollen deken fleecedeken 2 setjes bandages 2 paar peesbeschermers 3in1 beschermers touwhalster
mijn vierjarige NMPRS merrie heeft:
karretje tuig menzweep bitloos hoofdstelletje vier halsters showhalster voor keuringen 2 touwhalsters 2 trainingslijnen longeersingel 2 paar peesjes 2 paar bandages 2 dekjes regendeken winterdeken 2 fleecedekens 2 trainingslijnen
mijn tien maand jonge veulen heeft:
2 halsters touwhalster halslijn 2 trainingslijnen peesbeschermers (buiten gebruik, liggen er nog omdat ze te groot zijn voor mijn merrie) hoofdstel (nu in gebruik icm neusriem) showhalster/ hoofdstel voor keuringen (alleen in gebruik als halster) fleecedeken (die hij pas over twee drie jaar aankan)
verder heb ik nog allemaal losse spullen, die voor allemaal gebruikt worden, poetsspullen heb ik allemaal twee keer, één set voor de kleintjes en één voor de grote, er moet nog een derde bij zodat ze allemaal een eigen hebben.
rubberen rosborstel plastic roskam hoevenkrabbers (véél! één voor onderweg, één los in de stallen, één in elk poetssetje, één in de bekapkoffer... etc) messen (ook véél, één op de wagen (voor noodgevallen), één in elke poetskist, één in mijn zadelkast, één aan de deur (altijd binnen handbereik), en één in mijn zak (nog makkelijker)) hoefrasp hoefmes hoefrenet harde borstel halfharde borstel halfharde glansborstel met lange haren zachte borstel met haren spons glansborstel van geitenhaar schapenwol (voor de finishing touch) toiletteerschaar glansdoekjes manen ontklitter (rider's magic) glansspray hoefvet hoefteer paardenshampoo crème spoeling
en een goede EHBO stalkit mag ook niet ontbreken:
steriel verbandgaas minischaartje naaigaren pleisterbandage drukverband (alleen voor echte noodgevallen) twee soorten tape egyptische gel uiercrème (de dikke) violetspray betadine in verschillende vormen
ik ben vast nog wel dingen vergeten, maar dit zijn wel de hoofdzaken.
2 wintec vhz zadels 1 dressuur zadel 1 western zadel 6 hoofdstellen 15 Halsters met halstertouwen (ook hele oude) 1 longeertouw 2 rijzwepen 1 longeerzweep tassen vol met shabrakjes 8 setjes peesjes met strijklappen 1 set bandages 3 in 1 beenbeschemers van kieffer 2 pads voor me western zadel 2 poetskoffers vol met borstels 2 zadel schapen bontjes 4 winterdekens 2 zomerdekens 2 regendekens 2 tussendekens 3 fleece dekens 4 losse bitten die niet aan me hoofdstellen zitten
verder heb ik nog los in me kasten liggen
betadine srub betadine shampoo groene leem hoef vet en olie zadel vet en zadel zeep 2 setjes losse beugels met beugelriemen vaseline blauwsel elastiekjes scharen dekensingels
- 3 zadels - 5 hoofdstellen en nog een paar losse onderdelen - 5 setjes peesbeschermers, waarvan 3 paar actief gebruikt Ik schaam me nu al - Een hele grote stapel dekjes waarvan er 6 veel gebruikt worden - bontonderlegger - een stuk of 7 halsters en iets van 5 touwen - longeerlijn en 2 longeersingels - een aantal bitten - 2 sets transportbeschermers - 3 en een half paar springschoenen - een stuk of 8 zweetdekens - 2 vliegendekens - 2 150 grams dekens - een stuk of 3/4 300 grams dekens - uitrijdeken - martingaal (ghehe, die is verstelbaar en past op beide beesten) - natuurlijk voor allebei een poetskist met inhoud - Een hele hoop EHBO achtige dingetjes - longeerzweep en een paar dressuur- en springzweepjes
Hmm, ik denk dat ik het meeste zo wel gehad heb...
1 hoofdstel 1 zadel 2 bitten 4 paar peesbeschermers 1 cap 2 paar handschoenen 2 zwepen 1 longeerzweep 1 longeersingel 1 longeerlijn 12 sjabrakken 4 halsters+ touwen 1 zweetdeken 1 winterdeken een doos met teer en vet.. en voor t hoofdstel te vetten. Zak wortels, zak paardensnoepjes
-2 poetskisten -4 hoofstellen (1 voor Shet, 3 voor pony) -10 Halsters+touwen (5 shet, 5 pony) -18 dekjes -2 paar peesbeschermers -2 winterdekens -2 zweetdekens -2 dozen paarden snoepjs -2 longeerlijnen -1 zadel -1 longeerzweep -Zak musli -1 koffer met medicijnen -1 doos met hoefteer en alles -2 likstenen -2 vliegenspray -1 antiklit -Lijnzaad -Knoflookpoeder -zeewier -elatiekjes Nou nu weet ik het niet meer hoor.. Is wel genoeg dacht ik..
voor 1 pony; 3 zadels 5 hoofdstellen 10 halsters ofzo 4 touwen 2 longeerlijnen tig bandages/beschermers etc. transportbeschermers 3 longeerzwepen 4 gewone zwepen 6 dekens (ong) veel te veel borstels enzo
kortom, van alles dubbele dingen. overigens wel handig om er bij te vertellen dat ik eerst 3 paarden had en van deze 3 zadels daarvan ook 1 nog van zo'n paard was(en die ook op deze past), zelfde met hoofdstellen(2 van de andere geweest) en borstels/halsters/touwen/bandages etc. overigens heb ik nog 1 shetlandwesternzadel een ander oud zadel wat deze niet past.
Voor mijn bijna driejarige arabiertje heb ik: 1 zadel 1 hoofdstel 3 halsters 2 halstertouwen 1 paar peesbeschermers 1 fles antiklit 1 dekje nog maar (maar ik rijd hem nog niet dus ik heb nog geen dekjes nodig) 1 longeerzweep 1 longeertouw 1 poetskoffer 9 borstels 1 pak babydoekjes 1 bit 1 zak kruidenmuesli 1 doos snoepjes 2 flessen shampoo 1 zweetdeken 1 360 gram winterdeken 1 300 gram winterdeken 1 flesje gel voor dikke benen 1 liksteen 1 zak appels 1 pot leervet