Is dit te mooi om waard te zijn? Starterspakket voor 225-,

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Is dit te mooi om waard te zijn? Starterspakket voor 225-,

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:23

Ik ben er zelf ook ingetrapt een half jaar geleden. Een zadel van de zadelmakt. De kwaliteid is om te huilen. Ik heb enorme gebruiks sporen op het zadel zitten. En dan niet een klein beetje maar echt een heleboel. Het slaat helemaal wit uit. Ik heb nu de ranger veelzeidigheids zadel (ales je naar http://www.zadelmarkt.nl gaat en dan zadel) Maar daat waar de beugels en de laars zitten is het dus helemaal bruin wit weggesleten. Niet dat je het voor de rest zien hoor maar het is wel heel erg lelijk.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:26

klopt wel.
Wij hadden ook een tijdje een starterspakket voor €100,- was slechte kwaliteit. maar voor iemand die 1 x per week op een pony rijdt, is het misschien wel leuk.

Mizz_Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:27

ja idd ik zou niet verwachten dat het iets van topkwaliteit is, maar het is mischien wel handig om te kopen en dan kan je het lateraltijd vervangen tot je gewoon kwaliteits spullen hebt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:34

Kijk voor een kindje met een shetje die een keer per week rijd.
En het zadeltje zou goed zitten zou je het kunnen overwegen!

Maar verder zou ik het persoonlijk niet doen.
Ik heb een 2dehands zadel gekocht bij een zadelmaker!
Het zadel was nog heel erg goed en het was een merk zadel!
Heb er nu al bijna 3 jaar plezier van.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:36

Er was ook een hele tijd geleden zo'n 'starterspakket' en 'aanbiedingen' bij de Liddll ; een zadel dat álle paarden zou passen :S yeah right.. Dat zadel was ook zo rond die prijs, met inbegrip van borstels, zweepje etc. Ik zou toch echt nooit een zadel van de zadelmarkt kopen, of een startersset. Misschien loopt je pony wel beter op bijv. een Bustrens oid. er zit een bit bij in, in dekjes heb ik vaak liever zélf de keuze welke kleur en welk type, en ik zou dus ook nooit een zadel bij bijvoorbeeld de aldi of de liddl kopen, want ja; dit wordt ook steeds meer een trend. Straks kunnen we bij de drogist ook onze zadels halen.... Knipoog dat gaat me een beetje te ver, deze ontwikkeling.

@ TS: misschien kun je hier ook eens op bokt rondneuzen; hier worden vaak toch wel zadels van betrouwbare kwaliteit aangeboden Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:41

Zoiets is gewoon inspelen op de verkeerde bezuinigingen van de mens Bloos Althans, zo zie ik het. Als je investeerd in een degelijk, goedpassend en kwalitatief een goed zadel. Ben je gemiddelt ongeveer tussen de 1800-2000 euro kwijt. Zo`n zadel zit bij een vakman levenslang garantie op, gaat zeker 25 jaar mee. Reken 2000euro verspreid over 25 jaar eens uit Knipoog Idemdito met een goed hoofdstel.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:03

RUBYWHITE schreef:
Zoiets is gewoon inspelen op de verkeerde bezuinigingen van de mens Bloos Althans, zo zie ik het. Als je investeerd in een degelijk, goedpassend en kwalitatief een goed zadel. Ben je gemiddelt ongeveer tussen de 1800-2000 euro kwijt. Zo`n zadel zit bij een vakman levenslang garantie op, gaat zeker 25 jaar mee. Reken 2000euro verspreid over 25 jaar eens uit Knipoog Idemdito met een goed hoofdstel.

Daar ben ik het helemaal mee eens Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:08

hahaha, pasgarantie??!!
ik zou er bijna heen rijden met paard en al! kijken of ze iets hebben wat past! Haha! ik heb een hele brede quarter en ben al tijden op zoek naar een dressuurzadel... Clown
vragen of ik korting kan krijgen als ik al die andere spulletjes niet neemm... Cool

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:08

en mocht je niet teveel willen uitgeven, ik ben erg tevreden met mijn wintec cair dressuur pro zadeltje. Rond de 500/600 euro en een hoofdstel tja rond de 50,- heb je ook een goede. Zou eerder hiervoor kiezen dan voor wat anders.

Het zadel van dat plaatje heb ik ook gehad, inderdaad ook starterspakket van mijn paard, ook zo;n hoofdstel, de gespen 'braken' gewoon af en het zadel was ook flut.

Hoop dat je nog even door kan sparen voor iets 'beters'

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:14

Hmm.. Ik zou het zelf niet doen. De kwaliteit zal niet super zijn ben ik bang.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:20

Ik zou het ook niet doen, denk dat de kwaliteit niet zoveel is.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 20:04

ik doe het ook niet Knipoog Bedankt allemaal!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:39

s&k heeft helemaal geen verkeerde zadels hoor. Niet dat het echt topkwaliteit is, maar een jaar of 4-5 gaan ze zeker wel mee. Ze worden inderdaad bruin, maar dat worden soms zelfs topmerken.
De pasvorm is minder makkelijk dan een stubben. Maar als het past, dan is het een leuk beginnerszadel.
Ik vind 225 euro overigens niet eens heel goedkoop. Dit omdat de Havik zadels van s&k nieuw zo'n 165 euro kosten. En een hoofstel kost 20, bit 10. Ledervet 5 en halster ook 5, touw ook 5, borsteltasje 5, dekje 10 euro. Zit je op 225.
Dus alles los ergens kopen is net zo duur.
Laatst bijgewerkt door germie op 15-02-07 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:40

De enige juiste beslissing heb je al genomen! Dit moet je echt niet kopen. Dit is wat men noemt: TROEP!
Ga maar fijn op zoek naar een goed merk tweedehands zadel voor een leuke prijs. Een zadelmaker laten passen en evt. aanpassen. Dat is nog altijd goedkoper en paardvriendelijker dan die goedkope troep.(en mensvriendelijker, je wilt niet weten onder welke omstandigheden de goedkope "zadels" worden vervaardigd)

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:41

Iemand bij ons op stal heeft zo'n zadel (voor zover ik het op de foto kan zien), maar ik kan er echt niet op rijden. Ik heb het gevoel dat je er meteen naast ligt als ze iets doen.. Maar dat is mijn ervaring..

Krisje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:28

Nienke_17 schreef:
Ik zag op zijn eigen site staat dat het op maat wordt gemaakt :S Lijkt me wel wat vreemd voor zo'n prijs..

Ze worden natuurlijk niet echt daar met de hand op maatgemaakt. Hij bedoeld daarmee dat hij het zadel/ hoofdstel etc. past en er eventueel gaatjes bijmaakt. Of een groter of kleiner zadel/halster/hoofdstel van maakt. Snap je.

Natuurlijk is dit geen topkwalitiet, maar als gewone recreatieruiter is er niets mis mee.
Waarom de prijs niet hoog is. Dat komt doordat Jansen van den Hout veel partijen met halster/hoofdstellen en zadels koopt. En omdat het niet hun hoofdproduct voor de verkoop is hoeven zijn hieruit geen maximale winst te behalen zoals de meest ruitersport zaken wel doen.

Mocht je zadel niet passen dan kun je er altijd mee terug gaan. Vaak hebben ze wel verschillende soorten zadels.

Als je echt voor de sport een zadel nodig hebt is dit natuurlijk niet echt geschikt. Maar ja paardrijden is en blijft toch een dure hobby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:34

ik heb toen ook de startersset van zadelmarkt gekocht en heb er nu 3 jaar later nog steeds veel plezier van het zadel!
het dekje gebruik ik eigenlijk niet omdat ik meer van de luxe dekje's ben en hoofdstel heb ik cadeau gedaan aan mensen die nog maar net begonnen waren en nog niks hadden Lachen
die gebruiken het nu, 3 jaar later, nog steeds met veel plezier!!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 18:11

okee dank je Lachen Ik zal het nog eens overwegen!