hoofdstel Passier, GS, Stubben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Re: hoofdstel Passier, GS, Stubben

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:33

drenthie schreef:
asjemenou schreef:
Stubben bridle with crank caveson

Wat betekent dit in hemelsnaam?? (sorry, ben erg slecht in engels)
Is wel een lange naam voor een hoofdstel!

Dat heeft te maken met de neusriem. In dit geval gaat het om het aansnoermodel Knipoog

Crank betekent aansnoer in het engels. Caveson is een nette woord voor noseband geloof ik.. Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:30

o zo!
Weer iets geleerd!

(Wat is dat trouwens voor hond in je avater? Lijkt sprekend op de onze!)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:00

De getoonde hoofdstellen van Passier zijn hun "B-uitvoering" terwijl de getoonde Stübbens de "echte" zijn.... in dat geval geef ik voorkeur aan de Stübben Ja

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:29

Ik heb hem tweedehands gekocht voor 140. Nieuwprijs is geloof over de 200 euri.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:29

Aimee schreef:
De getoonde hoofdstellen van Passier zijn hun "B-uitvoering" terwijl de getoonde Stübbens de "echte" zijn.... in dat geval geef ik voorkeur aan de Stübben Ja

Vraag me af wat er B is aan de passierhoofdstellen?

heb de mijne inmiddels 2 jaar en ben er absoluut niet zuinig op maar het leer is supergoed en soepel

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:18

De B versie van passier is vele eurotjes duurder!!!
En die zijn gewoon nog mooier.
Maar wat voor passier B kwaliteit is, is voor veel andere merken A kwaliteit.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:44

Vele eurotjes duurder? Die Passier B kwaliteit worden hier getoond en kosten 150 euro. Minder dan een A kwaliteit Stübben hoofdstel met aansnoerneusriem dus. De Passier B kwaliteit is vele malen minder.... het leer is behoorlijk grof, is niet mooi afgewerkt. Vergeleken met Stübben is dit al opmerkelijk, maar zéker vergeleken met de A kwaliteit.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 08:10

Ben ik niet met je eens Aimee
Mijn "zogenaamde" B Passier is vele malen mooier afgewerkt dan de Stubben die ik heb, veel zachter, soepeler en veel sierlijker door het mooie smalle leder. De Stubben is in alle opzichten minder, terwijl dat een 170,= model was...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:57

Mijn ervaring is dat het leer van de Passier B kwaliteit grof en gepild is. Wel smalle riempjes, maar dat heeft een IR hoofdstel bijvoorbeeld ook vaak.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:13

Ik ben het helemaal met Aimee eens, ik heb beide hier hangen dus spreek uit ervaring Ja
De B-Passier is echt geen verkeerd hoofdstel, maar de Stübben is beter. Vind alleen de bakstukken van de Stübben wat te breed.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:51

Dan zal mijn Stubben wel heel slecht zin ondanks het de dure versie is? Verward Mijn passier was 200,- en is toch echt veel soepeler en beter afgewerkt, absoluut niet grof en gepilt, da's echt de grootste onzin...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:54

Alina schreef:
Dan zal mijn Stubben wel heel slecht zin ondanks het de dure versie is? Verward Mijn passier was 200,- en is toch echt veel soepeler en beter afgewerkt, absoluut niet grof en gepilt, da's echt de grootste onzin...

Pardon?
Mag toch gewoon wel mijn mening en ervaring hier neerzetten Verward

Soepel is overigens ook zo'n relatief begrip, mijn Passiers van 400 euro en meer zijn lang zo soepel niet als mijn Passier Gemini, toch is dat veel prettiger leer. De gemini zou ik eerder als slap bestempelen Ja

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:58

Ik toch ook?
Ik heb hem hoofdstel dagelijks in handen, is van het fijnste leer Ja Ook beter dan de Otto Schumacher die ik had.
Die Stubben ben ik zat, zadels heb ik allemaal van Stubben, maar hoofdstellen hoef ik er nooit meer van..

Maar da's mijn ervaring, en ook ik mag die geven ookal ben jij het er niet mee eens Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:00

Ik heb geen moeite met die mening, die respecteer ik. En ook al ben ik het er niet mee eens, zal hem niet als grootste onzin bestempelen zoals jij dat wel met mijn mening doet.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:03

Ik dacht dat ik Aimee quote, en niet jouw uitspraak Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:07

Er staat geen quote en jouw reactie staat pal onder de mijne, maar dan nog snap ik je manier van reageren niet.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:16

Verward

Ik zeg alleen dat het onzin is dat alle Passiers zo zijn als Aimee omschrijft, nogmaals, mijn Passier is vele malen beter afgewerkt dan mij dure versie van Stubben. IK heb ook beide hangen en spreek dus ook uit ervaring.
Jij voelt je blijkbaar aangesproken terwijl ik het niet eens heb over jouw mening maar die van een ander...

Maar goed, dit gaat wel erg off-topic...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:29

Alina.... ook al quote je mij, ik heb nergens uitgelaten dat ik moeite met jou mening heb. Heb alleen gezegd wat mijn ervaring is en die is anders dan die van jou. Sjuimpjes mening geeft alleen maar aan dat er kennelijk meer Passier B kwaliteit hoofdstellen op de markt zij dan ik in handen heb gehad die qua kwaliteit onderdoen voor een A kwaliteit hoofdstel.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:32

Dat zeg ik toch ook nergens? Ik vind het alleen onzin dat er gezegd wordt dat alle Passiers grof en gepilt zijn, that's all Knipoog
Maar misschien heb ik toevallig het maandagmorgen-model van Stubben en een top-dag-uitvoering van Passier?
Ik zet alleen mijn ervaringen neer, en die zijn klaarblijklijk heel anders dan die van jullie.
En nogmaals, dit gaat erg off-topic...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:37

Hmmm.... ik heb zowel A als B merk Passier hangen, en ook Stübben hoofdstellen, en ik vind de B merk Passier echt geen slecht hoofdstel hoor Verward Ik vind hem vele malen fijner en mooier dan de Stübbens.

A kwaliteit Passier is een klasse apart, maar je kunt de Stubbens ook echt niet op gelijke voet met die hoofdstellen zetten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:45

Ik zeg ook niet dat het een slecht hoofdstel is Zep Knipoog wel dat naar mijn ervaring een B Passier minder is dan een Stübben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:51

Nou, naar mijn mening dus zeker niet

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:58

Ik heb de Gemini met bling. Ben erg tevreden.
Mijn paard heeft een iets lang hoofd en dan is de verbinding met de sperriem aan de neusriem wel mooi.
De springteugels zijn erg prettig. De gesp is niet het middenpunt, maar een vlak stukje leer, dat vind ik ook prettiger, dan bij goedkopere teugels.
Mooie kwaliteit leer, niks mis mee.Ik gebruik het elke dag.

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:49

Ik heb en Ariës. Ik vind het een heel mooi hoofdstel, het staat ook goed op mijn paard. In het begin had ze een beetje last van irritatie bij de neusriem, maar dat was eigenlijk met een paar dagen verdwenen.

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:14

Ik heb de Passier Scorpius. Was direct verlliefd toen ik dit hoofdstel zag.. Ontzettend zacht, spoepel leer wat heel mooi blijft. Daarnaast een extra onderlegd kopstuk wat de druk op de hals verminderd..Er zit alleen geen aansnoerneusriem op maar dit mis ik niet. Mijn paard heeft een vrij sprekend hoofd. Ik wou daarom een wat fijner hoofdstel zodat het hoofd niet in het niet zou vallen. Ik heb nog een foto gevonden:
Afbeelding

edit: en de blinde sluitingen vind ik mooi!