Ervaringen met een van deze hoofdstellen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: Ervaringen met een van deze hoofdstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:38

Ik heb zelf ook de Kieffer Anja (met Döbert v-frontriem, die vond ik veel mooier dan de standaard frontriem) en ben er zeer tevreden over.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:39

Heb de Passier Gemini (alleen andere frontriem) en bevalt me heel goed.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:42

Ik heb de pagony special, ik rijdt er nu niet meer mee, omdat ik overgestapt ben naar bitloos, maar heb er wel een behoorlijke tijd mee gereden.

Ik ben er zeer tevreden over, hij ziet er nog hartstikke mooi uit, echt als nieuw, terwijl mijn paard nogal graag met de neusriem ergens tegen aan mag schuren. De gespen en riempjes zijn soepel, dus erg handig uit elkaar te halen. Kwaliteit is gewoon goed, en het is en blijft mooi.

Hij is ook sterk, scheurt niet snel. Mijn vader moet soms mijn paard wel eens vast houden als ik er op zit, en hij houdt er niet van om de teugels vast te pakken, dus hij grijpt altijd naar het bakstuk. Met als gevolg dat er wel eens een bakstuk knapt, omdat mijn paard nogal kan trekken met zijn hoofd, en mn pa niet los wil laten. Clown Maar deze bakstukken hebben het altijd volgehouden!

Ik ben tevreden dus.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:33

ik heb een IR hoofdstel wit onderlegt met aansnoer neusriem. Heb er een andere frontriem opgezet en vind het echt een heel fijn hoofdstel!!!

mijn fries heeft maatje cob maja die heeft ook wel een klein mooi hoofdje!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:40

Ik had de Pagony special geloof ik voor mijn pony, maar echt een goed hoofdstel vind ik het niet

Voor mijn paard heb ik een IR Bonfire hoofdstel, maar niet met een brede neusriem, wel aansnoerneusriem. Hier ben ik heel tevreden mee Ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:37

Ik heb een Pagony special hoofdstel gehad, ik heb het hoofdstel jaren intensief gebruikt nooit geen problemen mee gehad. Gezien de prijs kwaliteitverhouding vind ik het wel een aanrader. Het is niet te vergelijken met Kieffer hoofdstellen maar dat vind je ook weer terug in de prijs Knipoog

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:40

- Imperialriding hoofdstel met de brede neusriem
redelijk goede kwaliteit voor de prijs!
- ANKY
iets wat betere kwaliteit dan de imperial.=
- Kieffer Anja
gelijk aan de imperial
- Passier Aries
de beste van deze
- Pagony Special
ben niet te spreken over de kwaliteit van pagony

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:28

Aaargh, reactie getypt, wil ik hem versturen, ligt internet eruit Lips are sealed.
Nouja, hier in het kort:

Ik heb ook een Pagony hoofdstel, maar het leer is stug en flets, niet echt tevreden over. Heb ook een nieuw hoofdstel gekocht, alleen weet het merk niet, die is wel soepeler.
Heb ook heel lang een Boerenbond hoofdstel gehad, alleen in de loop van de jaren zijn daar allerlei nieuwe onderdelen aan gekomen (brede neusriem, mooie frontriem e.d.), en nu heb ik alleen het kopstuk en de bakstukken daarvan nog Tong uitsteken. Maar die gaat al wel 8 jaar mee ondanks de niet zo geweldige kwaliteit. Maar hij is iig beter als de Pagony.

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 11:37

De Passier Aries vind ik ook erg mooi, ik zit alleen een beetje met de maat...

De anky is ook mooi, maar de neusriem vind ik toch te smal voor mijn paard.

Ik zit nu ook een beetje rond te kijken voor de Dobert

bedankt voor de reacties

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:04

Ik heb zelf de kieffer anja, en ik ben er zeer tevreden over Lachen Ben alleen nog op zoek naar een andere frontriem (heb al een hele mooi smalle van dobert gezien Lachen ).
Volgens mij vallen ze gewoon normaal trouwens. Want voor mijn d-pony heb ik een maat cob met alles op het strakste of een-na-strakste gaatje en ze past ook maat pony. Mijn andere hoofdstel maat cob (niet van kieffer) valt eigenlijk precies hetzelfde.
Ik heb toen nog zitten twijfelen tussen de passier aries en deze, maar ik vond die neusriem niet zo mooi, en die voelde in de winkel iets stugger aan (hoewel het altijd erg wisselt bij kieffer, ik heb ook een anja zien hangen die ik echt verschrikkelijk leer vond).
Dobert vind ik nog altijd het beste, mooi afgewerkt en super zacht leer.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:19

Dit is mijn nieuwe rondgenaaide Dobert hoofdstel.
Ik heb voor de trensuitvoering gekozen omdat deze uit te bouwen is naar stang en trenshoofdstel.
De rondgenaaide frontriem heb ik vervangen door een smalle blingbling ook van Dobert.
Afbeelding

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:35

Kieffer heeft geen grote neusriemen. Ik heb een full (warmbloed) dus.. en de neusriem past op gaatje 2. Dan zit hij echt strak genoeg Lachen (snoer niet aan)..

Dus Tong uitsteken

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:36

Hopla ik vind die neusriem echt té dik en niet geweldig mooi staan Tong uitsteken Maar dat is mijn mening Lachen

helemaal in combi met dat rondgenaaide..