Bandages? Ja of nee.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bandages, ja of nee?

1. Altijd, ik doe meestal zwaar werk en heb ze nodig daarvoor.
16 (8%)
2. Altijd, omdat ik het mooi vind staan.
6 (3%)
3. Soms, voor het zwaardere werk.
19 (9%)
4. Soms, in een speciale situatie (b.v. fotoreportage).
55 (28%)
5. Nooit, ik rij met peesbeschermers en/of strijklappen.
53 (27%)
6. Nooit, ik rij niet met beenbescherming.
45 (23%)

Totaal aantal stemmen: 194

Ecudes

Re: Bandages? Ja of nee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:37

Ik vind bandages echt ondingen. Ik zie maar weinig mensen die een bandage goed kunnen aanleggen, en ookal vind heel bokt van zichzelf dat ze prima zitten, bij de meesten doet het meer kwaad dan goed.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:52

6. Knipoog
Ik vind al die zooi om de benen van mijn paard helemaal niet nodig. Bandages doen naar mijn gevoel meer kwaad dan goed.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:52

Altijd bandages achter met dressuur werk, met springen of bandage en daarover heen een peeskap, of alleen een leren peeskap verschild per paard.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:56

Ik rijd bijna altijd met bandages, vind ze fijn in gebruik Lachen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:41

Marrepar schreef:
Ik rijd bijna altijd met bandages, vind ze fijn in gebruik Lachen

Voor mij geldt hetzelfde. Veel fijner dan peesbeschermers. Ja

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:42

Ik gebruik wel bandages, bij sommige pony's op de manege moet het,, en anders doe ik het liever niet.

Uriel_Koska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:32

Ik heb gekozen voor 4.
Ik doe het soms idd. voor foto's.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:41

5. Ik rijd altijd met pees + strijk.
Mn pony tikt aan en strijkt, bij het paard heb ik alleen peesbeschermers.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:45

ik gebruik nooit bandages, kan ze niet eens goed om doen dus is mijn paard beter af zonder.

Met springen gebruik ik wel peesbeschermers.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:10

Ja, met dressuuren.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:19

Ag, af en toe voor foto's of een les ofzo. Maar over het algemeen heb ik echt niet de tijd om ze allemaal rond in de bandages te zetten Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:27

Ik rij altijd met 3in1 beschermers of peesbeschermers met strijklappen. Ik heb er eigenlijk geen geduld voor, het moet snel om en ik wil me tijdens het rijden geen zorgen moeten maken of de bandages te strak zitten of misschien wel afzakken. Laatst heb ik meegereden in een clinic, dan bandageer ik de paarden wel het oogt gewoon netjes. Ik ben nou eenmaal een luie SF Vork

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:41

ik gebruik lang niet altijd beenbescherming, ze moet ook gewoon op haar eigen benen kunnen lopen.
als ik flink ga trainen doe ik meestal wel wat om... als het modderig is heb ik eskadron allround beschermers en springschoenen. als het droog is heb ik vierkant bandages en springschoenen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:26

Ik rijd eigenlijk altijd met peesbeschermers.. 1 paard tikt en strijkt zich zelf heel erg. Peesbeschermers en strijklappen beschermen naar mijn idee dan beter. Soms als ik een zware les voor de boeg heb doe ik achter bandages om.. Hij strijkt dan zichzelf gewoon boven een strijklap, dus vandaar. Heb geen pijpkousen voor achter helaas.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:58

Ik rijd niet met beenbescherming.
Beenbescherming maakt de benen alleen maar zwak.
Bandages zijn leuk voor de sier, maar daar houd het mee op. Ze ondersteunen zo goed als niet Lachen

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:26

Afgezien van het feit dat een gezond paardenbeen geen steun nodig heeft (en een niet gezond been niet belast zou moeten worden), kunnen bandages geen paardenbeen ondersteunen. Om het gewicht, dat een paard bij het lopen op zijn been brengt, op te vangen zou je al stalen beschermers moeten hebben, want een paar honderd kilo kan een lapje stof nooit opvangen.
Wat ze wel kunnen is tegen kleine beschadigingen beschermen, die het paard bijvoorbeeld zou kunnen oplopen bij het aanstoten bij het springen. Helaas is het heel gemakkelijk is om ze verkeerd om te doen en daarbij het been (bv. de lymfstroming) af te knellen. Soms worden ze ingezet om de pezen in de winter op te warmen, maar meestal ontwikkeld zich te veel hitte dat het gebruik van bandages weer eerder schaadt dan dat het baadt...
Overigens, ook als ze goed gewikkeld zijn kunnen ze los gaan zitten en kan het paard struikelen.

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:36

Het is ijgelijk voor de sier om een beetje optevallen maar ik doe ze afentoe aan als ik ga rijden doe ik beenberschermes aandus als je het niet wild maakt het niet uit

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:01

Aangezien er nog steeds geen passende peesbeschermers voor shetlanders zijn uitgevonden; bandageer ik wel eens voor wat bescherming. Zou zelf veel liever peesbeschermers gebruiken, want bandages vind ik echt te veel werk.
Overigens gebruik ik maar zelden beenbescherming.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:11

Ik gebruik ze ook niet omdat ik bang zou zijn dat ik ze naja in mijn geval te los zou omdoen of misschien te strak en ik rijd inderdaad helemaal niet zo intensief dressuur. en hij tikt zichzelf ook niet aan of haalt zn benen ook niet langs elkaar dus pees beschermers is ook overbodig in mijn geval

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:14

Peesbeschermers maken de benen dus ook niet zwak..
Net zoals dat ze niet steunen. Eigenlijk doen ze niks anders dan het been beschermen.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:21

ik rij altijd met peesbeschermers en springschoenen (achter).. Hier loopt die beter mee. Rij iig nooit met bandages, ik vind dat van die ondingen.. en dat wordt ook een bende met al die regen en modder in de bak Clown

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:26

Eigenlijk heb ik nog een andere optie.
Meesal rijd ik met peesbeschermers maar als ik een leuk gekleurd dekje heb dan is het ook leuk om daar bijpassende bandages bij te doen. Om bij ieder dekje andere peesjes te kopen is weer zo duur.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:30

Mietje schreef:
Ik rijd niet met beenbescherming.
Beenbescherming maakt de benen alleen maar zwak.
Bandages zijn leuk voor de sier, maar daar houd het mee op. Ze ondersteunen zo goed als niet Lachen

Peesbeschermers maken het bene absoluut niet zwak, het geeft totaal geen steun alleen bescherming tegen het aantikken/strijken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:32

Optie 1 slaat helemaal nergens op, alsof je bandages nodig zou hebben voor zwaar werk... Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb 5 gekozen, hoewel ik alleen voor peesbeschermers gebruik (als extra bescherming tegen aantikken).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:37

Ik hou niet van al die rommel om de benen. Paard loopt netjes op d'r eigen benen en heeft ze dus ook niet nodig. Dan is het alleen maar risico op problemen door te strak, viezigheid ertussen of te hoge temperatuur. Strijken is trouwens vaak op te lossen door goed bekappen.
Enige reden die ik zie om aan beenbescherming te doen is het serieuzere springen en dat is iets dat ik dus niet doe Tong uitsteken