Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Michelle99 schreef:Oeeii... ik ben er helemaal geen voorstander van langdurig gebruik van een bareback pad... al helemaal niet met beugels. Met zo'n ding leer je wel van zitten. Maar voor welke kost voor je paard?
Michelle99 schreef:Sorry, ik ben Amerikaans, dus mijn Nederlands is niet altijd duidelijk. Wat ik bedoel is dat met zo’n pad leert de ruiter goed te door(zitten), maar je paard betaald een hoge prijs voor dat ‘les’.
AafkeB schreef:@ Vippie, op zich zou je van een zadel met goedpassende boom geen drukplekken moeten krijgen hoor. Als je die wel had lijkt het mij waarschijnlijk dat je zadel niet goed paste.
AafkeB schreef:nou, als je paard heel veel verandert? Een echt goedzittend zadel kan die veranderingen wel aan. .
Michelle99 schreef:Nou, ik moet erg dik worden voordat mijn schoenen krap worden.Zo kan je een zadel mee vergelijken. En een boomloze zadel is wel goed om veranderingen op te vangen. Een nog groeiende paard, b.v. zal zo veel veranderen dat je niet met een boom zadel op kan vangen. Maar eentje die alleen verandered met de seizoenen lijkt mij wel. Of zie ik dat verkeerd?